Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Največji slovenski izvozniki


BMX
11.04.2006, 11:51
Revoz je ponovno največji slovenski izvoznik, saj je lani izvozil za 265,5 mrd SIT oz. 7,8% celotnega slovenskega izvoza in se na prvo mesto uvršča že vse od leta 1995. Med prvimi petimi najdemo še Gorenje, Lek, Krko in Slovensko industrijo jekla (SIJ).

Gorenje je zabeležilo izvoz v višini 207,9 mrd SIT (6,1% celotnega slovenskega blagovnega izvoza v letu 2005), Lek 115,9 mrd SIT (3,4 %), Krka 98,4 mrd SIT (2,9%) in skupina SIJ 82,1mrd SIT. Omenjena izvozna podjetja so lani skupaj dosegla 770 mrd SIT izvoza ali 22,6% vsega slovenskega izvoza. Iz peterice največjih je izpadel Prevent, ki mu je lani izvoz upadel za 34%, novost na lestvici pa je skupina SIJ, ki je lani beležila 28% rast izvoza.

Med deset največjih slovenskih izvoznikov v letu 2005 se uvrščajo še skupina Impol (69,5 mrd SIT), Cimos (65,4 mrd SIT), Sava Tires (61,3 mrd SIT), Prevent Global (54 mrd SIT) in Talum Kidričevo (53,6 mrd SIT). Po napovedih slovenskih izvoznih podjetij naj bi se letos slovenski izvoz povečal za pet odstotkov.

Največji slovenski izvoznik storitev je bil lani novogoriški Hit. Sledijo Viator&Vektor (47 mrd SIT), Slovenske železnice (30 mrd SIT), Splošna plovba Portorož (28 mrd SIT) in Merkur (18 mrd SIT).

Celoten izvoz podjetij.
http://www2.shrani.si/files/izvoznip407281.jpg

Izvoz v EU.
http://www2.shrani.si/files/izvozeu407285.jpg

Davor
12.04.2006, 07:02
Pri Revozu sta vprašljivo predvsem dejstvo, da mora država vsako leto namenit ne vem koliko subvencij, da francozi ostanejo. Me zanima koliko bi bilo izvoza brez teh subvencij in če s temi subvencijami splo obstoja pozitiven učinek na gospodarstvo - razen socialnega miru.

metamorf
12.04.2006, 08:15
Še eno vprašanje - oziroma dve:

1. Koliko davka na dobiček plačajo v Revozu letno?
2. Zakaj je subvencija francozom ok za LDS?

Api
12.04.2006, 10:19
http://www.revoz.si/index.cp2?objectName=Podjetje&ArticleID=1026

Tukaj so objavili poslovne rezultate, tako da si strokovnjak izračuna koliko davka na dobiček plačajo.

Hkrati pa je potrebno upoštevat še koliko denarja država pobere iz plač in prispevkov zaposlenih v revozu (cca. 2600) in k temu prišteje še določeno število zaposlenih v drugih panogah, ki živijo na račun revoza (koliko je teh ne bi vedel verjetno 100+). Potem se verjetno lahko odloči o tem ali so subvencije uporavičene ali ne ... ker bi verjetno težko našli zaposlitev za teh 2k ljudi tako da bi bilo kup stroškov z njimi :dontknow:

Sploh se mi zdi, da je v avtomobilski industriji po celi EU kup subvencij in raznih ugodnosti za proizvajalce. Nekje je pač potrebno zaposlit tudi tiste, ki niso doktorji, pravniki, uradniki, brokerji ... in se zdi, da je avtomobilska industrija še ravno dovolj interesantna za vlade z vidika vlaganj in rezultatov :dontknow:

Pa še to a mogoče kdo ve ali je država še vedno delni lastnik revoza?

metamorf
12.04.2006, 11:24
Ko sem par let nazaj malce brskal po statističnih podatkih, sem ugotovil, da je bil rezultat iz poslovanja nula. S tem da so se takrat na Renaultovi spletni strani hvalili z dobičkom.

Morda bi gospodič Lahovnik lahko kaj povedal o tem, zakaj je pametno sponzorirati Renault pa če je država objavila kakšen mednarodni razpis za porabo tega denarja (takrat je bil še on minister).:veryevil:

metamorf
12.04.2006, 11:27
Pejdi na parkplac katere od večjih državnih "podjetij". Ves LDS-arsko partijski (tudi SDS) middle-management in višji ima po "ugodni" ceni Renaultove Lagune, Megane in podoben šrot. Parklpaci so polni tega pleha, kupljenega s subvencijami (torej plačami VSI na nek način).

