Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Novi način mature...


domine
22.11.2006, 17:47
novo temo odpiram, k se mi zdi pomembna.. glede zaključne mature, je minister dal predlog, za čisto različne zadeve... več... ko kopiram članek

domine
22.11.2006, 21:36
dodajam članek....

Minister Zver o možnosti opustitve maturitetnih točk
Po novem le ena matura?
LJUBLJANA - Med redkimi stalnicami slovenskega šolskega sistema zadnjih let so sistem splošne in strokovne mature in z njim povezani vpisni študijski pogoji oziroma sistem izbiranja kandidatov za študij v primeru omejitve vpisa. Ob spremembah načina izbiranja za vpis v srednjo šolo smo nekateri domnevali, da to napoveduje tudi spremembe izbiranja za vpis v terciarne študijske programe. Minister za šolstvo in šport Milan Zver je v pogovoru za Delo potrdil, da lahko predvidoma v dveh letih pričakujemo drugačno maturo in drugačen sistem iz¬biranja študentov.
Med lanskimi pogovori s slo¬venskimi maturanti, kjer ste poleg ministrov Zupana in Drobniča so¬delovali tudi vi, je bilo večkrat sli¬šati pritožbe maturantov srednjih strokovnih šol zaradi sedanje po¬klicne mature, ki naj bi jim omo¬gočala premajhno vpisno študij¬sko izbiranje. Preostane jim le še maturitetni tečaj, ki pa jim vzame leto dni. Dijaki so spraševali, zakaj v visokih strokovnih šolah ni več izbire med splošno' in poklicno maturo, kot je bila pred leti.
Na zadnjem zasedanju komisije za prenovo gimnazij smo se dogo¬vorili, da bo šla reforma mature v korak z reformo gimnazij. V zvezi s tem so že pripravljena nekatera izhodišča, ki jih bo sprejemala omenjena komisija.
Naša zamiselje, da bi imeli odslej za vse srednje¬šolce le eno maturo z dvema stopnjama, zahtevnejšo in lažjo. Tako bi imela matura v vseh srednjih šolah dva mogoča izhoda. Dijaki bi se zanj,u odločali v skladu s svojimi načrti. in glede na lastno oceno svojih sposobnosti. Nobenih ovir ne bi bilo, da bi se, denimo, gimna¬zijec odločil za drugo, dijak strokovne šole pa za prvo stopnjo mature. Nekateri ob tem tudi predlagajo - hočem prejudicirati, zato pou"arjam, da je to za zdaj le zamisel -, da pri maturi ne bi bilo večtočk, temveč bi le ocenili, ali je di¬jak maturo uspešno opravil ali ne, poleg tega pa bi imeli še zlate ma¬turante, da bi ohranili elitnost oziroma bi posebej podprli najbolj sposobne. .
Kakšne bi bile po vašem mne¬nju vpisne posledice, če bi sprejeli predlagane spremembe? . .
Vsekakor bi to pomenilo obču¬tno spremembo vpisne filozofije. O tem, kdo bo sprejet na določen
študij, bodo odločali visokošolski.
zavodi, ne pa več računalniški seštevki točk. Prepričan sem, da bo¬do šole sprejele boljše kandidate, vendar. bodo najprej same postavile merila za to, kdo je boljši.
Kako bo na možnosti vpisa vplivalo to, ali je kandidat opravil pr¬vo ali drugo stopnjo mature?
To naj bi fakultete opredelile v svojih vpisnih pogojih. V praksi bi to verjetno pomenilo, da bi tista šola, . ki ima dober tržni položaj, sprejela le maturante z drugo stopnjo mature. Toda to je za zdaj le ugibanje, saj bomo morali skupaj z visokim šolstvom o tem dobro razmisliti in nato izdelati ustrezen koncept vpisne izbire.
Bo lahko nekdo, ki se bo odločil za drugo stopnjo mature, pozneje pa' iJgotovil, da se z njo ne more vpisati na želeni program, nadgra¬dil maturo do druge stopnje? .Bo za to spet potreboval leto dni all bo za takšne predvidena bližnjica?
O takšnih podrobnostih res še ne morem govoriti, a gotovo ne bi bilo več enoletnih priprav na maturo. Sedanji enoletni maturitetni tečaj je, kot se zdi, namenjen predvsem dodatnemu zaposlovanju srednješolskih učiteljev. Eno leto
je preveč, takšen sistem pa je za državo tudi zelo drag." .
Je kakšna povezava med že opravljeno spremembo prehoda
. iz osnovnošolskega izobraževanja v . srednješolskega in načrtovano spremembo prehoda iz srednješolskega. v terciarno izobraževanje? .
Resnično želimo spremeniti celotno filozofijo prehodov, ker dosedanji' po našem mnenju niso ustrezni. S točkami oziroma izbirno vlogo ekstercev matur je celotna generacija postavljena v zelo travmatičen položaj. Naj tekmujejo oziroma pišejo eksterce le tisti, ki imajo interes za to. Naj se tudi za drugo stopnjo mature odločijo samo tisti, ki se bodo potegovali za vpis v najbolj zahtevne študije oziroma v najboljše šole.
To nakazuje velike spremembe za bodoče maturante. Ne bo več stresnih četrtih letnikov, kjer je vse podrejeno pripravi na maturo.
Iz prve roke vem, da je res tako, saj imam doma maturantko. Vem,
. da je urnik v četrtem letniku le priprava na maturo. Tudi dijaki se po¬govarjajo samo še o maturi, nič večo šoli. Vprašal sem, kaj pa Qcene, in dobil odgovor, da je pomembna le matura, kar prinaša glavnino točk. Večkrat. sem se 'spraševal, zakaj imamo edini v Evropi takšen sistem in takšen prehod.
Morda je odgovor v tem, da je ta sistem najbolj preprost.Gotovo je tako najbolj »komot«a zdaj ne bo več.
All pripravljate omenjene spre. membe v dogovoru z ministr. stvom za visoko šolstvo, znanos~ in tehnologijo, v okviru kateregč' poteka vpisno študijsko izbiranje' Kako bodo pri tem sodelovale vi. sokošolske institucije?
Vsi bodo sodelovali, za zdaj pr jih še ni zraven, ker je vse še v idejni fazi. .
V kateri fazi je priprava predlo gov sprememb?

