Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Intelektualna diareja neke države


yannchy
21.12.2006, 21:35
Oslo, glavno mesto Norveške, je postalo nov raj za posiljevalce. Število posilstev v dotičnem mestu namreč glede na število prebivalcev šestkrat (6-krat!) presega število posilstev v New Yorku. Velika večina storilcev so emigranti iz (kdo bi si mislil!) Bližnjega vzhoda in ne, ne govorim o Izraelcih. Očitno se nekateri ne morejo učakati raja in stotih devic, ki jih čakajo tam, ko bodo umrli za svojo vero.

Pa poglejmo kaj pravi o tem dr. Unni Wikan, profesor socialne antropologije (pa kaj se je vsem antropologom zmešalo?!) na Oslovski univerzi:
"Norvežanke morajo prevzeti del odgovornosti za ta posilstva, kajti muslimanski moški imajo njihov način oblačenja za provokativen. Norvežanke se morajo zavedati, da živimo v multikulturni družbi IN SE TEMU PRILAGODITI."
Prilagoditi verjetno pomeni zakriti se od glave do pete, pustiti službo in doma kuhati, prati ter paziti na otroke.

Oriana se obrača v grobu, jaz pa slovenska dekleta opozarjam, naj se raje izogibajo Osla in oslov.

Povzeto po: http://r-publica.blogspot.com/

Barak
22.12.2006, 06:52
Oslo, glavno mesto Norveške, je postalo nov raj za posiljevalce. Število posilstev v dotičnem mestu namreč glede na število prebivalcev šestkrat (6-krat!) presega število posilstev v New Yorku. Velika večina storilcev so emigranti iz (kdo bi si mislil!) Bližnjega vzhoda in ne, ne govorim o Izraelcih. Očitno se nekateri ne morejo učakati raja in stotih devic, ki jih čakajo tam, ko bodo umrli za svojo vero.



Muslimani imajo v svojih deželah številne omejitve. To so odnosi med med klani, odnos do žensk, stroga pravila moralnega življenja, do poroke brez spolnega občevanja,... oz. povedano drugače njihovo spolno slo stalno tlačijo , dokler se ta enkrat tako ne nakopiči, da ko zamenja človek kulturno okolje ne izbruhne. Sam za to niso kriva dekleta, žene, ki se pač svobodno občlačijo, pač pa razni verski zafrustriranci. Pač če nekdo prihaja iz kulturnega območaj, kjer je žena za prešuštvo kaznovana, medtem ko razna posilstva niso sankcionirana nas to vse skup ne sme čudit.

Pa poglejmo kaj pravi o tem dr. Unni Wikan, profesor socialne antropologije (pa kaj se je vsem antropologom zmešalo?!) na Oslovski univerzi:
"Norvežanke morajo prevzeti del odgovornosti za ta posilstva, kajti muslimanski moški imajo njihov način oblačenja za provokativen. Norvežanke se morajo zavedati, da živimo v multikulturni družbi IN SE TEMU PRILAGODITI."


No jaz bi človeka prvič, ko bo spil pir al pa papcal pujska fajn zbrcal. Pol bi mu pa dejal, da ga to čaka še v prihodnje, če se ne bo prilagodit multikulturni družbi. Sicer pa multikulturizem še enkrat kaže svoj obraz (z raznimi čudaki tipa Wikan), ko namesto da bi se priseljenci prilagajali nam se moramo v bistvu mi njim!! Torej po logiki Wikana, bodo ženske legitimen "cilj" če ne bodo nosile žakla!!

Pikado
22.12.2006, 09:23
Najprej se takoj opazi da posilstva za nekatere niso problem same po sebi, ampak samo če to počnejo tujci...
Ne posilujte naše ženske, one pripadajo nam, samo mi domačini jih lahko posilujemo....
Problem posilstva je problem moškega razmišljanja o ženski, ki je kao njemu dana na razpolago in se večinoma prakticira v celem svetu, tudi na lepem zahodu...
Manipuliranje s številkami je pesek v oči, ker se večino posilstev zgodi doma, med štirimi stenami in nikoli ne prdejo v javnost...

shem_me_zion
22.12.2006, 09:38
Stevilo posilstev v prakticno vsakem manjsem slovenskem kraju/prebivalca presega tisto v NYC. To je zakljucek na bazi majhnega vzorca...in mimogrede zelo standardni rasisticni predsodek.

V NYC je na milijone Muslimanov in nisem se slisal za njihov "posiljevalski" znacaj. Ce je kaj predsodek proti njim, je to, da so zaceli zapirati trgovine ob 4AM, namesto tradicionalnih 24/7!

yannchy
22.12.2006, 10:03
Najprej se takoj opazi da posilstva za nekatere niso problem same po sebi, ampak samo če to počnejo tujci...
Ne posilujte naše ženske, one pripadajo nam, samo mi domačini jih lahko posilujemo....
Problem posilstva je problem moškega razmišljanja o ženski, ki je kao njemu dana na razpolago in se večinoma prakticira v celem svetu, tudi na lepem zahodu...
Manipuliranje s številkami je pesek v oči, ker se večino posilstev zgodi doma, med štirimi stenami in nikoli ne prdejo v javnost...

