Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : neosvinčeni benzin


bajs01
01.11.2006, 16:32
mislim da lahko sodi tudi sem , če ne pa naj admin. prestavi

NEOSVINČEN BENCIN - VELIKA PREVARA NAFTNIH LOBIJEV!

V zadnjem e-mesečniku SKRIVNOSTI SVETA smo govorili o zatrti tehnologiji
brezplačne energije, tokrat pa bomo govorili o prevari naftnih lobijev, ki
se je zgodila pred leti in še vedno traja - seveda na škodo našega zdravja.


Vsi se še kako dobro spomnimo, kako smo pred leti z veliko hitrostjo uvedli
neosvinčen bencin in kako je postalo moderno "biti zelen" ter imeti avto s
katalizatorjem. Kaj je naftni lobi navedlo na tako hitro spremembo? Okoljska
zavest? Skrb za naše zdravje? Pritiski različnih vlad? Nič od tega! Resnica
je popolnoma drugačna in le-to bomo razkrili v nadaljevanju.

Naftne družbe so nas s pomočjo oglaševalskih in PR akcij prepričale, da je
neosvinčen bencin prijaznejši našemu zdravju. Tudi naši politiki so po
hitrem postopku sprejeli vrsto zakonskih uredb, ki so favorizirale čim
hitrejši prehod na uporabo neosvinčenega bencina. Vsemu temu je sledilo
pospešeno razsvinčevanje in izgon strašljivega svinca s svetovnih cest.

Poglejmo si torej pobližje zgodbo neosvinčenega bencina! Prve avtomobile je
poganjal t.i. motorni špirit, ki bi bil po današnjih standardih izjemno
čisto gorivo. Toda, zaradi visoke stopnje rafinacije je bila njegova
proizvodnja predraga, zato so naftarji znižali stopnjo rafinacije, kar pa se
je občutilo pri avtomobilih, saj je zviševanje kompresijskega razmerja v
avtomobilskih motorjih povzročilo neprijetno tresenje in trdi tek motorja.

Rešitev je bila preprosta - bencinu so začeli dodajati učinkovito in ceneno
primes, ki bi preprečila nevšečnosti ob delovanju močnejših motorjev. Tako
je bil rojen osvinčen bencin, bencin v katerega so primešali čudežno snov,
svinčev tetraetil. Toda v poznih šestdesetih je začelo v svetu primanjkovati
visokokvalitetne nafte z nizko vsebnostjo žvepla in nitratov. Pojavila se je
naftna kriza, ki je prisilila naftno industrijo k uporabi manj kvalitetnih
surovin, torej gorivo, ki je povzročalo bistveno večje emisije žveplovega in
dušikovega dioksida.

Tako so se začele v okolje sproščati zelo povečane količine kontaminatov, ki
so povzročale kisli dež, ogaben smrad in dušeči smog. Okoljska zavest
prebivalstva je terjala ukrepe za zavarovanje zdravja, naftna industrija pa
je zaznala hudo nevarnost, ki bi utegnila ogroziti njene bajne dobičke.

Napad je najboljša obramba in naftna industrije je takoj našla dežurnega
krivca - povečano število vozil v velemestih. S tem je svojo dobro plačano
zaveznico, politiko, potisnila v hude škripce. Politiki so vedeli, da se zna
omejevanje "avtomobilske svobode" pokazati na naslednjih volitvah, zato so
naftarji in politiki staknili skupaj glave in v obrambo skupnih interesov
našli novo donosno tehnološko rešitev - katalizator; osvinčeni bencin pa
proglasili za največjega onesnaževalca človekovega okolja.

Katalizator, čudežna naprava, ki odstrani nevarno onesnaženje iz izpustov,
je takoj postala pravi hit. Naftna industrija pa ni mogla izvreči svinčevega
tetraetila iz bencina, saj bi se motorji sodobnih avtomobilov visoke
kompresije "sesuli", obenem pa je bilo že jasno, da osvinčeni bencih
>zaduši< katalizator. Naftarji so tako poiskali tri nadomestke
za svinčev
tetraetil:

. aromatske spojine, ki temelje na benzenovem obroču: benzen, toluen,
ksilen
in dimetilbenzen; . olefine, organske spojine z dvojnimi vezmi; .
oksigenate, organske spojine, ki vsebujejo kisik, npr. metan in etan.

Večina teh snovi je izjemno nevarna človekovemu zdravju, razen manj
uporabnih oksigenatov. Toda, oksigenati niso stranski produkt proizvodnje
goriva, zato jih morajo proizvajalci goriva kupovati na prostem trgu, kar
jim zmanjšuje dobiček.

