Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Več mest za naravoslovne vede/manj za družboslovne-združeno


BMX
26.01.2006, 15:55
Kot veste poskuša Minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Jure Zupan spodbuditi bodoče študente k vpisu študija naravoslovja in tehnike namesto družbenih ved, poslovnih ved in prava. Kaj menite o tej njegovi pobudi in njegovih obiskih srednjih šol?
http://www.finance-on.net/?MOD=show&id=143323

fancy
26.01.2006, 16:05
Z administrativnim omenjevanjem ne bo nič dosegel.

Meni osebno je vseeno................imam diplomo iz naravoslovja in družboslovja.:rolling: :rolling: :rolling:

Davor
26.01.2006, 18:15
V razpisu za vpis v visoko šolstvo 2006/2007 so zlasti spremenjena razmerja po študijskih področjih v prid naravoslovju in tehniki. Tako je na področju družbenih ved, poslovnih ved in prava število razpisanih mest v primerjavi z lanskim razpisom za vpis manjše za deset odstotkov. Na področju humanistike je 4,5 odstotka razpisanih mest več. Na področju naravoslovja, matematike in računalništva je razpisanih za 13,7 odstotka mest več kot v lanskoletnem razpisu. Na področju tehnike, proizvodne tehnologije in gradbeništva pa gre za 10,5-odstotno povečanje, so sporočili z urada vlade za informiranje.

No, upam da se bo kdo vsedel na ta mesta in da so na razpolago res dobro plačana delovna mesta....

http://www.finance-on.net/show.php?id=143323

edward
27.01.2006, 13:43
a pod to spada tut robotika pa računalništvo?

ozayrus
27.01.2006, 14:02
A ne spada računalništvo bolj pod Informatiko

Soleil
28.01.2006, 16:53
Saj lahko povečajo vpis na tehniko in naravoslovje, toda "izplen" ne bo nič večji.

UrbyBiser
28.01.2006, 17:22
Čisto prav počnejo, samo bi morali bodočim štidentom že prej v glavo spravit da je študij naravoslovnih in tehničnih ved lep, zanimiv in perspektiven! Ampak ne, naša lepa zahodna, inteligentna in oh in sploh super tržno usmerjena kultura misli da bo v nedogled funkcioniralo tak kot je zaj, se pravi samo, ko je.be tiste ki proizvajajo denar, glavno da mamo one ki ga obračajo (ekonomiste,trgovce,pravnike,.....) Da se o raznih družboslovcih ne pogovarjamo, ki redkokdaj naredijo kaj kar bi lahko dejansko doprineslo kapital v roke oh in sploh sposobnim in velecenjenim maherom iz trgovske stroke...... ki jih pa je itak preveč v razmerju 1:1000
Pol pa se še bojo vedno frajeri našli ki bojo spodbujali ljudi k temu da bi pa blo vseeno dobro da se jih 1000 vpiše v 1. letnik ekonomije (redno) in enih 500 izredno.......samo v ljubljani....

Vse kar danes stoji je bilo narejeno na podlagi tehnično izobraženih ljudi al pa vsaj naravoslovno! Velikokrat je bilo tudi tak da so bili razni družboslovci (upam da lahko sem uvrstim filozofe, nekatere umetnike) zelo dobro tehničn in tudi inženirsko izobraženi! To pa je tudi razlog da se zaj tehnološko nahajamo kjer se!

Skratka, kar se tiče visokošolstva se strinjam!
Po drugi strani pa to tudi pomeni potem večjo konkurenco na trgu delovne sile za nas, kar pa pomeni še nižje plače, ki pa so v primerjavi z........

slammer
28.01.2006, 20:48
nej dajo prednost fakultetam, kjer maš perpektivo po diplomi, ne pa da ti prfoks po narjeni diplomi reče: "čestitam kolega, zdj ste pa nezaposlen" ..tak primer je npr. Fakulteta za geologijo - totalno neperspektiven študij, mogoče 1/10 diplomantov dela kot geolog..ostali prodajajo kruh v merkatorju itd.
..tko da sploh ni pointa forsirat nek študij, kjer je višek in nimaš možnosti za zaposlitev... kako bo ena mala slovenija lahko zaposlila malo morje pravnikov, ekonomistov... bednih diplomantov fdv-ja, k še sami točn ne vejo, kaj študirajo - npr. kulturologija - wtf?:D

Smarty
28.01.2006, 21:05
Joj, ko berem komentarje...a mormo it nazaj k usmerjenemu izobraževanju? :eek:

Jst menim, da se mora vsak odločit, kaj želi početi v življenju, ker bo le na ta način lahko srečen.
Seveda pa lahko pristojni poskrbijo za število prostih mestih po posameznih smereh in določene študije pač bolj štipendirajo, dajejo dodatne ugodnosti in podobno.