Mislim, da nam bo spremembI uspelo uresničiti v približno dvel letih. Sam se pri tem najbolj vese lim tega, da se bo, če se bomo reši! izbirne vloge mature, hkrati z, skoraj 40 odstotkov odprl kuriku
. lum v četrtem in tudi tretjem lE tniku. Rešili bi se balasta ur za priprave na maturo. To bi bila fene menalna stvar za reformo pre<¬metnika srednjih šol. Lahko bi pe sodobili pouk, uvedli marsikaj, če sar . zdaj ne. moremo. Skratk: imam'vizijo, ki ji je, kolikor ven bl.iz\1 vizija članov komisije za pre
novo gimnazij. Mislim, da se so omenjene spremembe ogrevaj zlasti ravnatelji z veliko praks Vem pa, da spremembe ne bod navdušile tistih, ki zdaj zelo služi; zaradi priprav na maturo. Sarr. pomislite, kakšna tržna niša je t, Delovni zvezki z rešitvami matul tetnih testov se vsako leto tiskaje več stotisoč izvodih. Starši pa v. to kupujemo, seveda.

se oproščam za napake...

chicken
25.12.2006, 21:26
se strinjam.škoda da nimam nič od tega...ampak bo vsaj našim bodočim intelektualcem boljše in lažje in lepše:2thumbs:

ain
26.12.2006, 16:02
prvič dijaki srednjih šol se nikakor ne bodo mogli udeleževati teh težjih matur , ker pač nimajo ustreznega predznanja. ta naš sistem ima kup pomankljivosti... teoretično ima vsi enake možnosti, v praksi pa je popolnoma drugače. dijak neke ekonomske šole ne more nikoli tako dobro pisati splošne mature kot nek dijak povprečne gimnazije. tko jim ostajajo možnosti vpisa samo na fakultete brez omejitve ali z zelo nizkimi omejitvami.
kar se tiče pa teh priprav na maturo... ja res je celo leto podrejeno temu... ne smemo pa pozabit da se neko nabrano znanje od prej v tem letu utrdi, dijaki stvari jemljejo veliko bolj resno. mogoče pa to tudi ni tako slabo...