Res ne vem, zakaj si paradajzarska zalega ne bi mogla kupovati avtomobilov s SVOJIM denarjem in po polni ceni.:dontknow: :evil:

To, da so renaulti praktično dvorni avtomobili v "naših" firmah, je res dejstvo.

BMX
12.04.2006, 12:45
Pa še to a mogoče kdo ve ali je država še vedno delni lastnik revoza?
Revoz, Krka in Adria Mobil so paradni konji Dolenjske.

Dobičkonostnost? Na 209.928 mio SIT prihodkov v letu 2004 pride 4.400 mio SIT čistega dobička, kar je 2,1%. Nadalje piše, da je "njegov dobiček med 1 in 2 odstotkoma prihodkov, kar je običajno za tovrstna proizvodna podjetja."

Lastništvo? Od leta 1991 je Renault, s.a., večinski lastnik novomeškega Revoza. Renault je svoj delež s takratnih 54 odstotkov povečal na 66,68 odstotkov leta 2001, ko je odkupil delnice, ki jih je v Revozovem kapitalu imela v lasti Nova ljubljanska banka. 22. decembra 2003 pa je Renault podpisal dogovor o odkupu preostale tretjine delnic in v začetku leta 2004 postal 100-odstoten lastnik družbe.

metamorf
12.04.2006, 13:28
Ampak se mi pa zdi, da ima matični (francoski) Renault (tisti, ki smo mu vsi Slovenci dali finančno podporo brez javnega razpisa) višji dobiček...

Davor
12.04.2006, 13:32
Ampak se mi pa zdi, da ima matični (francoski) Renault (tisti, ki smo mu vsi Slovenci dali finančno podporo brez javnega razpisa) višji dobiček...

Fora je v transfernih cenah, preko katerih se dobiček preliva v Francijo. Zakaj pa misliš, da so vedno na pozitivni nuli?

metamorf
12.04.2006, 13:35
Fora je v transfernih cenah, preko katerih se dobiček preliva v Francijo. Zakaj pa misliš, da so vedno na pozitivni nuli?

Jasna stvar, jaz samo malce provociram une, ki so na Lahovnikovih Mercator barikadah, saj je Lahovnikovo ministrstvo brez javnega razpisa z davkoplačevalskim denarjem sponzoriralo zelo bogato tuje podjetje, ki pri nas prikaže (po mojem mnenju) en drek dobička.;)

Api
12.04.2006, 14:16
Ampak se mi pa zdi, da ima matični (francoski) Renault (tisti, ki smo mu vsi Slovenci dali finančno podporo brez javnega razpisa) višji dobiček...

ne bi vedel za Renault :dontknow: Je pa očitno, da Revoz ustvarja dobiček (BMX je napisal da v pričakovani višini za to panogo) ...

Mam pa vprašanje kakšen razpis naj bi bil oziroma kdo naj bi se na razpis prijavil ... Kolikor se spomnim, je bil pogoj renaulta, da bo sam vložil nekaj v revoz, da enako naredi tudi država? Se mi zdi, da bi se lahko takrat država odločila le o tem ali subvencija da ali ne .... Ali je bilo še kaj drugega?

Api
12.04.2006, 14:25
Fora je v transfernih cenah, preko katerih se dobiček preliva v Francijo. Zakaj pa misliš, da so vedno na pozitivni nuli?

Fora transfernih cen je v vseh podjetjih katerih lasnik je neko drugo podjetje (nekje bolj, drugje manj očitno). Sem že videl, da je firma kupila rabljeno comp opremo od lastnika za tak denar, da bi bilo ceneje, če bi kupili novo ... V kolikor je lastnik iz iste države potem vsaj glede davka na dobiček to ni kritično, v kolikor pa je lastnik iz tujine gre tja potem tudi denar. Vprašanje pa je kaj lahko država na to temo naredi :dontknow: ?
Iz lastništva se mora umikat, denarja v Sloveniji ni dovolj za nakup teh podjetij (pa tudi če bi bil prvi kupec iz Slo, to ni garancija da ne bi prodal naprej) ... se mi zdi tak začaran krog :dontknow:

metamorf
12.04.2006, 14:34
ne bi vedel za Renault :dontknow: Je pa očitno, da Revoz ustvarja dobiček (BMX je napisal da v pričakovani višini za to panogo) ...

Mam pa vprašanje kakšen razpis naj bi bil oziroma kdo naj bi se na razpis prijavil ... Kolikor se spomnim, je bil pogoj renaulta, da bo sam vložil nekaj v revoz, da enako naredi tudi država? Se mi zdi, da bi se lahko takrat država odločila le o tem ali subvencija da ali ne .... Ali je bilo še kaj drugega?