Drugače pa...če bodo ljudi usmerjal na naravoslovni študij, bo polomija...men je to eno tako področje, ki te mora zanimat, bit morš enostavno človek za to...zraven pa sodi še marljivost, vztrajnost, natančnost in en kup osebnostnih lastnosti, ki jih nima vsak.

Smarty
28.01.2006, 22:40
mogoče kdo najde kaj uporabnega zase http://www.katedra-on.net/izdaja01.pdf
:D

UrbyBiser
29.01.2006, 07:42
Normalno da moraš najt nekaj kar te zanima, samo v sloveniji je na žalost že od osnovne šole naprej tak da se daje prednost družboslovnim vedam, mogoče ne prednost, ampak dajo nam lepo vedet da se družboslovje bolj ceni! Vsaj moje doživetje na gimnaziji je bilo takšno in delno v osnovni šoli!
Zraven tega pa 80% folka na fdv-ju tam študira, ker nima pojma kaj bi z življenjem in kaj jih zanima(velja za 70% ostalih podobno naravnanih faksov), so pa se pač tam znašli ker je to pač populararno in kao zanimivo(saj ne rečem da ni, samo to je zanimivo če se z tem ukvarjaš v prostem času.....)
Skratka hočem povedat to, saj je res da verjetno z tem vpisnimi mesti nebojo dosti dosegli, samo prvi korak pa je k temu da se nekaj naredi! Morali pa bi itak začet z profesorji, ki so naredli filozofsko pa ne vidijo dalje od svojega poklica, morali bi pokazat da je naravoslovje tudi zanimivo in predvsem bi morali dajat zgled da ni naravoslovje manj vredno od družbosovja, kar je sicer dejstvo ampak smo pač v taki super družbi.....!

r

Soleil
29.01.2006, 13:57
Za začetek bi bilo smiselno spremeniti to, da kemijo, fiziko, matematiko ... na srednjih šolah poučujejo ljudje, ki so končali pedagoško fakulteto. Poučevati bi morali univerzitetni diplomirani kemiki, fiziki, matematiki, ... Saj ponekod je tako, povsod pa ne.

Cifra
30.01.2006, 09:09
Za začetek bi bilo smiselno spremeniti to, da kemijo, fiziko, matematiko ... na srednjih šolah poučujejo ljudje, ki so končali pedagoško fakulteto. Poučevati bi morali univerzitetni diplomirani kemiki, fiziki, matematiki, ... Saj ponekod je tako, povsod pa ne.
Potem bi pa sploh vsi srednješolci izgubil interes za naravoslovje :big: :big:

mrjerry
30.01.2006, 09:16
Po mojem mnenju ni tako pomembno, kaj je po izobrazbi tisti, ki uci srednjesolce. Konec koncev ni treba znat velik, da znas vec od njih. Se mi zdi pa pri srednjesolskih uciteljih naravoslovja bistveno, da imajo skorajda otrosko navdusenje nad predmetom. Bistvo taksnega dela so eksperimenti, ki jih je pri nas odlocno premalo. Ucne ure fizike, biologije in kemije bi morale potekati tako, da bi v prvem delu ure dijaki spoznali nek pojav, v drugem delu ure pa izvedli poucen in zanimiv (!!!!) poizkus. Nato bi morali napisati se porocilo (ne neki delovni zvezki, kamor samo cifre vpisujes). Od tega bi odnesli vecen spomin na fenomen, pa tudi porocila bi se v 4 letih naucili pisati.

Soleil
30.01.2006, 12:31
Potem bi pa sploh vsi srednješolci izgubil interes za naravoslovje :big: :big:

Ma neee, ne bi. Več bi ti znali povedati, pa še kakšen eksperiment bi se naredil.

