Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Clio - menjava zobatega jermena in vodne črpalke


potapljac
07.06.2006, 12:19
Čao !


Zanima me naslednja zadeva:

Imam Clio letnik 2001 - prvi lastnik - cca 70.000 km - opravljeni vsi redni servisi + generalka na 60.000 km. Zanima me, kako je nujna menjava zobatega jermena in ali je pri menjavi zobatega jermena potrebno menjati tudi vodno črpalko ?

Kdo pozna kakšnen "ne-uradni" Renault servis v Lj. oz. okolici, kjer bi mi lahko za normalen dnar zamenjali zadevo?


lp, diVer ;)

Štrudl
07.06.2006, 12:25
kakšna generalka na 60?

zobati jermen se menja na 90 ali pa na 5 let, škoduje pa sigurno ne tuddi na 70, če misliš avto še imet, ......

spet je odvisno kakšno mašino imaš, če je 16V kar menjet :)

vodno črpalko pa je seveda obvezno menjat....


poznamo pa tudi neuradne servise....vse skupaj pride tam okrog 70ooo sitov

potapljac
07.06.2006, 14:07
Tnx za info.



Sem telefoniral na uradni Renault servis - Tomačevo in so mi rekli, da me bo prišlo delo z originalnimi deli cca. 50kSIT za menjavo jermena in vodne črpalke. Je ta postavka prevelika oz. gre za nateg ? Obstaja kakšen servis, ki bi mi to zamejal za manjše dnarce?:dontknow:

lp, matevž

Jakec
07.06.2006, 14:57
kakšna generalka na 60k km???

mene je na cliotu 1 prišlo to tam 25k...seveda neuradni servis

ksimon
07.06.2006, 20:49
Poleg jermena in vodne pumpe ne pozabit še menjat španerja.

A se ne menja pr Cliotu jermen pri 120.000 km????

Aja saj res, kakšna generalka neki???

potapljac
08.06.2006, 08:23
Generalka = "generalni" servis na 60.000 km. Menjava olja+filtri+pregled zavor+.. moral bi pogledati spisek vsega kaj vse so mi zamenjali (hoteli smo mi jasno zamenjati tudi jermen+črpalko, kar pa se mi cenovno ni zdelo ravno ugodno).

Zadeva narejena v AH Real.

slick
08.06.2006, 08:38
Tnx za info.



Sem telefoniral na uradni Renault servis - Tomačevo in so mi rekli, da me bo prišlo delo z originalnimi deli cca. 50kSIT za menjavo jermena in vodne črpalke. Je ta postavka prevelika oz. gre za nateg ? Obstaja kakšen servis, ki bi mi to zamejal za manjše dnarce?:dontknow:

lp, matevž

pri potokarju dobiš vodno pumpo za cca. 8000 in jermen za cca. 5000. kok te bo pa delo koštalo je pa v pozitivni povezavi s tem, kako dobro poznaš mehanika:D ne resno... včasih znajo razni neuradni servisi delo računati več kot uradni, če te ne poznajo:evil:

najbolše, da avto pelješ h kakemu fušarju;)

Štrudl
08.06.2006, 09:17
sam material je res poceni, ampak je potrebno še upoštevati brušenje glave , pa zmer se še kaj najde.....:D

kekez
08.06.2006, 09:22
Pa kakšno vezo ima vodna črpalka z zobatim jermenom? :dontknow:
Zakaj bi bila menjava teh povsem neodvisnih komponent v kakšni medsebojni zvezi?

Namreč nisem še videl avtomobila, pri katerem bi vodno črpalko gnal zobati jermen. Ta žene samo sinhrone zadeve (krmilje - ventile) in vžigalne naprave (razdelilec).

kekez
08.06.2006, 09:27
Sicer se pa zobati jermen pri večini avtov menja okoli 100.000 km.