Zdaj pa me po krivem obtožuješ! Jaz ne zagovarjam nobenih posilstev.
Je pa dejstvo, da je Oslo bil dokaj varno mesto, dokler se niso tja začeli priseljevati iz bližnjega vzhoda.

Pikado
22.12.2006, 10:37
Zdaj pa me po krivem obtožuješ! Jaz ne zagovarjam nobenih posilstev.
Je pa dejstvo, da je Oslo bil dokaj varno mesto, dokler se niso tja začeli priseljevati iz bližnjega vzhoda.
Link si podal z nekim namenom...da bi opozoril na problem posilstev...ne verjamem
...da bi opozoril na problem povečanja kriminala... ne verjamem
...da bi dokazal da je priseljenec enak posilstvu...to bo to
Ali bi te članek sploh pritegnil, če ne bi s kvazi statistiko dokazovali, da tudi grdi tujci posilujejo in ne samo lepi domačini...še prebral ga ne bi, kaj šele objavil...

yannchy
22.12.2006, 19:09
Link sem podal z namenom predvsem opozoriti na debilno izjavo prof. Wikana. Od tod tudi naslov teme "intelektualna diareja".
Morda bi pa priseljenci zganjali manj kriminala in se hitreje integrirali, če ne bi imeli podpore za svoja dejanja v petokolonaših kot je Wikan (Norvežan, ne priseljenec)?

Medved Pu
23.12.2006, 02:43
Štejem si za oseben dosežek, ker sem prijateljici, ki se je hotela poročiti v Istambul svetoval naj ob obiskih pogleda koliko hodi ven fantova mama in koliko oče, koliko žene fantovih prijateljev...
Seveda ne hodijo same ven, čeprav gre za izobražene ljudi!
Ko mu je rekla, da po poroki ne misli čepet doma, je fasala batine, zaprl jo je v hišo, potem pa jokal, da ni hotel, pa je tako trmasta....
To je bil njen zadnji obisk....
Primitivizem je primitivizem, uvožen ali domač.
Povzdigovanje primitivnih vzorcev obnašanja, še posebno religioznih, je nesprejemljivo za vsako družbo, ki korenini v evropskem razsvetljenstvu...

http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=20646

http://www.jewishworldreview.com/0802/steyn1.asp

http://www.theaustralian.news.com.au/printpage/0,5942,20674633,00.html

Vsekakor se je problem religiozno naravnanih posilstev muslimanov ponekod po svetu razplamtel(če ga spodbujajo muftiji, vsekakor!), predvsem v državah, ki veljajo za tolerantne do muslimanov...:D

Pikado
23.12.2006, 08:00
Link sem podal z namenom predvsem opozoriti na debilno izjavo prof. Wikana. Od tod tudi naslov teme "intelektualna diareja".
Morda bi pa priseljenci zganjali manj kriminala in se hitreje integrirali, če ne bi imeli podpore za svoja dejanja v petokolonaših kot je Wikan (Norvežan, ne priseljenec)?
Ja izdajalci....vsi moramo tulit v en rog...vsi moramo biti ene vere...vsi moramo biti beli...
Ko se je bela, krščanska, demokratična, in seveda moška Slovenija odločala o samskih ženskah, so mnogi tulili v isti rog kot ta tvoj petokolonaš...
Za tebe je izdajalec zato, ker naj bi predstavil drugo stran in ne tvoje, v bistvu pa izdajalec ni...je samo še en moški, ki hoče ukazovati ženskam kako naj se vedejo in ni čisto nič drugačen, kot slovenski parlamentarci, slovenski moški ali pa muslimanski moški...

Pikado
23.12.2006, 08:07
......
.......
Vsekakor se je problem religiozno naravnanih posilstev muslimanov ponekod po svetu razplamtel(če ga spodbujajo muftiji, vsekakor!), predvsem v državah, ki veljajo za tolerantne do muslimanov...:D
In če zakonske zveze v Turčiji niso ne vem kaj, zakaj je potem v Sloveniji toliko ločitev...
Kaj hočeš dokazat, da samo v Turčiji tepejo žene, v Sloveniji pa se temu reče nacionalni šport...

Ne boš verjel...razplamtel se je tudi problem osvobodilnih posilstev s strani ameriških vojakov v Iraku...

yannchy
23.12.2006, 16:40
Ja izdajalci....vsi moramo tulit v en rog...vsi moramo biti ene vere...vsi moramo biti beli...
Ko se je bela, krščanska, demokratična, in seveda moška Slovenija odločala o samskih ženskah, so mnogi tulili v isti rog kot ta tvoj petokolonaš...
Za tebe je izdajalec zato, ker naj bi predstavil drugo stran in ne tvoje, v bistvu pa izdajalec ni...je samo še en moški, ki hoče ukazovati ženskam kako naj se vedejo in ni čisto nič drugačen, kot slovenski parlamentarci, slovenski moški ali pa muslimanski moški...