chicken
26.12.2006, 19:15
dijak neke ekonomske šole ne more nikoli tako dobro pisati splošne mature kot nek dijak povprečne gimnazije. tko jim ostajajo možnosti vpisa samo na fakultete brez omejitve ali z zelo nizkimi omejitvami.
.

si mogoče kdaj obiskoval ekonomsko gomnazijo?:evil:
vse je odvisn od dijaka koliko je len:approve:

ain
26.12.2006, 19:32
si mogoče kdaj obiskoval ekonomsko gomnazijo?:evil:
vse je odvisn od dijaka koliko je len:approve:
np, sm pa dovolj blizu tem stvarem da vem kako je... ne mi rečt da lahko nek povprečen dijak ekonomske šole naredi enako dobro maturo kot povprečen gimnazijec. si si kdaj ogledala učbenik za slovenščino npr? mimogrede gimnazijci in ekonomske šole imajo isti učbenik, pa poglej koliko stvari je izpuščenih za ekonomske šole naprimer. te stvari pa pridejo na maturi veš.

SonoLei
27.12.2006, 08:44
Nevem zakaj mora bit vse lažje kot prejšnja leta.... pa sej niso dijaki vedno manj sposobni al ja?

Men že zdajšnji sistem mature ne gre v glavo. Ni mi jasno, kako gre lahko delat maturo vsak, tudi tisti z zaključeno poklicno šolo. Gre pač na maturitetni tečaj in če naredi maturo, se lahko vpiše na katerikoli faks (tudi univerzitetni). Res da maturo težko naredi pa da se mu štejejo samo točke mature in ne uspeha, ampak vseeno se mi sistem ne zdi pravičen. V gimnazijah so namreč vedno znova ponavljali, kakšna elita so gimnazijci (butasto, vem), kako težka je matura, predelali smo vso možno snov (lubčki, vi ste gimnazijci, čaka vas težžžka matura).... posledica tega je bla, da smo za matematiko potrebovali inštruktorje in prfoksi so nas zaj... na vse možne načine, ker matura je pa res težka.
No, danes greš pa na en schnellkurs enoletni tečaj, prfoksi so prijazni (ker plačaš tečaj), maturo itak pade 10% folka in si na faksu. Men se ne zdi fer no.

Aldebaran
27.12.2006, 09:23
... no sam sem delal maturo preko maturitetnega tečaja... in sem jo naredil, pa še kar dobro... Enivej finta je v tem, da kolikor si pripravljen v tak projekt uložiti - tolikšen bo tudi uspeh... Pa da ne boste mislili, da je ta maturitetni tečaj lahek... ne, ne... vse prej kot to... zakaj??? zato, ker so 4 leta gimnazije zgoščena v 8ih mesecih... Se pravi se je treba kar potruditi... Je pa še tako. če si prej obiskoval srednjo poklicno šolo in si imel dovolj točk, potem si lahko sprejet v tečaj kot redni dijak... Če ti točk zmanjka, pa je možnost it na izredni tečaj, katerega plačaš... Meni osebno se zdi tak način opravljanja mature čisto korekten in fer...
... če pogledamo z drugega zornega kota: le kdo pri svojih 15ih letih ve, kaj bi počel vse svoje življenje??? In zakaj ne bi imel možnosti na tak način opravljati mature ter se potem vpisati na željen faks???

SonoLei
27.12.2006, 09:57
No, men se pa ne zdi fer. Ker v gimnaziji tud niso 4 leta kr neki, ampak so pač 4 leta težka, ne samo eno leto. Poleg tega je šlo pri mojih sošolcih en kup keša za inštruktorje. Mature pa tud niso naredil vsi. Dejstvo je, da po Gaussovi krivulji 10% dijakov pade maturo, kar pomen, da sam ne smeš bit med to desetino manj sposobnih. Se pravi, da se nivo mature znižuje.

