Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : VW TSI motor


nejc
12.10.2006, 09:33
Volkswagen je imel v Sloveniji akcijo in so promovirali ta motor(akcija morda še traja:dontknow:). Prejšnjo soboto sem tudi sam v roke dobil za eno uro Golfa z 1.4 TSI motorjem s 140KM in okrog 240NM navora. Doslej sem že prebral nekaj člankov o teh motorjih in vsepovsod so avtorji napovedovali, da bodo ti motorji počasi postali zamenjava za turbo diesle. Številke so impresivne. Sama vožnja je zelo zabavna, saj je pri nekaj čez 1000 obratov/min podoben občutek kot pri tdiju, pri nekaj čez 2000obratov/min pa se začne oglašati turbina in potem pri nekaj čez 3000obratov/min prevzame celotno delo. Motor dejansko vleče od nekaj čez 1000o/m do 6500o/m. Čeprav sem bral, da bi se naj s skupno uporabo kompresorja in turbine izgubila "turbo luknja", temu le ni tako. Nasprotno. Sam sem čutil 2x v tem razponu obratov, da nastane neka luknja, čeprav manjša. Se pa čuti.

Sama poraba je lahko zelo majhna. Sem se 20 min vozil povsem po omejitvah, s povsem umirjenim dodajanjem plina in sem porabo spravil pod 8l/100km. Vendarle pa sam takšne porabe trajno ne bi mogel imeti, saj poraba pri mojem načinu vožnje poskoči na nekaj čez 11l/100km. Na AC sploh nisem bil in predvidevam, da poraba pri hitrostih okoli 180km/h ne more bit prav majhna.

Moj sklep je, da bom tudi pri naslednjem avtu še ostal pri tdiju, upam pa, da bodo v naslednjih recimo 5 letih uspeli te motorje "doterati" do te mere, da bodo tudi z vidika porabe interesantni. Morm pa še enkrat povedat, da res še pri nobenem motorju nisem tako užival kot pri tem.

Je kdo že vozil ta motor in če je, kakšno je vaše mnenje oz. izkušnja?

zverina
13.10.2006, 11:55
a ti to o FSI motorju govoriš?

nejc
13.10.2006, 14:20
Ne.

O TSI.

TSI uses a 1.4-litre FSI engine as its core, which is then dual-charged through a combination of an engine driven supercharger operating at five times crankshaft speed and an exhaust gas turbocharger, arranged in series.
link:
http://www.hvwc.org/html/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=568&mode=thread&order=0&thold=0

TSI je najnovejši motor izpod VW. Mislim, da je prišu vn z novim Golf GT(ne gti), ki ima 1.4 TSI motor z 170km.

ZvoneCH
13.10.2006, 19:54
1.4 TSI sem sicer vozil v Touranu kjer je ta varijanta z 140 KS in tudi v Golfu z 170 KS, sicer za svicarsko trzisce v golfu ni 140 konjskega TSI motorja.

Avto je res igracka, turbo luknja se malo se res cuti ampak ni vec taka kot pri samem turbo motorju.
Ce bi se odloceval za nakup vozila bi pa vseeno najbrz izbral GTI varijanto.
Odlocitev je zaradi stroskov ob morebitnih okvarah, ter zunanjost vozila, nevem sam GTI mi veliko lepse izgleda kot GT golf.
Poraba pa ce ze imas tako igraco nesme igrati vloge, ker z takim avtom lahko peljes normalno kot tudi se dobesedno izzivljas. Dolgorocno gledano pa me res najbolje zanima kako bo to vse skupaj zdrzalo, pri 100 ali 200 tisoc kilometrih. Zato pa tudi odlocitev ce pol GTI.

Lp

Jakec
14.10.2006, 12:15
sem mislil da se samo jaz sprašujem kako bo to po nekaj letih uporabe ker turbina+kompresor in toliko konjev iz male kubikaže mi nekak ne deluje da je to avto za vozit celo življenje

nejc
15.10.2006, 11:28
To zna bit problem, se strinjam. Bo pa na to treba počakat še kakšno leto, da se opravijo prvi letni testi teh avtov s temi motorji.

Sicer bi pa med GTI in GT tudi sam izbral raje prvega. GT je v bistvu samo malce predelan navaden golf, medtem ko je GTI precej bolj športno naravnan. GTI sem že vozil. Super je, za moje pojme. Sem pa bral v Avtomagazinu kratek test Tourana s tem motorjem. Tam pravi avtor, da je imela 170km različica v Golfu GT manjšo porabo za okoli 2 litra. Prvi razlog je sicer koeficient upora, drugi pa predvsem večja moč, zaradi katere posledično ni treba toliko tišati pedala do daske.:) S stališča lege pa sem bil precej razočaran and "običajnim" golfom. Pri 10 in več kilometrov manjših hitrostih kot z mojim 7 let starim beetlom(že precej znucani amortizerji) mi je vseskozi vleklo iz ovinka sprednji del, kar mi ni blo najbolj všeč. Ker dejansko lega in moč nista usklajena, po mojih izkušnjah.