Ko pa zmanjka argumentov, pa menjaš temo, kajne?
Nihče ni v Sloveniji odločal o samskih ženskah - one odločajo same o sebi! Odločalo se je samo o tem, ali jim naj država plača oploditev z biomedicinsko pomočjo. Država, to smo pa vsi.
Razlika z profesorjem Wikanom je očitna. On opravičuje posilstva - ampak ne vsa, temveč samo tista, ki jih storijo muslimani. Ti ljudje pa so samo zagovarjali stališče, naj država ne finincira OBMP.

Medved Pu
23.12.2006, 23:43
In če zakonske zveze v Turčiji niso ne vem kaj, zakaj je potem v Sloveniji toliko ločitev...
Kaj hočeš dokazat, da samo v Turčiji tepejo žene, v Sloveniji pa se temu reče nacionalni šport...

Ne boš verjel...razplamtel se je tudi problem osvobodilnih posilstev s strani ameriških vojakov v Iraku...

Ccc, smo malce slepi? Beri znova...Sicer pa, naj ti bo, če ti ne gre...
Nabutajo, zaklenejo v hišo za vedno, brez spremstva ne smejo ven in to turški ti.intelektualci!!!! pa saj tako dela ves islamski svet, kaj jamraš in se sprenevedaš?:D
Če ti svojo tepeš, jaz svoje ne.:) In še veliko podobnih meni jih ne.
Lepo, da si izmotovilil, da so obredna in vojaška posiltva znak vojne.
Ravnokar si čisto sam ugotovil, da so islamski fundamentalisti v vojni z državami v katerih obredno posiljujejo:) čestitam:D :clown:
Saj bo še kaj iz tebe...:2thumbs:

Pikado
24.12.2006, 08:22
Ko pa zmanjka argumentov, pa menjaš temo, kajne?
Nihče ni v Sloveniji odločal o samskih ženskah - one odločajo same o sebi! Odločalo se je samo o tem, ali jim naj država plača oploditev z biomedicinsko pomočjo. Država, to smo pa vsi.
Razlika z profesorjem Wikanom je očitna. On opravičuje posilstva - ampak ne vsa, temveč samo tista, ki jih storijo muslimani. Ti ljudje pa so samo zagovarjali stališče, naj država ne finincira OBMP.
Če bi samske ženske imele pravico odločati samo o sebi, potem ne bi bilo nobene razprave v parlamentu, nobenega referenduma in moški ne bi razpravljali namesto njih...
Pa na žalost ni bilo tako....drugi in ne one, so določili kaj je za njih prav in kaj ne...tako kot to počne tvoj izdajalec...če je to za tebe menjanje teme je to samo tvoje izmikanje jerdru problema, ki se ne nanaša na relaciji lepi domači in grdi tujci, ampak na relaciji moški ženska....
Tisti, ki ta problem izkoriščajo za kritje svoji rasističnih in nacionalističnih ne vidijo podobnosti, oziroma nočejo videt, ker potem odpade njihova teorija o grdih tujcih...
In če kdo opravičuje posilstva, je to tisti, ki v posilstvu vidi problem samo takrat ko je posiljevalec tujec...in z načinom katerim si se lotil tega problema, med njimi spadaš tudi ti!

Pikado
24.12.2006, 08:36
Ccc, smo malce slepi? Beri znova...Sicer pa, naj ti bo, če ti ne gre...
Nabutajo, zaklenejo v hišo za vedno, brez spremstva ne smejo ven in to turški ti.intelektualci!!!! pa saj tako dela ves islamski svet, kaj jamraš in se sprenevedaš?:D
Če ti svojo tepeš, jaz svoje ne.:) In še veliko podobnih meni jih ne.
Lepo, da si izmotovilil, da so obredna in vojaška posiltva znak vojne.
Ravnokar si čisto sam ugotovil, da so islamski fundamentalisti v vojni z državami v katerih obredno posiljujejo:) čestitam:D :clown:
Saj bo še kaj iz tebe...:2thumbs:
Neki islamski medo puf vidi na zahodu same kur_be...vse ženske na zahodu so kur_be, kot so za tebe vse ženske v islamskem svetu prebutane in zatirane, vse afričanke imajo povešene joške in vse indijke pobijejo ob rojstvu...in če bi nekdo v Afriki bral, da je nek Slovenec natepaval ovce ( kar je res ), bi seveda vsi mislili da to počne vsa Slovenija...sveta preproščina kretenov iz ene in druge strani...tudi tvoje...
Ne Slovenci nikoli ne tepejo svojih žensk, to je prerosto nemogoče....
Posilstva so se vedno dogajala v vseh vojnah...islamisti so v vojni z državami, ki posilujejo ženske na isti način kot v vseh državah sveta...moški dokaže svojo (ne)moč in prevlado nad žensko, vse ostalo je samo sprenevedanje in mešanje svojih frustracij na račun posiljene ženske...