Država bi morala objaviti mednarodni razpis za podelitev subvencije - zagotovo bi od Renaulta lahko iztržila kaj več, kot je tako. Saj menda Renault ni edino podjetje, ki ima idejo in denar za to, da v Slovenijo vloži lastna sredstva, pobere državno subvencijo in ustvari nova delovna mesta? Morda bi ob konkurenčni ponudbi kakšnega drugega podjetja Renault v Slovenijo preselil več proizvodnje, kot jo je tako, kdo bi to vedel. In Lahovnik je kot pravi borec branil to potezo - sponzoriranje ogromnega tujega podjetja, ki v Sloveniji prikazuje zelo malo dobička, z davkoplačevalskim denarjem. In to brez mednarodnega razpisa/zbiranja ponudb.:nonono:

BMX
12.04.2006, 14:40
Je pa očitno, da Revoz ustvarja dobiček (BMX je napisal da v pričakovani višini za to panogo) ...
To je bilo tule zapisano. Link (http://www.revoz.si/index.cp2?objectName=Podjetje&ArticleID=1026). Ima kdo podatek, kakšna je siceršnja dobičkonosnost v avtomobilski industriji?

Mam pa vprašanje kakšen razpis naj bi bil oziroma kdo naj bi se na razpis prijavil ... Kolikor se spomnim, je bil pogoj renaulta, da bo sam vložil nekaj v revoz, da enako naredi tudi država? Se mi zdi, da bi se lahko takrat država odločila le o tem ali subvencija da ali ne .... Ali je bilo še kaj drugega?
Če se ne motim, je šlo za subvencijo proizvodnje modela clio II (mogoče kakšnega drugega modela?) v višini
40 mio EUR (10% celotne investicije).

Api
12.04.2006, 14:48
Država bi morala objaviti mednarodni razpis za podelitev subvencije - zagotovo bi od Renaulta lahko iztržila kaj več, kot je tako. Saj menda Renault ni edino podjetje, ki ima idejo in denar za to, da v Slovenijo vloži lastna sredstva, pobere državno subvencijo in ustvari nova delovna mesta? Morda bi ob konkurenčni ponudbi kakšnega drugega podjetja Renault v Slovenijo preselil več proizvodnje, kot jo je tako, kdo bi to vedel. In Lahovnik je kot pravi borec branil to potezo - sponzoriranje ogromnega tujega podjetja, ki v Sloveniji prikazuje zelo malo dobička, z davkoplačevalskim denarjem. In to brez mednarodnega razpisa/zbiranja ponudb.:nonono:


čak mal. Država je podelila subvencijo Revozu (ki je v lasti renaulta) in ne Renaultu. Subvencija se mi zdi, da je bila dana kaki dve leti nazaj - kar očitno sovpada s časom, ko je Revoz odkupil delež od države (al ne?). Nekak se mi ne zdi logično, da bi država objavila javni razpis za subvencijo revozu, ko pa je ta bil v večinski (100%?) lasti Renaulta. Kdo pa bi se lahko prijavil na razpis poleg lastnika? Torej se je lahko država takrat lahko odločila le o tem ali da ali ne da. Renault je grozil da v slednjem primeru ukine proizvodnjo v NM. Nekaj so se takrat sicer pojavljale govorice, da bi tovarno kupil nekdo drug (se mi zdi da so omenjali nekega japonca), vendar pa se mi zdi da so bile to le govorice brez konkretne podlage?

metamorf
12.04.2006, 14:50
No, če se je država odločila dati 40 mio EUR keša za nova delovna mesta ali ohranitev starih, bi se spodobilo (mislim da še kaj več kot to), da objavi razpis za podelitev takšne subvencije. Na ta razpis bi se seveda lahko prijavil Renault/Revoz in še kakšno drugo podjetje. Verjamem, da Renault ne bi bil edini in bi zaradi tega verjetno moral ponuditi več za ta denar, kot je ponudil brez razpisa.
Če bi šlo za podjetje v domači lasti, ki bi v Sloveniji prikazovalo enako stopnjo dobička kot ga PILR in IB, bi rekel, ga re za isti princip kot pri Mercatorju. Ampak v primeru Renaulta je po mojem računica za državo precej slabša. Pa tudi delovnih mest posredno vezanih na Mercator je neprimerno več.
Le kaj se je zgodilo z Lahovnikom v tem času...?:veryevil:

PS: tudi zapiranje takšne fabrke, kot je Revoz, za lastnika ni zastonj.;)

Api
12.04.2006, 14:59
Tu je še problem izjemno umazane fabrike pri Novem Mestu. Vprašanje je, kje bi lahko dobili licenco v Evropi - tudi Hrvati, Belorusi, Ukrajinci in Kazahstanci se otepajo take sorte "naložb".:clown: Predlagam, da se tudi tu zapodijo kakšni raziskovalni novinarji (evo vam priložnost ;)) ter slovenski javnosti prikažejo, koliko resnično košta ta "tovarna" v N. Mestu.:shy: Tolk, da ne bodo pametnjakoviči in volilci LDS :clown: še kar naprej nabijali "sej ni samo ekonomski interes pomemben".:evil:

A tole o IZJEMNO omazani fabriki pa kar iz glave ali imaš kakšne podatke? Pred leti je bil problem v lakirnici, ki pa so je že pred časom posodobili ....