Sam naredim cca 25k km/leto, kar ni ravno največ, je pa dovolj, da bi se 3-4 litrsko povišanje porabe precej poznalo na zapravljenem denarju za gorivo. Je pa res, da navadnega(ne vem ker oprema) golfa v z 1.4 TSI(140km) dobiš že pod 5 milijonov. Bi mogu mal računice delat, v kokek času se pokrije pri mojih kilometrih razlika v ceni(moj "sanjski":D2.0tdi sportline je okoli 6 milijonov).

ZvoneCH
16.10.2006, 20:10
Ja ampak Golfa in Tourana nemores ze primerjat zaradi teze, ki je dobrih 300 do 350kg razlike.
Zatem je 30 KS razlike in se vse ostalo ki si ze sam nastel.

Pač varijanta ni slaba z TSI motorjem , lahko da bo prihodnjost, lahko pa da bo totalno zgresena zadeva, cas bo pokazal svoje.

Lp

Metek
19.10.2006, 13:36
Dokler se ne pokaže kako je glede trpežnosti motorja, ki zmore 100% več moči in navora, kot običajni 1.4 motor, si ne obetam da bo VW s temi motorji naredil revolucijo. Njihovi TDI motorji so v primerjavi s konkurenco zelo zastareli, tako da pohvalno da iščejo "nove" rešitve, pa četudi pri bencinarjih.
Zakaj pišem nove z navednicami? Enostavno, ker je imela že recimo Lancia S4 v svetovnem prvenstvu v Rallyju sredi 1980-ih let motor z mehanskim in turbinskim polnilnikom, ki je iz 2.000 ccm zmogel cca 600 konjev in morje navora.

avtoman
18.03.2008, 12:47
Pozdrav Ravnokar sem se priključil temu forumu.

Dodal bi to, da TSI motorji kurijo dražji 98 OKT. bencin. Ker so že bili omenjeni zastareli TDI motorji, kakršnega imam tudi sam in menim da bi lahko kuril tudi manj goriva, me zanima če misli VW razširiti ponudbo takih motorjev kot jih že vgrajuje, mislim na osnovi HDI tehnike, tudi za manjše moči.


LP

mrjerry
18.03.2008, 13:08
Clarkson je rekel da je pospesevanje s 170 konjskim TSIjem priblizno tako gladko kot ce bi clovek na berglah in z obema nogama v kovinskih opornica zletel po stopnicah.

V osnovi nisem fan prisiljenega vbrizga... Kar morda prisparas na kratki rok se ti kaj rado povrne nekje pri 150tisoc kmjih. Pa toliko so drazji, da se ti investicija v bistvu ne povrne.

mrjerry
18.03.2008, 13:10
Dokler se ne pokaže kako je glede trpežnosti motorja, ki zmore 100% več moči in navora, kot običajni 1.4 motor, si ne obetam da bo VW s temi motorji naredil revolucijo. Njihovi TDI motorji so v primerjavi s konkurenco zelo zastareli, tako da pohvalno da iščejo "nove" rešitve, pa četudi pri bencinarjih.
Zakaj pišem nove z navednicami? Enostavno, ker je imela že recimo Lancia S4 v svetovnem prvenstvu v Rallyju sredi 1980-ih let motor z mehanskim in turbinskim polnilnikom, ki je iz 2.000 ccm zmogel cca 600 konjev in morje navora.

Koliko kilometrov je pa ta Lancia naredila? ;)

De_Tomaso
19.03.2008, 12:16
Dokler se ne pokaže kako je glede trpežnosti motorja, ki zmore 100% več moči in navora, kot običajni 1.4 motor, si ne obetam da bo VW s temi motorji naredil revolucijo. Njihovi TDI motorji so v primerjavi s konkurenco zelo zastareli, tako da pohvalno da iščejo "nove" rešitve, pa četudi pri bencinarjih.
Zakaj pišem nove z navednicami? Enostavno, ker je imela že recimo Lancia S4 v svetovnem prvenstvu v Rallyju sredi 1980-ih let motor z mehanskim in turbinskim polnilnikom, ki je iz 2.000 ccm zmogel cca 600 konjev in morje navora.

Imela je 1.8 motor, kasnejše različice ECV1 in ECV2 pa so imele že 1.8 motorje z dvema normalnima turbinama.


Glede samega 1.4 TSIja je tako, da so ga od začetka pa do sedaj že enkrat umaknili s trga in naredili kompletno revizijo ter ga sedaj prodajajo izboljšanega. Sodeč po revijah EVO in Top Gear se jim naj motor v prvo milo rečeno ne najbolje posrečil. Ga pa še nsiem vozil, da bi lahko iz prve roke komentiral in sem pač napisal samo kar sem prebral.