yannchy
24.12.2006, 11:56
Če bi samske ženske imele pravico odločati samo o sebi, potem ne bi bilo nobene razprave v parlamentu, nobenega referenduma in moški ne bi razpravljali namesto njih...
Pa na žalost ni bilo tako....drugi in ne one, so določili kaj je za njih prav in kaj ne...tako kot to počne tvoj izdajalec...če je to za tebe menjanje teme je to samo tvoje izmikanje jerdru problema, ki se ne nanaša na relaciji lepi domači in grdi tujci, ampak na relaciji moški ženska....
Tisti, ki ta problem izkoriščajo za kritje svoji rasističnih in nacionalističnih ne vidijo podobnosti, oziroma nočejo videt, ker potem odpade njihova teorija o grdih tujcih...
In če kdo opravičuje posilstva, je to tisti, ki v posilstvu vidi problem samo takrat ko je posiljevalec tujec...in z načinom katerim si se lotil tega problema, med njimi spadaš tudi ti!
Ali določenih stvari namerno nočeš razumeti, ali pa si preprosto preneumen za to...
1. Samske ženske odločajo o sebi same. OBMP je v Sloveniji legalen za vse ženske, na referendumu je bila zgolj zavrnjena ideja, da bi ta poseg financirala država oz. ZZZS.
2. Posilstva opravičuje Wikan, ki implicitno trdi, da to NI problem, kadar je posiljevalec imigrant iz bližnjega vzhoda, sicer pa je. Jaz trdim, da je vsa taka dejanja treba obravnavati isto in da način oblačenja ženske ni noben izgovor za storilca - naj bo to Norvežan, Slovenec, Musliman ali Litvanec.

Pikado
24.12.2006, 13:07
Ali določenih stvari namerno nočeš razumeti, ali pa si preprosto preneumen za to...
1. Samske ženske odločajo o sebi same. OBMP je v Sloveniji legalen za vse ženske, na referendumu je bila zgolj zavrnjena ideja, da bi ta poseg financirala država oz. ZZZS.
2. Posilstva opravičuje Wikan, ki implicitno trdi, da to NI problem, kadar je posiljevalec imigrant iz bližnjega vzhoda, sicer pa je. Jaz trdim, da je vsa taka dejanja treba obravnavati isto in da način oblačenja ženske ni noben izgovor za storilca - naj bo to Norvežan, Slovenec, Musliman ali Litvanec.

1.Ni res...referendum je še najmanši nebistveni del vsega, kar se je dogajalo okoli tega zakona...financiranje sploh ni bistveno, ampak dejstvo, da samskim ženskam odrekajo pravico do umetne oploditve otroka...in tako same ne odločajo o svojem življenju, ampak drugi, v tem primeru slovenski Wikani...

II. Upravičenci do postopkov OBMP
5. člen

Postopki OBMP se smejo opravljati le z namenom, da pride do rojstva otroka.

Do postopkov OBMP sta upravičena moški in ženska, ki živita v medsebojni zakonski zvezi ali zunajzakonski skupnosti, in ki glede na izkušnje medicinske znanosti ne moreta pričakovati, da bi dosegla zanositev s spolnim odnosom, in jima ni mogoče pomagati z drugimi postopki zdravljenja neplodnosti.

Ne glede na določbo prejšnjega odstavka sta zakonca ali zunajzakonska partnerja upravičena do OBMP tudi v primerih, kadar se s temi postopki lahko prepreči, da se na otroka prenese huda dedna bolezen.

Medsebojna zakonska zveza ali zunajzakonska skupnost mora obstajati v času vnosa spolnih celic ali zgodnjih zarodkov v telo ženske.

6. člen

Do postopkov OBMP sta upravičena zakonca ali zunajzakonska partnerja, ki sta polnoletna, razsodna in v primerni starosti za opravljanje starševskih dolžnosti ter v takem psihosocialnem stanju, v skladu s katerim se lahko utemeljeno pričakuje, da bosta sposobna opravljati starševske dolžnosti v korist otroka.

Ženska mora biti v starostni dobi, ki je primerna za rojevanje.

7. člen

Do OBMP ni upravičena ženska, ki namerava otroka po rojstvu odplačno ali neodplačno prepustiti tretji osebi (nadomestno materinstvo).



2.Wikan ni trdil da posilstvo ni problem, ampak da morajo ženske prilagoditi način oblačenja in obnašanja teko, da ne bi motili moških pogledov in predstav o ženski vlogi...in v tem smislu ni nič drugačen kot vsi moški, ki odločajo kako naj se vede ženska in kaj je zanjo prav in kaj ne, tako kot bi umetno oplojene samske ženske motile moške, ki bi bili povsem odveč...če si spremljal debato okoli tega, si hitro videl da ni govora o kakšnem financiranju, ampak čisto nekje drugje...razen če si preveč neumen za kaj takega...
Primer za pomoč:
http://mediawatch.mirovni-institut.si/bilten/seznam/11/referendum/

Medved Pu
24.12.2006, 13:08
Neki islamski medo puf vidi na zahodu same kur_be...vse ženske na zahodu so kur_be, kot so za tebe vse ženske v islamskem svetu prebutane in zatirane, vse afričanke imajo povešene joške in vse indijke pobijejo ob rojstvu...in če bi nekdo v Afriki bral, da je nek Slovenec natepaval ovce ( kar je res ), bi seveda vsi mislili da to počne vsa Slovenija...sveta preproščina kretenov iz ene in druge strani...tudi tvoje...
Ne Slovenci nikoli ne tepejo svojih žensk, to je prerosto nemogoče....
Posilstva so se vedno dogajala v vseh vojnah...islamisti so v vojni z državami, ki posilujejo ženske na isti način kot v vseh državah sveta...moški dokaže svojo (ne)moč in prevlado nad žensko, vse ostalo je samo sprenevedanje in mešanje svojih frustracij na račun posiljene ženske...
Večina afričank je obredno obrezanih, večina Egipčank tudi, zapiranje žensk med 4 stene je v islamu pravilo...
Če je nekakšno fiktivno natepevanje ovc edini protiargument, ki ga premoreš, da bi ta kruta dejstva spodbil???:2thumbs:je jasno, da ti ostane samo še etiketiranje sogovornikov s kretenom, pa čeprav te ni nihčei žalil...
Zdaj bi mi pa rad še jamral o doma pretepenih Slovenkah, sramoti, na katero opozarjam najbolj glasno od vseh tukajšnjih forumašev???:D
Saj bi te malce užalil za protiuslugo, vendar pa človeka, ki se je ravnokar tako osmešil in ponižal kar sam, lahko le skinem z kyrca, če mu že ne morem pomagat...:2thumbs:

Pikado
24.12.2006, 13:32
Večina afričank je obredno obrezanih, večina Egipčank tudi, zapiranje žensk med 4 stene je v islamu pravilo...
Če je nekakšno fiktivno natepevanje ovc edini protiargument, ki ga premoreš, da bi ta kruta dejstva spodbil???:2thumbs:je jasno, da ti ostane samo še etiketiranje sogovornikov s kretenom, pa čeprav te ni nihčei žalil...
Zdaj bi mi pa rad še jamral o doma pretepenih Slovenkah, sramoti, na katero opozarjam najbolj glasno od vseh tukajšnjih forumašev???:D
Saj bi te malce užalil za protiuslugo, vendar pa človeka, ki se je ravnokar tako osmešil in ponižal kar sam, lahko le skinem z kyrca, če mu že ne morem pomagat...:2thumbs:
Poslušaj, tvoji predsodki so samo tvoji predsodki...pogled s predsodki ni samo enostranski, ampak je obojestranski...enim vam je pač to težko razumet...kot sem zelo jasno napisal, kreteni so na obeh straneh in če hočeš biti med njimi, pač bodi....če bom hotel izvedeti realno sliko o Afričanih ali muslimanih, bom to izvedel direktno od njih ali pa od ljudi ki so preživeli med njim več časa kot doma...recimo Sonja Porle...
Sicer pa tudi tebi ena mala pomoč spodaj:

Pikado
24.12.2006, 13:32
INTERVJU S FATIMAH KELLEHER
SŽ: Devet mesecev si bila v Sudanu, kjer si poučevala angleški jezik in literaturo. Kako se ti je godilo tam kot ženski?

