Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Crash (Usodno trčenje)


MERLIN
22.03.2006, 21:44
Skoraj ne morem verjeti..film ki dobi Oskarja..pa o njem nobene teme..
torej..se si ga ogledali?

bluesy
22.03.2006, 21:44
Ker je ni vreden :D

oskarja pa še manj...

MERLIN
22.03.2006, 21:45
:)
je to ironija..
ita da je dober film..ok mogočene za oskarja samo definitvino 9/10
odlični igralci,zgoda,napetost..
rasizem še vedno žal živi..

bluesy
22.03.2006, 21:48
Ma sej pr oskarjih je vedno ironija glede na zadnjih nekaj zmagovalcev.

Ni problem obravanava rasizma, problem je ko to na predvidljiv način nardiš, scenarij šibek (Haggis je uber precenjen) pa igralci tud niso glih top notch izbira. Sploh je pa osnovo pobral daleč superiorni Magnoliji kar se mene tiče :D

Pa še marsikaj drugega drugim filmom ki so to temo dost bolje obdelali...

Sej film ni zanič, samo je pa daleč od tega kar je dobil in kar se govori od njem, primerjalno

iri
22.03.2006, 22:34
Skoraj ne morem verjeti..film ki dobi Oskarja..pa o njem nobene teme..

Zato, ker smo veeeeeliko komentirali že pri sami temi o oskarjih. :wink:

čudežni
23.03.2006, 05:18
Meni se tale film zdi daleč precenjen.Podobno kot Traffic. Med njima dvema vidim neke podobnosti.Očitno so tukaj v ozadju močni lobiji...

WRC555
23.03.2006, 09:40
Evforija me je ze minila. Najvec smo o tem govorili pred podelitvijo oskarjev, mnenja so bil razlicna, tako kot vedno. No, pa da se se enkrat ponovim, poleg BBM je bil Crash moj favorit.

Knez
23.03.2006, 09:59
Pravzaprav eden redkih ameriških filmov, ki mi je všeč.

grantica
23.03.2006, 11:44
tudi meni je bil crash en boljših filmov letos... edini med oskarjevci ki se me je dotaknil... sicer pa ima prav WRC... vse to je že blo povedano v temi za oskarje.... in kot je iri enrkat rekla - ni treba za vsak film odpirat nove teme... tudi če film dobi zasluženega oskarja.... :D :rolling: :rolling:

D' Andre
23.03.2006, 11:44
Zakaj je Crash dobil oskarja, je lepo pojasnil Štefančič v Mladini:
1) predvidljivost podelitve (Akademija je želela razbiti monotonost s tem, da je dala oskarja Crashu in to je kao zdej surprise, BM pa je bil pred podelitvijo predviden zmagovalec)
2) kavboj - temelj ameriškega sna - ne more biti gej. Če pa že je, jim tega ni treba priznati.
3) člani Akademije ne marajo, da jim kdo sugerira, kdo naj dobi oskarja - mislim na vsa združenja, ki so pred oskarji podelila BM nagrado za najboljši film. Zato so se odločili za Crash, češ mi vemo več!
4) BM je bil kontroverzen film, Akademija pa je sklenila, da letos ne bo kontroverzna.
5) Crash je film o LA, člani Akademije pa so povečini doma v LA - torej so glasovali za svoje mesto.
Sam bi dodal še, da so za oskarja poskrbeli pravzaprav marketingarji filma Crash, ki so par tednov pred podelitvijo začeli furati silovito kampanjo v obliki 140 tisoč brezplačnih dvd-jev, medtem ko BM take promocije ni potreboval, saj so o njegovi kakovosti pričale številne nagrade in ustna reklama. Tako da že to pove, kako hitro so popustili pod 'pritiskom'. Zanimivo je to, da je bil Crash v številnih strokovnih filmskih medijih ob objavi nominacij najbolj presenetljivi nominiranec od vseh petih filmov, ki so se potegovali za glavno nagrado. Mnogi s(m)o na njegovem mestu pričakovali kak drug film, recimo History of Violence ali Constant Gardener. Tako da se vidi, kaj vse zmore agresivna promocija. Kakorkoli, Crash je le še ena od kosti, ki se bo ljubiteljem filma še dolgo zatikala v grlu.