Generalka pa ponavadi tudi ni pred vsaj 200.000. Stoenke so jo v povprečju rabile pri 130.000. Moj trenutni avto ima malo pod 300.000 brez generalke. Ali sploh govorimo o isti stvari? Generalka je v bistvu popolna prenova motorja (brušenje valjev ali menjava puš, menjava batov, manjava ležajev, brušenje ležajnih površin na gredeh, znižanje in brušenje ležajnih mostičkov, menjava ventilov, brušenje ležišč ventilov, poravnavanje glave, ...)

Mowgli
08.06.2006, 09:38
Vsi Renaultovi servisi (pa najbrž tudi drugi) delajo na principu: "dobro bi bilo, če...". In potem se menja vse živo iz neke preventive celo bistveno prej, kot piše v originalnih navodilih. Brez, da se sploh preveri stanje konkretnega dela...

Važno je, da čimprej najdeš mehanika, ki mu lahko zaupaš, pa naj bo pooblaščen ali pa ne. :approve:

kekez
08.06.2006, 09:46
Ni potrebno, da so mehaniki pooblaščeni za posamezno znamko avtomobila. To je največji nateg potrošnikov, ki je široko razširjen. Ni potrebno niti v garancijskem obdobju!.
Več tukaj:
http://www.automeister-si.com/4110.asp?NLNr=-885787430

Mowgli
08.06.2006, 10:39
So normativi že sprejeti v Sloveniji ali gre le za predlog? Ideja je sicer poštena, ampak v praksi bi se sigurno pojavila nagajanja in problemi za stranko...

ksimon
08.06.2006, 12:49
Pa kakšno vezo ima vodna črpalka z zobatim jermenom? :dontknow:
Zakaj bi bila menjava teh povsem neodvisnih komponent v kakšni medsebojni zvezi?

Namreč nisem še videl avtomobila, pri katerem bi vodno črpalko gnal zobati jermen. Ta žene samo sinhrone zadeve (krmilje - ventile) in vžigalne naprave (razdelilec).

Opel Astra letnik 95 ima preko zobatega jermena vezano vodno črpalko in tako jermen žene črpalko. V našem kraju se je enem zgodilo, da mu je vodna črpalka zagrabila in je bil ob motor.

Tako da pri enih avtomobilih je vezano na altenator, pri drugih pa na zobati jermen.


Lp!

potapljac
26.06.2006, 09:09
Čao !


Peljal avto k mehaniku. Tam so mi zamenjali jemen, vodno črpalko in šponerje. Z delom me je zadeva prišla cca. 47kSIT, kar pa niti ni tako hudo:approve: .

Po menjavi zadeve sem opazil tudi, da mi Clio ne spušča več nekih čudnih piskajočih zvokov iz mašine, kar je seveda plus:2thumbs: .

slick
26.06.2006, 11:29
clio pa ja ne spušča "čudnih inu piskajočih" glasov...clio spušča samo prave moške, robustne glasove, pred katerimi se lahko zvok V8 mašine samo skrije za gajbo krompirja:D

srf
28.06.2006, 16:15
Pa kakšno vezo ima vodna črpalka z zobatim jermenom? :dontknow:
Zakaj bi bila menjava teh povsem neodvisnih komponent v kakšni medsebojni zvezi?

Namreč nisem še videl avtomobila, pri katerem bi vodno črpalko gnal zobati jermen. Ta žene samo sinhrone zadeve (krmilje - ventile) in vžigalne naprave (razdelilec).


Verjetno avtomobila sploh nikoli nisi videl, da kvasiš takšne neumnosti:rolling: :rolling:

Mighty
28.06.2006, 16:20
a pa je nujno pri okoli 90k km menjat vodno crpalko?

ksimon
28.06.2006, 16:32
a pa je nujno pri okoli 90k km menjat vodno crpalko?

Če ti že kaj cvili črpalka, jo ti kr menjaj.