Soleil
30.01.2006, 12:33
Po mojem mnenju ni tako pomembno, kaj je po izobrazbi tisti, ki uci srednjesolce. Konec koncev ni treba znat velik, da znas vec od njih. Se mi zdi pa pri srednjesolskih uciteljih naravoslovja bistveno, da imajo skorajda otrosko navdusenje nad predmetom. Bistvo taksnega dela so eksperimenti, ki jih je pri nas odlocno premalo. Ucne ure fizike, biologije in kemije bi morale potekati tako, da bi v prvem delu ure dijaki spoznali nek pojav, v drugem delu ure pa izvedli poucen in zanimiv (!!!!) poizkus. Nato bi morali napisati se porocilo (ne neki delovni zvezki, kamor samo cifre vpisujes). Od tega bi odnesli vecen spomin na fenomen, pa tudi porocila bi se v 4 letih naucili pisati.

Za tak pouk je na želost je premalo ur časa. Poročila pa odobravam. Ko prideš na faks vsaj to že znaš in ne izpadeš totalen bizgec, ko je treba oddati poročilo.

Mighty
30.01.2006, 13:20
Po mojem mnenju ni tako pomembno, kaj je po izobrazbi tisti, ki uci srednjesolce. Konec koncev ni treba znat velik, da znas vec od njih. Se mi zdi pa pri srednjesolskih uciteljih naravoslovja bistveno, da imajo skorajda otrosko navdusenje nad predmetom. Bistvo taksnega dela so eksperimenti, ki jih je pri nas odlocno premalo. Ucne ure fizike, biologije in kemije bi morale potekati tako, da bi v prvem delu ure dijaki spoznali nek pojav, v drugem delu ure pa izvedli poucen in zanimiv (!!!!) poizkus. Nato bi morali napisati se porocilo (ne neki delovni zvezki, kamor samo cifre vpisujes). Od tega bi odnesli vecen spomin na fenomen, pa tudi porocila bi se v 4 letih naucili pisati.


se strinjam s tem. sam sm se navduso za kemijo ravno zaradi poskusov v 7 razredu. sm cist not pado in sm se dans v kemiji. :cool2: dejstvo je, da vecini ffolka ne potegnejo ti predmeti zarad ucitljev in ker se jim zdijo nezanimivi. je zlo dost odvisno od ucitlja. pol pa se od volje ucenca. ko se spomnem svoje "trsice" za fiziko in njena predavanja.....pa to je tako predavala, da si cist not pado. redke so take....

mrjerry
30.01.2006, 13:48
Tocno tko. Ce se kasneje pogovarjas s folkom, ugotovis, da se jih je zelo veliko odlocilo za tisti poklic, v zvezi s katerim so nekoc imeli zelo dobrega ucitelja. Dejstvo je, da je lahko VSAKA stvar ultra zanimiva, ali pa ultra bedna. Vse je odvisno od ucitelja.

miss.m
31.01.2006, 14:31
ah, minister se stvari loteva na napačnem mestu.

kot je omenilo že nekaj ljudi pred mano - počuevanje naravoslovja in tehnike bi se moralo spremeniti vsaj v SŠ, sama sem sicer hodila na klasično gimnazijo, vendar vem, da sem se zaopmnila marsikaj z ur fizike, ker je bil profesor res zagnan in smo delali ogromno poskusov, simulacij, ...
medtem pa so bile ure kemije čisti dolgčas in od tam se res spomnim malo

BMX
11.04.2006, 15:28
Na prvem prijavnem roku razpisa za študijsko leto 2006/2007 se je na smeri tehničnih poklicev prijavilo za 21 % več študentov kot lani. Minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Jure Zupan je dejal, da je prijav za vpis v visokošolske in univerzitetne programe skupaj 26.089, kar je za 3,8 odstotka manj kot za lansko študijsko leto, prijav za redni študij pa je 23.130 (0,8 odstotka več kot za leto 2005/2006). Prijav za področje tehnike, proizvodnje in gradbeništva je 4.582, kar je za skoraj 21 odstotkov več kot lansko študijsko leto, prav za toliko pa je upadlo število prijav na družboslovne in poslovne vede. Link (http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=1&c_id=105813). Očitno je Zupan nekatere prepričal.