grantica
23.03.2006, 11:54
Zakaj je Crash dobil oskarja, je lepo pojasnil Štefančič v Mladini:
1) predvidljivost podelitve (Akademija je želela razbiti monotonost s tem, da je dala oskarja Crashu in to je kao zdej surprise, BM pa je bil pred podelitvijo predviden zmagovalec)
2) kavboj - temelj ameriškega sna - ne more biti gej. Če pa že je, jim tega ni treba priznati.
3) člani Akademije ne marajo, da jim kdo sugerira, kdo naj dobi oskarja - mislim na vsa združenja, ki so pred oskarji podelila BM nagrado za najboljši film. Zato so se odločili za Crash, češ mi vemo več!
4) BM je bil kontroverzen film, Akademija pa je sklenila, da letos ne bo kontroverzna.
5) Crash je film o LA, člani Akademije pa so povečini doma v LA - torej so glasovali za svoje mesto.
Sam bi dodal še, da so za oskarja poskrbeli pravzaprav marketingarji filma Crash, ki so par tednov pred podelitvijo začeli furati silovito kampanjo v obliki 140 tisoč brezplačnih dvd-jev, medtem ko BM take promocije ni potreboval, saj so o njegovi kakovosti pričale številne nagrade in ustna reklama. Tako da že to pove, kako hitro so popustili pod 'pritiskom'. Zanimivo je to, da je bil Crash v številnih strokovnih filmskih medijih ob objavi nominacij najbolj presenetljivi nominiranec od vseh petih filmov, ki so se potegovali za glavno nagrado. Mnogi s(m)o na njegovem mestu pričakovali kak drug film, recimo History of Violence ali Constant Gardener. Tako da se vidi, kaj vse zmore agresivna promocija. Kakorkoli, Crash je le še ena od kosti, ki se bo ljubiteljem filma še dolgo zatikala v grlu.

prvič po dolgem času se v ničemer ne strinajm z marcelom, po mojem je šel po krilih nekaterih evropskih kritikov...film bbm sploh ni sporen in predvsem ne za ameriško družbo, ki ga je sprejela kot vsak drugi film (po besedah bivših sošolcev dol), bolj ga je dvignil crash, ker se je dotikal problemov, ki ga danes imajo američani.... in o katerih tukaj zelo malo vemo.... marcel tudi ni povedal da pošiljanje dvdjem članom akademije je povsem vsakodnevna stvar... samo jasno, če to naredi "drug" beri: tisti, za katerega ne navijaš film, potem je to pranje možganov, lobiranje, in bla bla bla... kaj ko je to naredil mendes z amerikan bjuti a je kdo lajal okoli????.. če se ne motim je bil lani favorit za zmago a million dollar baby... in kdo je zmagal?, kaj pa titanik, ko se je že mesec pred podelitvijo vedlo vse nagrade... dej ne stoj verjet vsem balam :D :D :D
to je ja marcelovo delo da išče dlako v jajcu... sej je ja novinar in moram pretiravat v vsem kar pove...čerpav se v nekaterih stvareh strinjam pa mislim, da velikorat pretirava ko se gre lov na čarovnice (aka lov na busha)
jst se z marcelom predvsem ne strinajm v tem, da ta film ni dobil oskarja ker govori o dveh gejih... to je čist smešno....v ameriki so lani v nekaterih državah že sprejeli neke oblike poroke, imeli so prvi gay pride na svetu in danes največjega.... in hkrati je los angeles in sploh kalifornija meka gayjev... lokali, znani ljudje, ki so gay in niso prav nič izločeni iz družbe.....

D' Andre
23.03.2006, 12:36
Mislim, da bi bilo najbolje, da vprašamo kakega geja, kako je z sprejemanjem na splošno v družbi. Strejti lahko le teoretiziramo. Osebno sem mnenja, da če se pojavljajo v vseh možnih revijah, medijih, filmih, to avtomatično ne pomeni tudi sprejetja v družbo. Še zdaleč ne. Sploh pa poglejte kako prikazujejo pedre po serijah: kot promiskuitetne, poženščene, polomljene tetke, ki mislijo le na seks in cunjice. Večina gejev, ki jih poznam jaz, niti slučajno ne spadajo v to sliko. Tako da vsi mediji lahko manupulirajo z množico, po mili volji prikrojijo predstave o gejih, kot to ustreza in odgovarja njim. Tako da ja, osebno mislim, da je BM pušnil le zaradi kontroverzne teme - sorry, 70 in več letni akademiki se mi ne zdijo ravno najbolj glasni gejevski aktivisti, sploh ne v tako trdem biznisu, kot je filmski.
Ker pa sem nepoboljšljivi 'movie buff', kar ne morem odpustiti Akademiji, da tako grdo zgreši z oskarjem. Vsi radi vidimo naše ljubljence, da odkorakajo z odra z kipcem v roki, medtem ko nam režiser rola posnetke poražencev z dolgimi nosovi. Priznam, prav perverzno uživam v tem, hehe. In s par friki se strinjam, da je Akademija v zadnjih 15 letih zagrešila par hudih zločinov nad filmsko umetnostjo, ki jo tako rada hvali - na levi so dobitniki oskarjev za najboljši film, na desni pa tisti, ki bi MORAL zmagati (po našem skromnem prepričanju, hehe):
Pleše z volkovi / Dobri fantje
Forrest Gump / Šund
Angleški pacient / Fargo
Zaljubljeni Shakespeare / Reševanje vojaka Ryana
Chicago / Pianist ali Ure do večnosti
Gospodar prstanov 3 / Skrivnostna reka
Punčka za milijon dolarjev / Stranpota
Eh, nekoč bo zmagal tudi 'moj' film...

iri
23.03.2006, 12:41
Pleše z volkovi / Dobri fantje
Forrest Gump / Šund
Angleški pacient / Fargo

Tipičen primer običajne zmage epskih zgodb. :sleepy:


Zaljubljeni Shakespeare / Reševanje vojaka Ryana
Tega fenomena Shakespeare in Love ne bom res nikoli razumela...