EPA - ameriška Agencija za varstvo okolja je med pet najbolj toksičnih in
kancerogenih substanc v zraku na prvi dve mesti uvrstila benzen in 1,3
butadien, ki nastaja pri izgorevanju olefinov. Po raziskavah dolgotrajna
izpostavljenost le 1 ppm koncentraciji benzena povzroča 4 primere levkemije
na milijon prebivalcev. Nič čudnega torej, da je švedska študija ugotovila
zelo visoko obolevnost zaposlenih na bencinskih servisih za levkemijo!

Vsebnost nevarnih snovi v neosvinčenem bencinu je bistveno večja kot pri
osvinčenem. Osvinčeni bencin vsebuje približno 29,2 % aromatskih spojin in
2,1 % koncentracijo benzena; tako >zdravi in ekološki< neosvinčeni bencin pa
36,4 % aromatskih spojin in 4,3 % koncentracijo benzena. Najnovejše meritve
so pokazale, da vsaj 75 % benzena v zraku industrijskih mest izvira iz
izpustov avtomobilov s katalizatorjem.

Katalizator naj bi bil čudežna rešitev, a temu še zdaleč ni tako. Namreč
katalizatorji začnejo delovati šele ob doseganju temperature 400 stopinj
Celzija, to pa pomeni, da vozila prvih 10 do 15 minut vožnje oz. sedem ali
osem kilometrov poti vozijo na >poln izpust< toksikantov. Povprečna dolžina
vožnje slovenskega voznika pa je le 6 km! Katalizator zdrži nekako 40.000
ali 50.000 km, s tem, da v prvem letu, ko je nov, zadrži 95 % izpustov, v
naslednjih letih pa le še 60 % izpustov.

In sedaj sledi še šokatno dejstvo o svincu, ki naj bi bil grešni kozel.
Številne raziskave dokazujejo, da se svinec iz zraka ne deponira v človeška
tkiva. Med drugim imajo delci svinca v zraku tako visoko specifično težo, da
se zaradi gravitacije deponirajo le v neposredno okolje cestišč. Svinec, ki
ga imamo v krvi, izvira izključno iz naše hrane in vode ter svinčenih
barvil
in instalacijskega materiala našega bivalnega okolja.

Dogajajo se zelo čudne stvari - npr. prebivalci odmaknjenega podeželja Nove
Gvineje so imeli bistveno večje koncentracije svinca v krvi, kot pa njihovi
avstralski sodržavljani v centru Melbourna. Verjetno ste ob vžigu vašega
kataliziranega lepotca zaznali vonj po gnilih jajcih. To je vonj po
vodikovem sulfidu, zelo strupeni snovi, ki se veže na hemoglobin in blokira
vezavo kisika. A to še ni vse - v katalizatorjih se sprošča tudi fosgen
(nekoč bojni strup), v kolikor so v bencinu prisotni kloridi.

Skratka, naša vozila resnično postajajo vedno bolj bojna vozila. Zaradi
naše
neosvinčene in katalizirane avtoevforije nas bo namreč še dolgo bolela
glava, pa tudi zdravi ne bomo več tako, kot nekoč v težkih in sivih
svinčenih časih. Res je to, kar pravijo - ni vse zlato, kar se sveti!

anarchy
03.11.2006, 18:47
cimprej naj uvedejo avte na vodik ali elektriko, pa bomo bili vsi veseli.

Jakec
12.11.2006, 16:22
ja, naftni lobi bo pa mirno gledal...

ravno včeraj sem gledal res odličen dokumentarec z naslovom: Who killed alectric car. svetujem ogled ;)

anarchy
12.11.2006, 17:09
ja, naftni lobi bo pa mirno gledal...

ravno včeraj sem gledal res odličen dokumentarec z naslovom: Who killed alectric car. svetujem ogled ;)

Naftne industrije? Ma vprasanje koliko tehnologije je skrito pred ljudmi, ker najvecja kriza na clovestvu ni nafta, denar, vojne, lakota, itd...., temvec ljudje sami, ki se prevec razmnozujejo.


Mi imamo tehnologijo, da bi lahko vsi lepo ziveli kot lordi, toda vecina se zmeraj ne zna lepo mirno in pametno ziveti, nekateri bi se zaceli mnoziti kot zajci in ko bi nas bilo prevec bi cela zemlja trpela in tudi mi.