FK: Po eni strani je odgovor na to vprašanje zelo preprost. Bilo mi je zelo težko. Po drugi strani pa je to vprašanje veliko kompleksnejše. Preprosto zato, bi rekla, ker izhajam iz okolja, ki je Sudanu v mnogočem precej podoben, težava oziroma razlika je v tem, da sem odraščala v Veliki Britaniji in sem torej izkusila drugačno obravnavo, ne fantastične, daleč od tega, ženske si morajo v Veliki Britaniji kot tudi v mnogih evropskih državah in v Ameriki pridobiti še mnogo pravic. Ko sem šla v Sudan, sem se jasno zavedala, kakšen bo položaj, ne bi hotela, da bi kdo mislil, da to ni bilo tako. Moja mama je iz severne Nigerije in tam imajo zelo podobno kulturo, pa ne samo zaradi tega, ker imajo podobno vero – podobno v povsem kulturološkem smislu - od žensk se pričakuje, da prevzamejo zasebno sfero in v mnogih ozirih v tem ne vidim nujno nekaj slabega. Veliko ženskam daje vodenje zasebne sfere občutek moči in jih zapolnjuje. Zasebna sfera je obsežna, ne smemo je podcenjevati in ne smemo podcenjevati tega, kar je potrebno za to, da jo obvladujemo - toda ko sem prišla v Sudan, me je šokiralo to, kako so se obnašali do mene. Glavni razlog ni bil v tem, da sem se počutila kot drugorazredna državljanka, šlo je bolj za to, da sem izgubila svojo identiteto. Ampak - če izhajam iz podobnega okolja, na kakšen način sem izgubila svojo identiteto? Izgubila sem jo, ker moja mama ni nikoli pričakovala, da se bom prilagodila severnonigerijskemu videnju ženske, dala mi je možnost, da se osvobodim, kar sem tudi storila. Nenadoma je v Sudanu, zato ker so mislili, da sem Sudanka, ta svoboda izginila. To me ni tako motilo, toda stopnjevalo se je do točke, ko se mi je zdelo, da ne vem več, kdo sem. Če bi jih v vsem ubogala, bi izgubila zavest o svoji individualnosti, in to je bilo tisto najtežje.

SŽ: Zdaj, ko si izkusila resničnost Sudana na svoji koži, kakšen se ti zdi položaj žensk v tej državi?

FK: To je še eno težko vprašanje. Položaj žensk se mi zdi, kot mislim, da se zdi veliko ženskam, ki so odrasle na Zahodu, slab. Toda ne smemo pozabiti, da gre za naš pogled, ki ga zamegljuje naše prepričanje o tem, kako naj ženska živi. Včeraj sem v svojem predavanju posebej poudarila, da mi je veliko Sudank, ki sem jih spoznala, reklo, da nimajo težav s svojim načinom življenja in odkrito rečeno, v tem primeru mi ne preostane drugega, kot da to spoštujem, ne glede na to, ali se z njimi strinjam ali ne. Edino, česar bi si želela, je, da bi več Sudank imelo občutek, da lahko izbirajo. Če bi mi vse Sudanke rekle, da so zadovoljne, bi me prav malo brigalo, odkrito povedano. Nisem fanatična borka, nimam se za borko za pravice žensk. Hočem se boriti za svoje pravice in ker sem ženska, sem zaradi tega v določenih primerih tudi borka za pravice žensk, ampak to ni moj življenjski cilj. Torej, če bi bile vse Sudanke zadovoljne, samozavestne, se sploh ne bi sekirala. Toda niso in veliko mi jih je to povedalo in veliko jih je čutilo, da mi to lahko povejo - zdi se mi, da bolj kot ostalim mojim evropskim kolegicam, ker so vedele, da vsakodnevno doživljam isto, kar doživljajo one. Zelo strogo sem morala upoštevati pravila oblačenja, na primer, še posebej v prvih mesecih, preden sem postala samozavestnejša. Včasih so me celo prosile, naj se uprem še zanje, ker nisem imela kaj izgubiti; to je bilo nekakšno preizkušanje terena, do kam bi one lahko šle, s tem, ko so videle, kaj si lahko jaz dovolim. In skozi to sem videla, da je v Sudanu veliko žensk, ki si želijo sprememb. Toda – res je tudi, da v Sudanu veliko žensk ne živi tako. Ženske, ki prihajajo iz bogatejših družin, iz družin, ki potujejo na Zahod, njim ni treba skozi to, ni jim treba upoštevati pravil oblačenja, ne doletijo jih omejitve pri izobrazbi, delu. V tem je dvojna morala. Gre za to, da če imaš denar, lahko delaš, kar hočeš in če si moški, ki ima veliko pod palcem, lahko omogočiš svojim hčeram, da kršijo pravila, ker veš, da jim ni treba vsak dan pešačiti čez tržnico, ker tja pošlješ svojega služabnika. Tukaj potem ne gre več samo za problem žensk, ampak za problem družbene razslojenosti in to je tisto, kar me res razjezi, ker kaže na dvojno moralo, ki je ne prebavljam.

SŽ: Kaj bi po tvojem mnenju lahko storili, da bi položaj izboljšali? Kako lahko pomaga Zahod, posameznice in posamezniki z Zahoda?

FK: To je zelo občutljivo vprašanje. Tisto, česar ljudje iz tretjega sveta, ljudje iz neevropskih držav, nočejo, je občutek, da Evropejci prihajajo k njim in jih učijo, kako naj živijo. To je zelo kočljivo. In v tem se strinjam z njimi. Sama sem prišla z Zahoda in mnogi Sudanci, zlasti tisti, ki se niso strinjali z mano, so mi rekli: »Taka si kot oni.« Kar je res, res prihajam z Zahoda in imam zahodnjaške poglede. To sprejemam, razumem svoje predsodke. Tisto, zaradi česar sem v nekoliko boljšem položaju, je dejstvo, da je moja mama Nigerijka, in dejstvo, da mi koža, v kateri sem, v določenih primerih omogoča izkušnjo iz prve roke. Kar moramo storiti je, da začnemo razvijati dialog med temi ženskami. To je najpomembnejše. Neka pakistanska avtorica je napisala knjigo Empowering Women Within Islam. Odlična je. Preučila je islamske nauke in razdelala vse tisto, kar je bilo prikrojeno, da bi ženskam odrekli njihove pravice. Islam v resnici sploh ni seksistična vera, ampak kot tako jo vidijo. V določenih primerih so jo prikrojili, da je taka postala. Ne v vseh islamskih državah, ne v vseh muslimanskih skupnostih, daleč od tega. Veliko muslimank zaseda zelo pomembne položaje znotraj svojih skupnosti. Toda ponekod so šli v napačno smer. To je ta avtorica izpostavila. Potrebujemo še več tega. Potrebujemo dialog. Ženske v islamskih okoljih morajo poskušati vzpostaviti komunikacijo z moškimi v svojih skupnostih, ker v končnem oni sprejemajo odločitve. Treba je prepričati moške, da bodo drugače razmišljali. Nekatere ženske bi rekle: »Zakaj bi morale moške prepričevati? Zakaj jim enostavno ne rečemo, kako mora biti?« Ampak ni tako preprosto, ker so v teh družbah moški na pozicijah moči. Ne verjamem v jemanje moči moškim, samo zato, da bi dobile moč ženske. Nekako je treba vzpostaviti dialog. Celo v Sudanu je upanje. Spoznala sem veliko naprednih moških, ki se jim določene prakse zdijo pretoge in jih hočejo spremeniti in to je prvi korak in sčasoma, verjamem, da se bo veliko družb začelo ukvarjati s tem.

Pikado
24.12.2006, 13:33
SŽ: Kaj so najpogostejše težave, s katerimi se Sudanke srečujejo?

FK: Tista, ki mene najbolj moti, je obrezovanje. To se ne dogaja samo v Sudanu, gre za afriško tradicijo, ki nima nikakršne zveze z islamom. Žal pa jo verski voditelji v Sudanu propagirajo kot nekaj, kar islam predpisuje, kar pa niti slučajno ni res. V Sudanu sem delala tudi kot novinarka. Naredila sem intervju s Sufijem Šehom, avtorjem knjige o tej temi. Obsodil je obrezovanje v Sudanu in poudaril, da nikjer v Koranu ni zapisano nič takega, na podlagi česar bi lahko od žensk zahtevali, da morajo biti obrezane. V državah ob Perzijskem zalivu tega ne prakticirajo, če pa pogledate Zahodno Afriko, v kulture, kjer ni islama, ni krščanstva, tam najdete obrezovanje. To je ostanek afriških šeg. Toda v Sudanu to zanikajo in obrezovanje propagirajo kot islamsko tradicijo, in to je tisto, zaradi česar ostaja odstotek obrezanih tako visok. Pogovarjala sem se tudi z ginekologinjo, ki je potrdila, da je v Kartumu, v glavnem mestu, torej v liberalnem, naprednem središču, obrezanih kar 98 odstotkov žensk. V Sudanu obrežejo deklice stare od 5 do 10 let. Število žensk, ki umrejo zaradi posledic obrezovanja v različnih življenjskih obdobjih je neverjetno. To je ena mojih konkretnih kritik – če so še vedno na stopnji, ko je obrezovanje potrebno, da je ženska spodobna, da jo imajo za čisto, da lahko dobi dobrega moža, na čemer lahko gradi svoj družbeni status, so vsa druga vprašanja, kot je nošenje rut, zakrivanje telesa, govorjenje v javnosti … nič v primerjavi s smrtnostjo zaradi obrezovanja. To je torej ena od stvari, ki me res motijo. Toda spopasti se s tem problemom, je kočljivo. Tega pravzaprav ne moreš, ker so tiste, ki to zares podpirajo, poleg verskih voditeljev, matere. Njih so obrezali in vejo, da če ne bodo dovolile, da njihove hčere obrežejo, da bodo te izgubile ugled v družbi. Poskusiti jim razložiti naše stališče, ni lahka naloga. Pravzaprav ni razloga, da bi nas poslušale, toda v Sudanu so aktivistke, Sudanke, ki se po najboljših močeh trudijo, grejo v vasi, v ruralna območja, govorijo z ženskami, ne poučujejo jih, ampak se pogovarjajo z njimi o nevarnostih obrezovanja in tudi o tem, da je nepotrebno, da vera tega ne zahteva.

SŽ: Če pogledaš položaj v Veliki Britaniji, kakšne so tam težave?

FK: Za ženske ali za temnopolte?

SŽ: Za temnopolte ženske.

FK: Na Zahodu imamo velikanske, gromozanske predsodke, ki so veliko hujši od predsodkov na Vzhodu ali v Afriki, ker imamo diaspore in tam se vse precej zaplete. Ženske v Veliki Britaniji morajo še marsikaj doseči, temnopolte ženske pa še več, ker se moramo na ravni vsakdanjega življenja spopadati tako s spolom kot z raso. Skozi zgodovino kolonializma in zgodovino suženjstva v Ameriki, ki je pustila pečat tudi na evropski zgodovini, se je oblikovala vrsta stereotipov in stereotipnih podob o temnopoltih ženskah, ki so še vedno živi, kot je na primer stereotip promiskuitetne črnke, ki v svojem bistvu ni nič drugega kot candra, ki bi spala s komerkoli. To je pogost stereotip, ki je nastal v času suženjstva, da bi z njim upravičili posilstvo suženj. Potem je tu stereotip močne črnke, podoba v stilu Grace Jones, stereotip možače, ki ga spremljajo podobe divjaštva. S tem se črnke soočajo vsak dan, že ko grejo v službo. Večina temnopoltih žensk čuti, da se morajo boriti proti tem stereotipom, da se morajo konformirati. Poskušajo doseči evropski lepotni ideal, da bi bile sprejete, pa naj je to s posvetlitvijo kože s škodljivimi preparati ali z ravnanjem las (kar v tem primeru ni samo ena od možnosti oblikovanja pričeske, kar se mi zdi v redu, ampak nujnost, s katero bi izničile tisto, kar je videno kot problem, namreč afriškost njihovih las). Pogosto uporabljajo kontaktne leče, da si posvetlijo oči. Vsega tega je zelo veliko. Obstajajo gibanja, ki skušajo to odpraviti. V devetdesetih letih prejšnjega stoletja se je pojavil »revival« afriške lepote, toda treba je počakati; upajmo, da ne gre zgolj za modno muho, tako kot se je zgodilo v sedemdesetih letih. Upajmo, da gre res za to, da so ljudje rekli ne evropskim idealom. Po drugi strani je vedno več temnopoltih na televiziji, kar precej vpliva na to, kako nas drugi Britanci vidijo. Ampak še veliko dela nas čaka.

SŽ: V svojem predavanju si govorila tudi o konceptu rase. Lahko nekaj poveš o tem?

FK: Ja, pred nekaj leti, pet, šest let nazaj, sem imela preblisk o biološkem in družbenem konceptu rase. To sem pravzaprav nekako že ves čas vedela. Ko sem odraščala v Nigeriji, so mi Nigerijci rekli »batulia«, belo dekle, in to zato, ker je moj oče Irec in ker je moja polt kar nekaj odtenkov svetlejša od polti večine Nigerijcev. Do svojega osmega leta sem odraščala z zavestjo o tem, vedela sem, da sem rasno mešana, vse dokler se nismo preselili v Veliko Britanijo. Potem so mi v Veliki Britaniji kar naenkrat rekli črno dekle. Takrat sem si mislila: «To je zanimivo, v eni državi sem bela, v drugi pa črna. Vse je odvisno od tega, kaj na meni vidijo kot drugačno.« Ko me pogleda temnopolta oseba, opazi svetlost moje polti, obliko mojega obraza … To vidijo in hitro ugotovijo, da je eden od mojih staršev belec. Belci naredijo isto, poiščejo razlike. Ljudje vidijo tisto, kar hočejo, kar so naučeni videti. Pravzaprav nisem ne črnka ne belka, a navsezadnje, kdo je samo eno? Po mojem ni človeka, ki bi lahko trdil, da je čiste rase. Študije so pokazale, da smo vsi genetsko povezani z Afriko. Torej rasa biološko ne obstaja. Gre za družbeni konstrukt, ker s tem, ko greš na drug konec sveta, postaneš nekaj drugega. Lahko bi šla jutri v Portoriko in bi me imeli za Portoričanko, lahko bi šla v Brazilijo in bi me imeli za Brazilko … Stvari se mešajo, ni jasnih meja. Vem, da se mnogi ne bi strinjali z mano. Toda meni se je vedno zdelo, da če bi rase obstajale kot ločene entitete, potem mešanje ras ne bi bilo možno, tako kot ni možno mešanje različnih živalskih in rastlinskih vrst. To je bil vedno moj glavni argument.

Medved Pu
24.12.2006, 14:02
In? Obrezovanje žensk je del današnjega islama, če se je vzelo z Marsa ali Venere, pa niti ene pohabljene ženske niti najmanj ne zanima.

Pikado
24.12.2006, 14:11
In? Obrezovanje žensk je del današnjega islama, če se je vzelo z Marsa ali Venere, pa niti ene pohabljene ženske niti najmanj ne zanima.
Ne medvedek....obrezovanje žensk ali pa ukazovanje kako naj se obnašajo, je del današnjega moškega sveta...