Api
12.04.2006, 15:30
Imam podatke od folka, ki dol živi. Kar pride v širšo javnost je pa "kikiriki" (angl. peanuts), kot se temu reče.:dontknow:


Je kolega sosed od Revoza .... ni ravno kake panike. Je pa drug iz soseščine Krke tam pa SMRDI!!!!
Potlej če se kdaj sprehodiš okrog kake belinke, pujs farme ipd. boš ugotovil da Revoz NI izjemno umazana firma .... mogoče se ti bo zdela celo čista :)

Api
12.04.2006, 15:41
No, če se je država odločila dati 40 mio EUR keša za nova delovna mesta ali ohranitev starih, bi se spodobilo (mislim da še kaj več kot to), da objavi razpis za podelitev takšne subvencije. Na ta razpis bi se seveda lahko prijavil Renault/Revoz in še kakšno drugo podjetje. Verjamem, da Renault ne bi bil edini in bi zaradi tega verjetno moral ponuditi več za ta denar, kot je ponudil brez razpisa.
Če bi šlo za podjetje v domači lasti, ki bi v Sloveniji prikazovalo enako stopnjo dobička kot ga PILR in IB, bi rekel, ga re za isti princip kot pri Mercatorju. Ampak v primeru Renaulta je po mojem računica za državo precej slabša. Pa tudi delovnih mest posredno vezanih na Mercator je neprimerno več.
Le kaj se je zgodilo z Lahovnikom v tem času...?:veryevil:

PS: tudi zapiranje takšne fabrke, kot je Revoz, za lastnika ni zastonj.;)

Ok. Zapiranje seveda stane ampak ni ovira za doseganje čimvečjega dobička sploh, če se zapira v tujini. Je tudi Renault že zapiral ...

Tukaj je šlo za ohranitev delovnih mest. Zdaj razpravljat o tem ali bi Renault res zaprl ali ne ... je verjetno brezpredmetno, ker tega na moremo vedeti. Ker je bil Revoz vedno med bolj uspešnimi tovarnami v koncernu Renault tako po kvaliteti kot produktivnosti ga morda ne bi zaprli. Osebno mislim,da je bila odločitev za subvencijo pravilna. Ali pa bi se lahko dosegli boljši pogoji pa :dontknow: Je pa dejstvo da bo sedaj Renault v NM vsaj kakih 10 let .... potem pa bodo verjetno znova pritisnili. Če pogledaš malo ostalo avtomobilsko industrijo potem se podobno ali enako dogaja po celi EU ...

Kar pa se razpisa tiče, ali realno misliš, da bi nekdo odprl tovarno za 2k delavce v Sloveniji za subvencijo 40 mio? Če bi bilo to realno potem bi po moje že vse vlade razpisale takšne razpise (vsaj upam).

metamorf
12.04.2006, 15:43
Ok. Zapiranje seveda stane ampak ni ovira za doseganje čimvečjega dobička sploh, če se zapira v tujini. Je tudi Renault že zapiral ...

Tukaj je šlo za ohranitev delovnih mest. Zdaj razpravljat o tem ali bi Renault res zaprl ali ne ... je verjetno brezpredmetno, ker tega na moremo vedeti. Ker je bil Revoz vedno med bolj uspešnimi tovarnami v koncernu Renault tako po kvaliteti kot produktivnosti ga morda ne bi zaprli. Osebno mislim,da je bila odločitev za subvencijo pravilna. Ali pa bi se lahko dosegli boljši pogoji pa :dontknow: Je pa dejstvo da bo sedaj Renault v NM vsaj kakih 10 let .... potem pa bodo verjetno znova pritisnili. Če pogledaš malo ostalo avtomobilsko industrijo potem se podobno ali enako dogaja po celi EU ...

Kar pa se razpisa tiče, ali realno misliš, da bi nekdo odprl tovarno za 2k delavce v Sloveniji za subvencijo 40 mio? Če bi bilo to realno potem bi po moje že vse vlade razpisale takšne razpise (vsaj upam).

Na to vprašanje si kar sam odgovoril - ali bi jo zaradi tega, ker tega keša morda ne bi dobil, zaprl? Če bi jo en zaprl (in s tem naredil sam sebi velike stroške), potem bi jo kdo drug odprl.;)