NaceM
23.04.2006, 17:33
Za začetek bi bilo smiselno spremeniti to, da kemijo, fiziko, matematiko ... na srednjih šolah poučujejo ljudje, ki so končali pedagoško fakulteto. Poučevati bi morali univerzitetni diplomirani kemiki, fiziki, matematiki, ... Saj ponekod je tako, povsod pa ne.

Tole pa me je malce zbodlo. Tudi sam sem hodil na pedagoški fax in študiral dvopredmetno en družboslovni in en naravoslovni predmet in vem, da je pedagoški fax (govorim o PeF v Mariboru) vse prej kot lahek, potem pa še službe ne dobiš, čeprav nekateri imamo srečo, da znamo še kaj drugega.
Kar se pa tiče pedagoške fakultete pa po eni strani nekateri predmeti so zelo lahki za študirat, drugi pa težki kot sam satan in vsakič posebej me dvigne takšno posploševanje!

NaceM
23.04.2006, 17:35
Tocno tko. Ce se kasneje pogovarjas s folkom, ugotovis, da se jih je zelo veliko odlocilo za tisti poklic, v zvezi s katerim so nekoc imeli zelo dobrega ucitelja. Dejstvo je, da je lahko VSAKA stvar ultra zanimiva, ali pa ultra bedna. Vse je odvisno od ucitelja.

Ker sem sam pedagog po izobrazbi lahko iz prve roke povem, da je 80% učiteljev - vsaj tistih, ki sem jih poslušal na hospitacijah, NEVREDNIH TEGA, DA POUČUJEJO! Ljudje se sploh ne potrudijo pri učenju, kaj šele, da bi sploh bili za to. Zakaj je temu tako? Ker do poklica prideš po vezah in poznanstvih in ne zaradi tega, ker bi bil toliko sposoben. Žal.

Kahla
23.04.2006, 18:21
Kot veste poskuša Minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Jure Zupan spodbuditi bodoče študente k vpisu študija naravoslovja in tehnike namesto družbenih ved, poslovnih ved in prava. Kaj menite o tej njegovi pobudi in njegovih obiskih srednjih šol?
http://www.finance-on.net/?MOD=show&id=143323
Sem slišala, a mu je baje uspelo. :dontknow:

Soleil
26.04.2006, 14:18
Tole pa me je malce zbodlo. Tudi sam sem hodil na pedagoški fax in študiral dvopredmetno en družboslovni in en naravoslovni predmet in vem, da je pedagoški fax (govorim o PeF v Mariboru) vse prej kot lahek, potem pa še službe ne dobiš, čeprav nekateri imamo srečo, da znamo še kaj drugega.
Kar se pa tiče pedagoške fakultete pa po eni strani nekateri predmeti so zelo lahki za študirat, drugi pa težki kot sam satan in vsakič posebej me dvigne takšno posploševanje!

Ja, in? What's your point? :dontknow:

Pedagoški faks v splošnem ne slovi po tem, da bi bil posebno težak. Tud, če se je tebi zdel ... V glavnem: en diplomiran fizik (matematik, kemik, ...) ima po mojih izkušnjah drugačen pristop k razlagi fizikalnih (kemijskih, ...) pojavov kot en pedagog. Pa še več znajo!

Mighty
26.04.2006, 14:35
kot kemik ti lahko recem, da itak.:2thumbs:
pa vec tut znamo :approve:

Kleya
26.04.2006, 14:40
Kot veste poskuša Minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Jure Zupan spodbuditi bodoče študente k vpisu študija naravoslovja in tehnike namesto družbenih ved, poslovnih ved in prava. Kaj menite o tej njegovi pobudi in njegovih obiskih srednjih šol?


Jest to čist podpiram!!!!
Absolutno bi moral omejit vpis, predvsem na ekonomijo in podobne zadeve. Jest ne vem, kaj folk misl. Zgleda, da bl mal. Že zdej je ful ekonomistov brezposelnih, pa še kar se jih vsako leto nevemkolk na novo vpiše. Pa redni vpis, pa potem jih nevemkolk še na izrednega vpišejo. Kriza skratka!

Kahla
26.04.2006, 18:35
kot kemik ti lahko recem, da itak.:2thumbs:
pa vec tut znamo :approve:
Si kemik??:P :P

Mighty
26.04.2006, 19:29
itak :approve:

kapara
27.04.2006, 11:02
Ker sem sam pedagog po izobrazbi lahko iz prve roke povem, da je 80% učiteljev - vsaj tistih, ki sem jih poslušal na hospitacijah, NEVREDNIH TEGA, DA POUČUJEJO! Ljudje se sploh ne potrudijo pri učenju, kaj šele, da bi sploh bili za to. Zakaj je temu tako? Ker do poklica prideš po vezah in poznanstvih in ne zaradi tega, ker bi bil toliko sposoben. Žal.

In še kako imaš prav :2thumbs:

Zato svetujem vsem, ki se želite vpisati na pedagoški faks, da dobro premislite preden se za ta korak odločite.
Za tiste, ki imajo težko poznanstvo ali celo sorodstvo na takšnih položajih ne bo problema, problem bo za tiste, ki tega nimate, ker službe ne boste dobili.
Prejšnja in sedanja vlada je dala ravnateljem v roke meč in žezlo, se pravi absolutno moč, ki krojijo usodo učiteljem.
Nekateri ravnatelji gredo tudi tako daleč, da brez tehtnega vzroka odpuščajo diplomirane profesorje z večletno prakso in z vsemi napredovanji, in na to isto delovno mesto zaposlijo bodoče učitelje, ki še končujejo faks in nimajo diplome, čeravno ZAKON O ORGANIZACIJI IN FINANCIRANJU VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA (ZOFVI) govori drugače.

92. člen
Strokovni delavci morajo obvladati slovenski knjižni jezik, imeti ustrezno izobrazbo, določeno s tem zakonom in drugimi predpisi, ter opravljen strokovni izpit v skladu s tem zakonom.
Ta člen nekateri ravnatelji tako radi ignorirajo in gredo zavestno v prekršek, ker jim Zavod za šolstvo in minister Zver pri tem nudijo vso podporo (vsaj rezultati so tako vidni).

109. člen
Delovno razmerje se lahko sklene tudi s kandidatom, ki ne izpolnjuje zahtevanih pogojev, za dobo največ enega leta, če nihče od prijavljenih kandidatov ne izpolnjuje zahtevanih pogojev in je taka zaposlitev potrebna zaradi nemotenega opravljanja dela.
Tudi ta člen nekateri ravnatelji zavestno kršijo, ker vedo, da za sabo nimajo nobenega, ki bi jih kontroliral.
Poznam nekaj primerov, ko so se prijavili kandidati, ki so izpolnjevali vse pogoje, na koncu pa so bili sprejeti tisti, ki niso imeli še diplome.

Lepo vas prosim, kdo pa danes od prosilcev, ki imajo diplomo in so na cesti ne izpolnjuje pogojev.
Včasih je imel vsak prijavljeni kandidat, ki ni bil izbran na določeno razpisano delovno razmerje, pravico v pogled o izbranem kandidatu, če resnično izpolnjuje vse pogoje.
Danes je ta gnili sprijen šolski sistem na čelu ministra Zvera ljudem to pravico onemogoča.
V nekem privat pogovoru je minister Zver izjavil, da je bolje, da ne ve vsega kar se dogaja v šolstvu.
Sprašujem se, kako je lahko potem tak človek sploh na ministrskem stolčku, če mu je vseeno kaj se dogaja v njegovem resorju.
Mogoče samo za to, da se lahko ponese na svoj položaj in da vleče ministrsko plačo, ki si jo po mojem mnenju ne zasluži, vsaj po do sedaj vidnih njegovih rezultatih.

Edini način, da nekaterim gnilim ravnateljem pristrižejo peruti je, če bi Ministrstvo za šolstvo sprejemalo prošnje kandidatov za vse potrebe po delovnih mestih po šolah v Sloveniji in jih tudi izbralo brez neposrednega vpletanja ravnateljev.


Da ne bo kdo mislil, da je kaj boljši sindikat SVIZ. V glavnem se do zaposlenih učiteljev obnašajo mačehovsko, njihov namen pa je pobrat čim več članarine in si tako zagotovit dobro plačane stolčke.

Potem mi pa še nekdo naj reče, da se v Sloveniji ne gremo gnilega in sprijenega kapitalizma.

matt
27.04.2006, 11:54
A ne spada računalništvo bolj pod InformatikoCe gre za mreze, pol je to druzboslovje. HW je pa naravoslovje ;)