Naj bi bila meja tam nekje pri 120.000 km, kjer se opravi VELIKI servis.

kekez
28.06.2006, 18:03
Verjetno avtomobila sploh nikoli nisi videl, da kvasiš takšne neumnosti:rolling: :rolling:
To je bilo pa res pravemu rečeno ... :rolling: :rolling: :rolling:

Če odštejemo, da sem 2 skoraj v celoti sam naredil in 3 precej predelal (na več prestav, večja prostornina, večje kompresijsko razmerje ...), potem skoraj res ne.
Tudi sedanje, pri katerih sem se že malo naveličal pogostega šraufanja in sem kupil nove in japonske - zanesljive, servisiram sam ;) .

Sicer dostikrat poslušam, da morajo to profesionalci in da bo zaradi amaterskih posegov krajša življenska doba. Moj sedanji avtomobil ima že skoraj 300.000 km. Menjani so samo potrošni deli. Vodne črpalke še nisem menjal. Začuda niti sklopke. Motorja še nikoli odprl. Najbolj neobičajen zamenjani del je bil pokrov razdelilca vžiga, ker so bili že toliko zrabljeni kontakti. Še takrat me je za***aval trgovec, da se tega nikoli ne menja in da je moralo biti nestrokovno sestavljeno. Pa mu nisem ostal dolžan rekoč, da možno da so Japonci nestrokovno sestavili, da je crknilo pri 250.000 km, kdo bi vedel :rolling: .

ksimon
28.06.2006, 18:49
To je bilo pa res pravemu rečeno ... :rolling: :rolling: :rolling:

Če odštejemo, da sem 2 skoraj v celoti sam naredil in 3 precej predelal (na več prestav, večja prostornina, večje kompresijsko razmerje ...), potem skoraj res ne.
Tudi sedanje, pri katerih sem se že malo naveličal pogostega šraufanja in sem kupil nove in japonske - zanesljive, servisiram sam ;) .

Sicer dostikrat poslušam, da morajo to profesionalci in da bo zaradi amaterskih posegov krajša življenska doba. Moj sedanji avtomobil ima že skoraj 300.000 km. Menjani so samo potrošni deli. Vodne črpalke še nisem menjal. Začuda niti sklopke. Motorja še nikoli odprl. Najbolj neobičajen zamenjani del je bil pokrov razdelilca vžiga, ker so bili že toliko zrabljeni kontakti. Še takrat me je za***aval trgovec, da se tega nikoli ne menja in da je moralo biti nestrokovno sestavljeno. Pa mu nisem ostal dolžan rekoč, da možno da so Japonci nestrokovno sestavili, da je crknilo pri 250.000 km, kdo bi vedel :rolling: .

K si glih omenil japonce, kako pa je z njimi, sem slišal, da sploh nimajo zobatega jermena, da imajo kar verigo nekateri modeli:dontknow:

kekez
28.06.2006, 20:42
K si glih omenil japonce, kako pa je z njimi, sem slišal, da sploh nimajo zobatega jermena, da imajo kar verigo nekateri modeli:dontknow:
Za druge modele mi ni znano, moj ima jermen. Žene 2 odmični gredi, razdelilec vžiga in OLJNO črpalko (to je običajno). Menjava vsakih 100.000 km. Jaz sem ga do zdaj lastnoročno menjal 2x. Zanimivo je, da je original cenejši od "ponaredka".

Verigo imajo ponavadi starejši modeli motorjev. Ponavadi taki nimajo odmičnih gredi v glavi, saj je veriga kratka.
Zanimivo je, da se veriga v svoji življenski dobi precej raztegne, medtem ko jermen čisto nič. Verižni pogoni so tudi precej glasnejši.

Zelo redki motorji imajo zobniške prenose za krmilje.

ksimon
28.06.2006, 21:07
Za druge modele mi ni znano, moj ima jermen. Žene 2 odmični gredi, razdelilec vžiga in OLJNO črpalko (to je običajno). Menjava vsakih 100.000 km. Jaz sem ga do zdaj lastnoročno menjal 2x. Zanimivo je, da je original cenejši od "ponaredka".

Verigo imajo ponavadi starejši modeli motorjev. Ponavadi taki nimajo odmičnih gredi v glavi, saj je veriga kratka.
Zanimivo je, da se veriga v svoji življenski dobi precej raztegne, medtem ko jermen čisto nič. Verižni pogoni so tudi precej glasnejši.

Zelo redki motorji imajo zobniške prenose za krmilje.

Zdaj pa res ne vem kak je to, ker mi je kolega reko, da ima njegov Nissan Almera letnik 2000 1.8 motor verigo, pa ne jermena:dontknow:

Samo motor teče v prostem teku skoraj neslišno, že to mi je malo sumljivo:dontknow:

Lp!

Duh
25.07.2006, 15:32
Je pametno kar skupaj menjat vsaj pri meni je tako...

Z uradnimi servisi za renault sem izredno razočaran...imam več negativnih izkušenj, kot pozitivnih...

Pri zobatem jermenu pa jaz ne bi šparal, rajši prej, kot pa prepozno ;)...pa pri mojem avtu (R19) je obvezno treba menjat črpalko...na uradnem servisu so mi secer menjali samo zobati jermen in tako sem naslednje leto moral menjat še enkrat, ker je črpalka rahlo začela spuščat po jermenu...ni mi jasno zakaj mi že prejšnje leto tega niso naredili skupaj...

zadj vozim avto k mulcu, ki je prej delal na uradnem renojevem servisu in on mi je v bistvi tudi povedal, da je boljše da se to naredi skupaj...pri njemu me je menjava jermena in črpalke stala dosti ceneje, kot pa samo menjava jermena na uradnem servisu...

Na uradnih servisih ti zaračunajo uradne dele, ki pa so ogromno dražji, kot pa kao ponaredki...in nekateri od teh ponardkov so narejeni v istih tovarnah kot originali...edino kar je da renault od kupi od tovarne, ki npr. izdeluje jermene, celo serijo potiska gor svoje ime in dvigne ceno za 100% ali celo več...od tega te znamke živijo...se mi zdi da celo bolj kot pa od prodaje avtomobilov...na potrošnme materialu se služi ;)
Po prvem karambolu so mi na uradnem servisu dali not en falšen del, ki je bil skoraj 5x cenejši od uradnega...brez da me je kdo vprašal...sicer so nategnili zavarovalnico in ne mene...pa vseeno...to sem ugotovil šele pri drugem karambolu, ko sem avto popravljal pri drugem kleparju in me je lepo vprašal, če da lahko noter "ponaredke", ker so že tak al tak noter in da me bo to prišlo ceneje...

Clark
23.06.2007, 17:02
Menjava zobatega jermena se naredi pri cca. 90.000km in zraven se menja vodna črpalka iz preventivnih razlogov. Zakaj? Zato ker jermen menjaš pri 90.000km in potem pri 180.000km itd vodna pumpa ti pa lahko spusti pri recimo 120.000km kaj boš pol naredu? ja jermen boš mogu spet menjat in ker se jermen menja najbolje v kpl, se pravi jermen+šponar+2 valjčka in to ni lih pocen boš pač pri vsaki menjavi raje še vodno črpalko menjal, ki niti ni draga. Če ti vodna pumpa spusti se ti antifriz zlije po jermenu zato ni več dober. In ketno nimajo stari modeli temveč tudi novi. Prednost ketne pa je daaaaaljša življenska doba. Dobra stran ketne je tudi, da ko se preveč raztegne avko kar precej ropota in tako veš da jo je treba zamenjat. Pri jermenu pa nikoli ne veš kdaj je zares obrabljen ampak se ga menja pri cca 90.000-120.000km iz preventive ne ker je dejansko že izrabljen. Kekez ti pa ne prodaji takih bučk ;)