Punčka za milijon dolarjev / Stranpota
Pomojem je pa Milion Dollar Baby čisto zasluženo fasal oskarja, čeprav je bil tudi Sideways super. :approve:

castor
23.03.2006, 13:22
Ampar res me zanima zakaj za hudiča je toliko kipcev pobral zaljubljeni šejkspir!?

tolstoyed
23.03.2006, 13:26
jest si marcelove tekste interpretiram povsem drugace..

mimogrede (nimam mladine pri roki), al sm si jest al pa vidva narobe prebral, ampak kolkr se spomnim je BM dvd bil naslovljen na 140ooo ljudi..

iri
23.03.2006, 13:28
Ampar res me zanima zakaj za hudiča je toliko kipcev pobral zaljubljeni šejkspir!?

Meni tudi ni bilo jasno. Tud Gwyenta je že imela boljše vloge, da ne omenjamo, da je bila istega leta nominirana tudi Cate Blanchett za Elizabeth, ki bi si po mojem skromnem mnenju bolj zaslužila oskarja.

Za film bi pa jst takrat nagradila Thin Red Line, ne Saving Private Ryan. I hate Ryan. Ubili bi ga na začetku, pa bi bilo. :evil:

tolstoyed
23.03.2006, 13:31
Tud Gwyenta je že imela boljše vloge

na kaj pa to leti? (je blo isto leto ko ga je ona pokasirala za gl.vlogo?)

šekspirja sm vidu elizabete se ne..

iri
23.03.2006, 13:35
na kaj pa to leti?
To leti pač na to, da je že imela boljše vloge in da je tudi bolje že odigrala kakšno vlogo. Npr. Tenenbaumi, Emma, celo v Sliding Doors je pri meni pustila večji vtis, kot pa v Shakespearju. Pa tudi v Sylvii je verjetno dobra, je sicer še nisem videla, a odlomki so bili obetavni.

tolstoyed
23.03.2006, 13:37
ah. to je potem drug film..to je bil tisti z ta mladim finnesom? jest sm meu skoz v glavi verzijo v hamletu v kterem igrata julia stiles pa ethan hawke..jav

iri
23.03.2006, 13:59
c c c :nonono: :D :D

3nity
23.03.2006, 15:52
Angleški pacient / Fargo


kaj je narobe s pacientom? meni Fargo ni bil nič posebnega

tolstoyed
23.03.2006, 16:04
fargo je moj najljubsi film coen bratov, ki ju tudi sicer zelo cenim..pacient is bil pa tudi ok..meni je vse vsec..z izjemo nicolasa cagea...ceprav tud on ni bil prevec iritrujoc v raising arizona..

D' Andre
23.03.2006, 16:26
Fargo je bil zelo kul movie, pač stvar okusa. Kot smo videli malo prej, so v glavnem zmagovali epi z velikimi proračuni, ki furajo vseameriške vrednote ljubezen, prijateljstvo, zvestoba, požrtvovanje in podobna jajca. Medtem ko iskreni, neodvisni, nabiti s črnim humorjem, mali filmčki, ki kritizirajo odnos oz. fasciniranost do še ene ameriške folklore - namreč do nasilja - sicer pridejo med 5, nagrade pa nikoli ne dobijo. Vsaj glavne ne - dajo jo za kako vlogo ali scenarij, glavne pa nikoli ne. Avtorski izdelki ne dobivajo oskarjev, prej so to epske, grandiozne štorije, ki za sabo potegnejo več industrije. Tako da ne vem zakaj sploh pričakujem, da bi Akademiki pljuvali v lastno skledo.

3nity
23.03.2006, 16:28
se pravi, da more nasilje zmagat

D' Andre
23.03.2006, 17:10
Ni štos v poveličevanju nasilja - po mojem mnenju pa je prav, da se tako tematiko tudi 'prizna'. S tem, ko oskarja dobivajo vedno eni in isti filmi (le različno interpretirani), se Akademija vnaprej izogiba določenim temam. Verjetno zato, ker največji procent folka še vedno trza na romantične, osladne teme, ki prinašajo denar. V končni fazi ni nič narobe s takimi temami, ampak lepo te prosim, recept je vedno isti: zgodovinska dejstva pomešamo s fikcijo, dodamo par znanih fac, za boljši občutek še tu pa tam kak specialni efekt, sprožimo agresivno, da ne rečem nasilno reklamno kampanjo in uspeh (beri: oskarji) so tu. Mali filmi so v napovedih kritikov dostikrat izenačeni v tekmi za oskarja, a na koncu popušijo tako rekoč v fotofinišu, ker imajo zaradi manjšega proračuna tudi omejena sredstva za promocijo. Crash je stal malo le zato, ker so se zvezde odrekle standardnemu honorarju. Ne vem, kako občutijo drugi, vendar se ob teh epih ne morem znebiti vtisa, da so za svoje dobro narejeni direkt za oskarje, tako rekoč tovarniško. Ne da Hollywood ne zna delati kul romantičnih filmov: Mesečnica, Thelma & Louise, Daleč od nebes, Konec afere... Pa od drugih avtorjev: Igra solz, Velika modrina, Jaz pa tebi mamo, Nepovratno, Malena... Tisti, ki mislijo, da so prave romance take, kot jih prikazujejo hollywoodski epi, torej sterilna romanca med belim moškim in belo žensko iz različnih socialnih razredov, se pač ne bodo strinjali z mano.

grantica
23.03.2006, 17:27
d'andre...se mi zdi da preveč posplošuješ... lanski zmagovalec ali pa american beauty sta bila veliko bolj kontroverzna in sporena ter večji udarec v nos ameriški družbi, kot bo kadarkoli lahko gaystvo in bbm... fotr ki kadi travo in muti mladoletnice al pa trener, ki izklopi štrik ker ima nekdo neozdravljivo bolezen in ga prosi za "odrešitev" so veliko AMPAK veliko bolj sporen motiv za debato v ameriški družbi kot homseksualnost. če lani punčka ne bi zmagala oskarja bi vsi na en dah kričali (z marcelom na čelu) kako ni dobila oskraja ker govori o evtanaziji.... priznaj si da je tako... jst vem da bi iskala vse možne razloge, glede na to da sem navijala za ta film, tako da razumem zakaj so ti marcelova pretiravanja v tem primeru všeč :):)... dejansko letos je bil samo munich na nivjou tistih "oskrajevskih filmov" o katerih ti govoriš (velik denarja, pa ful neka morala itd) dejansko so bili vsi drugi zelo "festivalski" filmi, ki jih po mojem mnenju akademija redko kdaj vzame v poštev.... poanta: mislim, da homoseksualnost ni bila tista ki je omejila film ampak film sam..... jst nisem vidla nič posebnega v njem razen dobreg igre (ki pa je zaradi velike konkurence na oskarjih v tej kategoriji izvisela iz nagrad) in fotografije... če bi bila zgodba med žensko in moškim a bi res vsi tolko govorili o njem... zame je namreč to vse isto, kavbojci vesoljci, businessmani ali vrtnarji, babe ali tipi, senijorji ali mladina? mogoče je kakšna razlika, ki pa je na žalost jst ne vidim... ;)

grantica
23.03.2006, 17:28
Chicago / Pianist ali Ure do večnosti


al pa katerikoli film... chicago je pa res čista ****arija... se opravičujem za izraz!!! :rolling: :rolling:

D' Andre
23.03.2006, 17:41
American Beauty niti nisem omenil, ker temu filmu priznavam vso čast in slavo, ki jo je požel - Million Dollar Baby je bil dojet kot unikaten Eastwoodov izdelek, čeprav smo na las podobnih tem videli že veliko. Je pa takih 'breakthru' filmov bore malo v kinu. Mislim, da nihče ne hodi v kino zato, da bi gledal že videne filme. Lahko pa o tem razpravljamo v nedogled, kako bi bilo, če bi bilo...

grantica
23.03.2006, 17:45
Fargo je bil zelo kul movie, pač stvar okusa. Kot smo videli malo prej, so v glavnem zmagovali epi z velikimi proračuni, ki furajo vseameriške vrednote ljubezen, prijateljstvo, zvestoba, požrtvovanje in podobna jajca. Medtem ko iskreni, neodvisni, nabiti s črnim humorjem, mali filmčki, ki kritizirajo odnos oz. fasciniranost do še ene ameriške folklore - namreč do nasilja - sicer pridejo med 5, nagrade pa nikoli ne dobijo. Vsaj glavne ne - dajo jo za kako vlogo ali scenarij, glavne pa nikoli ne. Avtorski izdelki ne dobivajo oskarjev, prej so to epske, grandiozne štorije, ki za sabo potegnejo več industrije. Tako da ne vem zakaj sploh pričakujem, da bi Akademiki pljuvali v lastno skledo.

btw: na žalost ta teorija ne drži letos
letošnji budgeti (vir: imdb)
munich: 75,000,000
bbm: 14,000,000
good luck good night: 7,500,000
capote: 7,000,000
crash: 6,500,000

zakaj smo se spraševali kaj dela med petemi? ravno zaradi tega podatka tle gor... zakaj je bil presenečenje, ravno zaradi tega kar si rekel ti? ker je bil nizkoproračunski v primeru z ostalimi (tudi constant gardnerjem, walk the line, history of violence ali match point).... crash je dejansko mali film in to avtorski izdelek :))))))
jst sem se na prvi pogled bolj vprašala kaj dela capote, kjer je bil hoffman fenomenalen, ampak sam film pa res ni prekoračil povprečja... za vse ostale sem pa se več kot strinjala... namreč mislim, da bbm ni slab, ampak med petimi je po mojem daleč od najboljšega filma (tudi good luck in munich sta mi pred njim)

D' Andre
24.03.2006, 11:15
Jaz pa sem mnenja da ravno Crash NI avtorski izdelek. Zakaj? Ker je oskar produkt zglancane reklamniške mašinerije, pa tudi Haggis ni ravno spreten pri vodenju vseh štorij skozi film. Crash vsekakor ni sad neke režiserjeve vizije, mu je pač ratalo zapakirati soliden filmček in z ustrezno kampanjo prifurati film do zmage. Še ekipa Crasha je bila noro šokirana, ko so dobili oskarja - ker so vedeli, da so položili boljšega tekmeca. Podobno kot Traffic, ki je pušnil proti Gladiatorju (ker je brez olepšavanj povedal, da je Amerika izgubila vojno proti drogam) - Soderbergh je sicer dobil nagrado za režijo, zmagal pa je velik, epski, zgodovinski film, pač v stilu Titanica. Omenjeni filmi seveda niso primerljivi, štos pa je isti: problemski film vs dobra tržna strategija. BM je - če se izrazim nekoliko patetično - globji film na vseh ravneh, Ang Lee je itak mojster svoje obrti, svoje je dodala še igralska ekipa. Ah, Akademiki so pač muhaste primadone, itak glasujejo kot se jim dvigne in se obračajo po vetru. Nekdo se je povedal, da ne bi bilo niti približno takega pompa okoli filma, če bi šlo za odnos ženska - moški. Doh! Če BM odvzameš homoseksualno komponento, bi gledali le National Geographic dokumentarec o kanadski divjini. V odnosu moški - moški je cel catch filma. Kakorkoli, najbolje da se zaprem na podstrešje in kuham mulo... do naslednjih oskarjev...

castor
24.03.2006, 11:19
a ste že odkrili toplo vodo?

Super Intelligent Dolphin
25.03.2006, 17:22
se pravi, da more nasilje zmagat

Če bi to držalo, bi letos zmagal A History of Violence! ;)

prvič po dolgem času se v ničemer ne strinajm z marcelom, po mojem je šel po krilih nekaterih evropskih kritikov...film bbm sploh ni sporen in predvsem ne za ameriško družbo, ki ga je sprejela kot vsak drugi film (po besedah bivših sošolcev dol), bolj ga je dvignil crash, ker se je dotikal problemov, ki ga danes imajo američani.... in o katerih tukaj zelo malo vemo.... marcel tudi ni povedal da pošiljanje dvdjem članom akademije je povsem vsakodnevna stvar... samo jasno, če to naredi "drug" beri: tisti, za katerega ne navijaš film, potem je to pranje možganov, lobiranje, in bla bla bla... kaj ko je to naredil mendes z amerikan bjuti a je kdo lajal okoli????.. če se ne motim je bil lani favorit za zmago a million dollar baby... in kdo je zmagal?, kaj pa titanik, ko se je že mesec pred podelitvijo vedlo vse nagrade... dej ne stoj verjet vsem balam :D :D :D
to je ja marcelovo delo da išče dlako v jajcu... sej je ja novinar in moram pretiravat v vsem kar pove...čerpav se v nekaterih stvareh strinjam pa mislim, da velikorat pretirava ko se gre lov na čarovnice (aka lov na busha)
jst se z marcelom predvsem ne strinajm v tem, da ta film ni dobil oskarja ker govori o dveh gejih... to je čist smešno....v ameriki so lani v nekaterih državah že sprejeli neke oblike poroke, imeli so prvi gay pride na svetu in danes največjega.... in hkrati je los angeles in sploh kalifornija meka gayjev... lokali, znani ljudje, ki so gay in niso prav nič izločeni iz družbe.....

????
Ma kaj ti se hecaš? Torej, Crash se dotika problemov, ki obstajajo danes v ameriški družbi, BBM pa ne? Torej geji so bili prisotni samo v obdobju, ko se BBM dogaja, torej med 1960-80? Glede tvojih argumentov za kako 'liberalna je Amerika do gejev' pa ti lahko samo rečem eno: BUSH. Še moram kaj več povedat? In ja, Crash se dotika enega izmed problemov sodobne ameriške družbe - rasizmom. Samo joj, te teme se loti tako, tako v celofan zavito, da kar zaboli.

Sicer pa je tako že vse, kar je bilo treba povedat, povedal D'Angre. :2thumbs:

Samo naj omenim, da je razburilo mnenje Tonyja Curtisa (nekateri se ga spomnete iz Nekateri so za Vroče, ali pa še kopice drugih filmov) - in še nekaterih - , ki je v kamero rekel, da BBM ne bo gledal, ker je uničil ta veliki ameriški mit - cowboya. In, glede na to na je večina akademikov v Curtisovi starosti, lahko predvidevamo da jih je kar nekaj šlo po njegovih poteh. Torej, tako gre glas k tistemu filmu, ki je politično najbolj sprejemljiv - CRASH! (a, ha?).

Poleg tega pa, nikoli v zgodovini se še ni pripetilo, da bi kak film, ki je pobral skoraj VSE predhodne nagrade za najboljši film, ostane brez tiste najbolj 'hvaljene'. Za primerjavo, Crash je prejel le nagrado za najboljši film od združenja Chicaških kritikov.

moje mnenje o Crashu: Takšni filmi me pripeljejo do tega, da se začnem spraševati – zakaj mi je treba trpeti in čakati na konec filma? Obup in natolcevanje na kvadrat.

Avtorski film? hahahahahaha Mislim da je bolj 'avtorski' 40 Letni Devičnik.