Pa praviš, da so 4 leta gimnazije zgoščena v 8 mesecih. Če prov vem, je na maturitetnem tečaju 5 predmetov ane? 3 obvezni in 2 izbirna. No, na gimnazijah je cca. 9 predmetov v enem letu. Pa da ne boš mislu, da je kakšen manj pomemben. Ni! Ker sama sem bla prepričana, da ne bom šla na naravoslovni faks, niti delat mature iz naravoslovnih predmetov. Pa sem ravno tako mogla vedt vsako podrobnost pri kemiji, fiziki, biologiji,... In pri vseh teh predmetih se spuščaš v podrobnosti, ker nekateri sošolci pa grejo na maturo. Na maturitetnem tečaju je res zgoščenih 8 mesecev, sam se pa naučiš res samo osnovne stvari za maturo! In to je dost. Ker matura res ni težka in potem vidiš, da si se v gimnaziji učil čist preveč podrobne stvari. In ti je žal, da nisi šel po odličnem uspehu v osnovni šoli lepo na frizersko šolo, tam delu z levo roko, zraven mogoče še neki zaslužu... potem pa se vpisu na maturitetni tečaj. No, ampak meni ni žal, ker sem vseen prepričana, da ti gimnazija da še nekaj več, kar z enoletnim tečajem ne dobiš. In konec koncev, upam, da to upošteva tudi bodoči delodajalec.

Aldebaran
27.12.2006, 10:27
No, men se pa ne zdi fer. Ker v gimnaziji tud niso 4 leta kr neki, ampak so pač 4 leta težka, ne samo eno leto. Poleg tega je šlo pri mojih sošolcih en kup keša za inštruktorje. Mature pa tud niso naredil vsi. Dejstvo je, da po Gaussovi krivulji 10% dijakov pade maturo, kar pomen, da sam ne smeš bit med to desetino manj sposobnih. Se pravi, da se nivo mature znižuje.

Pa praviš, da so 4 leta gimnazije zgoščena v 8 mesecih. Če prov vem, je na maturitetnem tečaju 5 predmetov ane? 3 obvezni in 2 izbirna. No, na gimnazijah je cca. 9 predmetov v enem letu. Pa da ne boš mislu, da je kakšen manj pomemben. Ni! Ker sama sem bla prepričana, da ne bom šla na naravoslovni faks, niti delat mature iz naravoslovnih predmetov. Pa sem ravno tako mogla vedt vsako podrobnost pri kemiji, fiziki, biologiji,... In pri vseh teh predmetih se spuščaš v podrobnosti, ker nekateri sošolci pa grejo na maturo. Na maturitetnem tečaju je res zgoščenih 8 mesecev, sam se pa naučiš res samo osnovne stvari za maturo! In to je dost. Ker matura res ni težka in potem vidiš, da si se v gimnaziji učil čist preveč podrobne stvari. In ti je žal, da nisi šel po odličnem uspehu v osnovni šoli lepo na frizersko šolo, tam delu z levo roko, zraven mogoče še neki zaslužu... potem pa se vpisu na maturitetni tečaj. No, ampak meni ni žal, ker sem vseen prepričana, da ti gimnazija da še nekaj več, kar z enoletnim tečajem ne dobiš. In konec koncev, upam, da to upošteva tudi bodoči delodajalec.
SonoLei: s tem se strinjam, seveda ti da gimnazija zelo širok spekter izobrazbe, ki ti sigurno pride prav tudi kasneje... In ja je res, da je v gimnaziji v štirih letih ogromno predmetov, ki so vsi več ali manj enako pomembni, oziroma vsak profesor zahteva svoje...
... Kar sem želel izpostaviti je pa to. da nekateri pač po končani srednji poklicni šoli mislijo, d aje to, pa res to... potem pa po kakšnem letu dveh dela vidijo, da bi bilo pametno pa vseeno še kakšno šolo skozi dat... Kar se tega tiče se mi zdi pridobitev mature preko maturitetnega tečaja več kot fer...
... seveda pa imajo'imate gimnazijci prednost potem na faksih... ker s svojo 4letno ''trnovo potjo'' dobite širok spekter izobrazbe in vam je v štartu veliko lažje, kot pa nam ''tečajnikom''...