So pa v zadnjem času iz te skupine zanimivi eni drugi motorji. BMWjevi: 3.0 twin turbo bencinc (x35i), 3.0 twin turbo dizel (x35d), 2.0 twin turbo dizel (x23d) in Fiatov 1.9 JTTD, ki se trenutno vgrajuje v Saabe in kmalu tudi v Alfe in Lancie. Nasploh pa sedaj vsa industrija že razvija takšne motorje. Najdemo jih tudi v nekaterih superšportnikih ala nissan GT-R in podobno.

mrjerry
19.03.2008, 12:31
BMWjeve turbince je tezko navajt zraven, ker so v cisto drugem cenovnem razredu. Sicer mislim, da x35i in x35d se vedno drzita sloves najboljsih sestvaljnikov. ;)

Motiv za nizkovolumnimi motorji s prisiljenim vbrizgom je po mojem cisto jasen. Postavljajo se kar zahtevni predpisi glede emisij, kjer se taksni motorji praviloma dobro obnesejo. Obenem je mogoce nominalno porabo navajati nizko, ker se enakomerna voznja dejansko kuri malo. V praksi tega zal ne mores doseci, sploh ker se taksni avtomobilcki najvec uporabljajo za mestno ali vsaj kombinirano voznjo. Nekaj malega naj bi se poznalo tudi na tezi. VW tukaj vendarle utira ledino in bo gotovo med prvimi, ki bodo v euro 6 razredu. Potrosniku pa, kot to trenutno kaze, ne bo prineslo bistvenega znizanja stroskov, kvecjemu njihovo preporazdelitev.

De_Tomaso
19.03.2008, 14:27
No saj tudi ostali delajo veliko nizkovolumnih turbo motorjev z EURO6 normami. Fiat naprimer ima celo paleto turbo motorjev sedaj in sicer: 0.9T, 1.4T in 1.8T, ki so vsi Euro 6 motorji in imajo moči od 90 pa do 200 konjev. Septembra, ko pride še Alfa Mito GTA pa bo na voljo še močnejša izpeljanka 1.8T, ki bo nudila 230 konjev. Tako, da bodo imeli s turbo motorji pokrit celoten spekter moči.


Enako se Peugeot in Citroen pridružujeta s tem trendom in 1.6 turbo motorjem in podobno tudi ostali proizvajalci. Predvsem bo veljalo kmalu biti pozoren na Mercedes, ki tudi načrtuje celo paleto novih turbo in kompresorskih motorjev, tako da se ne bi čisto strinjal, da VW orje ledino. Praktično imajo trenutno samo ta 1.4 TSI, ki je napram tekmecem enako ali celo bolj razvit. V vseh ostalih segmentih pa so v povprečju, sploh od kar so začeli pri dizlih opuščati klasično TDI tehniko in so presedlali na CR tehnologijo.

mrjerry
20.03.2008, 07:46
Pod `vodilni' sem mislil, da vedno med prvimi prihajajo na trzisce - v svojem razredu. Pri srednje visoki in visoki klasi proizvajalcev je nekoliko drugace, ker motorji pod 150km v bistvu ne prihajajo v postev (razen kvecjemu pri malih modelih, pa se ti so ponavadi za 10% - 20% zmogljivejsi).

Po osebnih izkusnjah (so sicer delno omejene, ker ne vem koliko avtomobilov nisem vozil) so mi vedno bolj pri srcu avtomobili z atmosferskim vbrizgom. Celotna izkusnja voznje, v diapazonu hitrosti in vrtljajev je boljsa. Rajsi imam 140 konjev v 2 litrskem atmosfercu kot pa 1.4 turbincu (ali supercharger-turbincu).

De_Tomaso
20.03.2008, 13:43
No ti twin turbo motorji se po odzivnosti že zelo približujejo atmosfercem. Je pa res, da bodo najbolj športni avtomobili še vedno imeli atmosferske motorje.

mrjerry
20.03.2008, 14:18
Visoka kubatura je pak njami. Pa naj bo ena turbina v Audijevem ali dve v BMWjem trolitrcu :p :p

De_Tomaso
20.03.2008, 14:58
RS4, RS6, M3, M5, M6 nobeden od njih nima turbin, enako kot niti eden Ferrari, Maserati, Pagani, Aston Martin, Lamborghini, še celo Porscheji imajo v verzijah GT3 vsi atomosferske motorje. Tako, da očitno imajo veliki atmosferci zaenkrat še nekaj prednosti.

mrjerry
21.03.2008, 07:12
Agree.

Ufa si fajn znamke nastel :p :p :p