Super Intelligent Dolphin
25.03.2006, 17:25
Pa še nekaj. Nikakor nisem navijal za BBM, kljub temu da je zelo dober film. Lahko Noč in Srečno je bil moj favorit, vendar sem si kar vnaprej predstavljal, da ne bo odnesel nobenega kipca.

Aja, pa še bravo Marcel. :2thumbs:

če pa more kogar prepričati podobno razmišljanje ameriških, bolj insiderskih novinarskih kolegov, pa naj si prebere tole.

na dnu http://www.oscarwatch.com/ ali kar direktno
http://charlotte.creativeloafing.com/gyrobase/Content?oid=oid%3A16049

PS: Pa ni najbolj obupno dejstvo, da je Crash zmagal ravno ko so končno podelili Oskarja mojstru ansambelskih dram - Kratke Zgodbe, Igralec, Nashville, itd? Da sploh ne omenim, da Kratke Zgodbe in Magnolja, filma ki jima Crash ne seže niti do kolen, niti nista bila nominirana za najboljši film.

grantica
25.03.2006, 20:32
o drugih stvareh se ne bom prerekala ker je stvar mnenj in se z njimi lahko bolj ali manj stirnjam (če je pobral druge bi moral tudi to nagrado, glede, ali pa mnenje tony curtisa)...

nisem pametna, še manj pa nisem proti besedam marcela, ki kot že rečeno velikorat pretirava in s katerimi se koneckoncev velikorat strinjam, predvsem ko se gremo za ameriško politiko....



Ma kaj ti se hecaš? Torej, Crash se dotika problemov, ki obstajajo danes v ameriški družbi, BBM pa ne? Torej geji so bili prisotni samo v obdobju, ko se BBM dogaja, torej med 1960-80?



oprosti, ne vem kje sem to napisala in od kod tebi sploh tak zaključek... pravim, da kar se tiče homoseksualnosti, so imeli v 80ih pravo seksualno revolucijo ki je prinesla do velikih sprememb (v doboro) za istospolno usmerjene pare... tako da, če si to razbral iz mojih besed, si popolnoma narobe razumel in s čisto napačnimi zaključki.....

Glede tvojih argumenovi za kako 'liberalna je Amerika do gejev' pa ti lahko samo rečem eno: BUSH. Še moram kaj več povedat? In ja, Crash se dotika enega izmed problemov sodobne ameriške družbe - rasizmom. Samo joj, te teme se loti tako, tako v celofan zavito, da kar zaboli.


najprej naj argumentiram svoje poznavanje amerike in njihovih problemov: po dolgih letih študija in dela sem se od tam vrnila pred nekaj leti... ameriške probleme dobro poznam, ker so kar dolgo predstavljali tudi moje probleme... v ameriki imajo večje probleme (predvsem pri drugem mandatu) kot je bush... in predvsem je slika ki jo dobimo iz slovenije popolnoma popačena (tako kot njihovi mediji kažejo američanom kar oni hočejo, tako naši delajo isto) bush je en kup dreka, da se razumemo :)))) ampak še zdaleč ni problem en klinčev bbm, ki ni bil niti cenzuriran v kinih in si ga je lahko ogledal sleherni američan....crash se dotika ameriških problemov rasizem v vseh svojih oblikah, nasilje, sovraštvo, predvsem pa strah.... bolj kot sam rasizem je ključ crasha strah.. in to je v ameriki največji problem, ker zaradi strahu bush zmaguje.... če je film slab ali dober je stvar mnenj... zame je vrhunski film in po mojem doseže svoje bistvo...no, vsaj jst sem ga dojela... tolko kot je slabega/dobrega napisal štefančič o teh dveh filmih, tolko ti jst lahko dejstev iz lastnega poznavanja ameriške družbe podam o nasprotnem....

sem šla v SSKJ po definicijo avtorja (že ki tako rad citiraš druge vire :approve: )
ávtor -ja m (ā) kdor ustvari umetniško ali znanstveno delo: avtor knjige je znan slovenski pisatelj; v svojem delu obravnava avtor nacionalno vprašanje; anonimni avtor; sodobni avtorji; dramski avtor; avtor razprave, romana; avtor filma, simfonije / avtor članka; avtor radijske oddaje kdor pripravi oddajo // kdor kaj izdela, izumi, zlasti na tehničnem področju: avtor projekta je dal več predlogov; avtor tehničnih izboljšav; avtor urbanističnega načrta / avtor te trditve je prezrl več dejstev

ne vem če poznaš nastanek scenarija za crash: ampak scenarij je nastal po tem ko je vse te dogodke opisane v filmu doživel režiser sam... avtor filma je haggis... sam ga je doživel, zgodil se mu je... torej bolj avtorski je bolj težko... ne bom se ti posmehovala, ker sem boljša od tega ;)

Super Intelligent Dolphin
26.03.2006, 12:18
Ja, sem seznanjen s tem, da so Haggisu ukradli Porsheja (ali Ferarija, saj ni pomembno) in da je dobil navdih, uh ja, za Crash. Iz proste definicije, Crash resda zapade v 'avtorski film', vendar jaz ta termin (in vsakdo, ki je malo bolj filmsko podkovan) bolj povezujem z francoskim 'new wave' gibanjem, ali pa avtorji, ki so svoje avtorstvo mojstrsko dokazali z malo bolj komplesnimi in dovršenimi izdelki kot pa je Haggis s Crashem. (Truffaut, Godard, Chabrol, Rohme, Felinni, Bergman, Antonionni, Bunuel, Bresson, pa tudi Lynch, Altman, Allen in še toliko drugih, a moram nadaljevat?). Jaz Haggisa ne uvrščam v to družbo, pa zaradi mene še je lahko nevem kaki 'avtor'! A ti ga?

Zato - Crash in avtorski film my ass. Ni vreden te božanske družbe od zgoraj. Če pa si tega mnenja, pa ti močno svetujem ogled tistih tapravih avtorskih izdelkov od naštetih režiserjev.

Aja, ne si mislit, da zgolj ti poznaš trenutne razmere v zda. Čeprav ni vse tako transparentno, je moč kar dosti prečitat že na podlagi medijev, pa naj si bodo prirojeni ali ne. Imam tudi sam 'ameriške' izkušnje, pa kopico prijateljev, razkropljenih po celih ZDA. In ja, večino jih je strah, vendar ta strah ne bazira samo na rasni nestrpnosti, kot to pravi Haggis. No, čene so pač ti moji prijatelji jako čudni. (sicer pa ja no, saj so 'čudni', glede na dejstvo, da niso ti tipični, stereotipni američani. THANK GOD!) Recimo tudi Marcel je velik poznavalec tamkajšnih razmer, pa čeprav je totalni levičarski ekstremist in ga v določenih pogledih skoraj ni možno podpirati.

Praviš: ... še zdaleč ni problem en klinčev bbm, ki ni bil niti cenzuriran v kinih in si ga je lahko ogledal sleherni američan.... kaj torej bi BBM moral biti cenzuriran? Zakaj, ker so ljudje homofobični ali/in ne vajini gledat moške ljubezni na platnu? Ali zakaj? (ali sploh?!)

Jojžešna, geji so imeli sexualno revolucijo in veliko odrešitev v 80ih ter deležni velikih sprememb kasneje. Torej, kaj se sploh pritožujejo? A kako so sprejeti v širši družbi? Ne mi rečt, da kot dobro! Sam nisem gej, pa vendarle je odgovor očiten, pa naj si gre za slovensko družbo ali ameriško. In kaj zaj, če so geji imeli 'tisti svojih 15 minut' v 80tih (?), zaj so lahko srečni in tiho; pa ne mi prihajat s takimi argumenti. Potem pa primerjaj rasizem (in STRAH) v 80tih in danes. Je šlo kaj na boljše! Seveda je (tako kot za geje), pa tudi ne, saj je še vedno nestrpnost prisotna povsod. Pa naj si gre za homoseksualce ali rasistično pogojeno nestrpnost.

Še enkrat, problem z Crashom, ki ga jaz vidim, je v tem, da vso to problematiko sodobne ameriške družbe zavije v celofan in oh in ah in sploh, natolcuje v nulo.

Aja, pa ti se kar posmehuj; me sploh ne gane. :)

MERLIN
30.03.2006, 21:40
matt dillon mi je mal antipatičen..sam vedno odigra odlično

Kahla
16.04.2006, 07:45
Dober. Meni najboljši del je bil, k je Dilon reševal uno iz gorečega avta. Pa tud drugo.

kormoron
07.05.2006, 17:36
Poleg Titanika in Šekspira zagotovo najslabši film, ki je dobil oskarja v zadnjem desetletju.

F***ing afterschool special.

Super Intelligent Dolphin
07.05.2006, 19:19
Poleg Titanika in Šekspira zagotovo najslabši film, ki je dobil oskarja v zadnjem desetletju.

F***ing afterschool special.

:clapping:

Dober. Meni najboljši del je bil, k je Dilon reševal uno iz gorečega avta. Pa tud drugo.

Ne samo da je najboljši del filma, je tudi bolj erotičen od edinega prizora sexa v filmu. In ne samo to, prizor je nabit z erotiko, da skoraj poka! Sicer bolj ali manj nehote, a kaj hočeš... ;)

WRC555
07.05.2006, 21:44
Koncno si naletel na somisljenika :D

bluesy
07.05.2006, 23:22
Poleg Titanika in Šekspira zagotovo najslabši film, ki je dobil oskarja v zadnjem desetletju.

F***ing afterschool special.

Sam ma hudo konkurenco: Crash, Chicago, Beautiful Mind, Gladiator, Titanic, English Patient, Braveheart, Rocky...

Zmagovalci skor po pravilu so take mediokritete da je oskar za najboljši film prava smešnica. Lani sta dve ženski debitantki nardili filma ki sta boljša, bolj zanimiva in originalna kot 3/4 teh skupaj. HW je u totalni ****i že zadnjih 35 let...

iri
08.05.2006, 07:13
Jst bi najslabše filme, ki so pokasirali oskarja za best picture, postavila takole:

1. Shakespeare in Love
2. Chicago
3. Gladiator

:approve:

baksus
08.05.2006, 13:14
Rocky?
Pregovor: Če hočeš biti cinefil, povej da je tvoj najboljši film Citizen Kane, najslabši pa vsi od S. Stallona

Filmfreak
08.05.2006, 13:15
Ste pa res sami posebneži na tem forumu. Nikakor se ne strinjam s tvojo razvrstitvijo, iri.


Tudi teza, da Crash ni avtorski film, se mi zdi za lase privlečena, kot tudi argumenti ki naj bi to podpirali. To, da film ni avtorski lahko potem rečemo za vsak kdajkoli posnet film.

cornholio
08.05.2006, 13:33
...točn tko. ;)

iri
08.05.2006, 13:41
Ste pa res sami posebneži na tem forumu. Nikakor se ne strinjam s tvojo razvrstitvijo, iri. Taka je pač moja razvrstitev, you are more than welcome to make your own. :approve:

Filmfreak
08.05.2006, 16:39
Seveda! Se strinjam s tem. Nisem hotel spodbijat ali prepričevat v nasprotno, hotel sem samo izraziti nestrinjanje.

castor
08.05.2006, 16:45
Jst bi najslabše filme, ki so pokasirali oskarja za best picture, postavila takole:

1. Shakespeare in Love
2. Chicago
3. Gladiator

:approve:

Prvi zagotovo zmaga.

čudežni
09.05.2006, 05:17
Sam ma hudo konkurenco: Crash, Chicago, Beautiful Mind, Gladiator, Titanic, English Patient, Braveheart, Rocky...

Zmagovalci skor po pravilu so take mediokritete da je oskar za najboljši film prava smešnica. Lani sta dve ženski debitantki nardili filma ki sta boljša, bolj zanimiva in originalna kot 3/4 teh skupaj. HW je u totalni ****i že zadnjih 35 let...


Mogoče sem premalo poznavalski, ampak meni se zdita Angleški pacient in Gladiator kar solidna filma.Tukaj ne govorim o oskarjih, ampak filma nasploh.
Prvega si zapomnem predvsem po tem, ko glavna junakinja na nek svojevrsten način vstane iz kadi in ko se zaplete v romanco z glavnim junakom.Ok, mogoče je zgodba prežvečena, ampak meni se ni zdela. Jaz sem se na koncu tega filma vprašal:"Če mi bo šlo kdaj slabo, vprašaj se, če je lahko slabše, kar se zgodi junaku in junakinji na koncu". Žalosten film ( mogoče igra na to ), katerega sem si ogledal le enkrat in si ga verjetno ne bom več.

Gladiator mi je pa bil nasploh všeč. Glasba, slika, zgodba...Ravno zgodba mi je delvoala nekako Shakspearska.Posebno na koncu, ko glavni junak umre in ga pokopajo , medtem, ko izdajalca pustijo ležati v smislu "naj ga vrane skljuvajo". Meni se je zdel konec čisto Shakersperski ( kdor je prebral npr. Titusa bo mogoče vedel, na kaj ciljam).

Ok, saj zgodba in vse ostalo je pomembno, ampak meni sta se zdela ta dva filma zelo solidna. :approve:
Mogoče premalo poznam zgodovino in ozadje filmov...:shy:

bluesy
09.05.2006, 09:05
Rocky?
Pregovor: Če hočeš biti cinefil, povej da je tvoj najboljši film Citizen Kane, najslabši pa vsi od S. Stallona

Citizen Kane ni niti med mojih 50 najljubših, kaj šele najljubši. Rocky je pa pobral 3 oskarje (pa še 7 nominacij), od tega za film in režijo. Če je to daleč najboljši film leta 1976 in je Stallone višek igranja (nominacija) in Avildsen vrhunec režije potem sm pa jst Stanley Kubrick. :D

Nism rekel da je to najslabši film vseh časov, je pa eden najbolj precenjenih (glede na število kipcev in ratinge) glede na to kateri filmi in režiserji nikoli niso dobili oskarja, pa so bili superiornejši od raznih Rockyev v vseh pogledih (tehnično, igralsko in nasploh). Govora je bilo o filmih ki so dobili oskarja in priznanja za kao najboljši film leta, pa je bilo isto leto narejenih precej boljših filmov, še v ZDA...

Istega leta so bili posneti Bertoluccijev "1900", Polanskijev "The Tenant", Herzogov "Herz Aus Glas" in predvsem Cassavetesov "The Killing of a Chinese Bookie". (če odštejem Taxi driverja, Network in druga dva ki sta bila še nominirana za kipca) Še svojih biserov ne znajo cenit, kaj šele tujih... (pa je tole seznam samo iz moje glave na hitro)

Res pa da se je trend podeljevanja kipcev takim mediokritetam potem samo še stopnjeval. Če je to najboljše kar HW uspe ponudit, potem je pa res mrtev že več kot 30 let...

castor
09.05.2006, 17:56
amen

bluesy
24.05.2006, 21:31
The most overrated film ever...

iri
24.05.2006, 21:53
nee, to je bil Titanic.