Nincha II.
27.12.2006, 23:10
SonoLei: s tem se strinjam, seveda ti da gimnazija zelo širok spekter izobrazbe, ki ti sigurno pride prav tudi kasneje... In ja je res, da je v gimnaziji v štirih letih ogromno predmetov, ki so vsi več ali manj enako pomembni, oziroma vsak profesor zahteva svoje...
... Kar sem želel izpostaviti je pa to. da nekateri pač po končani srednji poklicni šoli mislijo, d aje to, pa res to... potem pa po kakšnem letu dveh dela vidijo, da bi bilo pametno pa vseeno še kakšno šolo skozi dat... Kar se tega tiče se mi zdi pridobitev mature preko maturitetnega tečaja več kot fer...
... seveda pa imajo'imate gimnazijci prednost potem na faksih... ker s svojo 4letno ''trnovo potjo'' dobite širok spekter izobrazbe in vam je v štartu veliko lažje, kot pa nam ''tečajnikom''...

Ce se smem mal vmesat v vajino debato ... :blush:

Tud sama sem hodila na gimnazijo (navadno) in sem tko kot vsi gimnazijci mogla znat vec kot prevec stvari, ki mi nikakor kasneje niso mogle koristit, ker sem jih po hitrem postopku pozabila. Pac zadev ne uporabljas in je konec, ucil si se zato, da si nekak naredil in prisel do mature ...

No, recimo jaz studiram pedagogiko in psihologijo, pa lahko povem, da recimo o tem nisem prav veliko slisala v gimnaziji ... Tam smo sicer imeli psihologijo, ampak mi to zaenkrat ni bistveno pomagalo pri studiju ...
Se mi zdi nekako nujno potrebno nase ucbenike nekoliko ocistit nepotrebnega balasta, dovoliti vec samostojnega ucenja, tako da razumes logiko za stvarmi in ne da dobis vse servirano na tablo, ker take stvari potem za vecno razumes... Skratka, da bi bilo vec poudarka na kakovosti naucenega, ne pa samo na kolicini faktografije (ki je nedvnomno pomembna, ampak ni vse, ce je ne znas umestit in uporabit smiselno)... Moje pobozne zelje :shy:

Kar se pa tice maturitetnih tecajev pa ne bom rekla, da so ravno "posteni" do gimnazijcev, ampak ze samo to, da dajo moznost tistim, ki bi radi nadaljevali solanje (ali pa popravili kak star greh ;) ), se mi zdi, da dovolj upravici obstoj teh tecajev ...

SonoLei
28.12.2006, 09:20
To, da je pri nas šolski sistem zlo zgrešen, se pomoje strinjamo vsi. Zato mamo ljudi, ki se s tem ukvarjajo in naj ne iščejo vsako leto nekih novih načinov poučevanja. S tem samo zbegajo otroke, starše, učitelje...

domine
08.01.2007, 22:17
no lpo da ste se mal razgovoril....

Mislim da morm še 1x na hiterco povedat v čem je poanta vsega tega.

Poanta je v tem, da si bo lahko VSAK PO SVOJI ŽELJI OZ. PREDSODKU ODLOČIL ali je zmožen opravlati maturo prve ali druge stopnje, tko da se mi zdi da je Minister Zver tokrat zadel v polno.

je pa logično da se npr. strojnik ne bo odločil za težko maturo, ker se je že usmeril za določen poklic.
Za ekonomista,pa je že možno. Vsak ve zase, kar je najboljš.
:2thumbs: :2thumbs: :2thumbs:
LP

domine
24.01.2007, 21:25
ja nekateri vemo,kaj bi radi bli:angel: ...sam smo redki... velik folka se vpiše v Gim. zato ker ne vedo kaj bi sploh delal, s tem si pridobijo 4 leta časa, sam za ene še to ni dost...ljudje smo različni,na kar kaže tudi naše razmišljanje:2thumbs: