Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Šolska reforma, prenova učnih načrtov


1knap
16.06.2007, 02:48
*Zdi se mi prav, da tudi javnost ve, da se prenavljajo učni načrti.*

Nova vlada meni, da otroci premalo znajo, zato so učnim načrtom dodali kar
precej snovi, oz. po domače povedano, *so precej učne snovi premaknili en
razred nižje*. Popravljam: nameravajo zelo v kratkem in po hitrem postopku
premakniti. Zato da bi upravičili poseg v šolski učni načrt, so "vključili"
tudi učitelje. Pri nas smo imeli 50 minut časa, da pregledamo vse učne
načrte za prvo triado, se pravi 50 minut časa za 18 načrtov proučiti,
primerjati, predlagati spremembe, prebrati dooolgo anketo in jo
tudi izpolniti. Vsakemu laiku je jasno, da je to naše sodelovanje pač samo
zato, da lahko odkljukajo sodelujoče, ni pa namenjeno resničnemu sodelovanju
- enako kot se je dogajalo pri uvedbi devetletke. Pogovarjala sem se z več
učitelji iz različnih koncev slo in povsod je bilo zelo podobno. Večina
učiteljev se s predlaganimi spremembami ne strinja. Imamo sicer možnost
internetnega sodelovanja oz. prispevanja svojega mnenja (kar sem sama
prebrala, so učitelji vsi proti spremembam, na vseh srečanjih v živo, kjer
sem sodelovala so tudi ogorčeni in nezadovoljni), vendar glede na pretekle
izkušnje, dvomim v merodajnost ali realno upoštevanje le-tega (internetnega
pritoževanja namreč). Javnost do tega menda nima pravice glasovanja, saj o
spremembah niti ve ne kaj dosti, niti se očitno javnost vladi ne zdi
primerna za to, da bi jo kaj dosti seznanjala s tem, saj se spremembe
sprejemajo na hitro.

Snovalci sprememb trdijo, da so zmanjšali število ciljev, ki jih mora otrok
doseči. V prvih treh razredih je resnica taka, da so po dva cilja slovnično
združili v enega samega, pa še kakšnega dodali. Ves čas učitelji tulimo, da
so sicer reči, ki jih v posameznih razredih učimo,lahko primerne otrokovi
stopnji, vendar da jih je preveč, da bi jih lahko kvalitetno utrdili, da bi
se otroku usedli v njegovo bistvo, da vse snovi lahko zgolj na hitro
obravnavamo, časa za kaj več pa ni. Tako se otroci naučijo večino reči na
pamet, za en teden ali dva, potem pa reči pozabijo. Dolgoročno ne znajo prav
dosti, kar se izkaže tudi na mednarodnih testih. Ker nimajo dobrih, utrjenih
osnov, ne morejo graditi neke širine, vsaj sama tako menim. Obstoječim učnim
načrtom pa dodajajo snov! Prestavljajo jo en razred nižje, otroci so pa eno
leto mlajši. Kako se bo otrok lahko naučil še več, če še sedaj večine
reči ne razume, ne poglobi znanja, ampak zgolj memorira detajle (celjski
ravnatelj, ki je odstopil zaradi razmer v šolstvu, jih je označil za
papagajsko učenje in zelo se strinjam z njim)!?
Če povem samo primer, ki me zelo bode v oči: učenje ali ne-učenje črk,
branja in pisanja, naj bi bilo premaknjeno iz 2. v 1. razred, ali vsaj naj
bi bila možnost za to po izboru šole, učenje seštevanja do 20 s prehodi vred
naj bi bilo v 1. razredu, v drugem do 100 s prehodom, v tretjem razširitev
do 10.000 . Decimalke naj bi se začele v 3. razredu , ker so tam deli
celote, ki sodijo zraven, če pa se učitelje vpraša, so pa še deli celote
odveč.... Okolje je nabutano z mnooožico fizike, snovi je preveč, naravnih
okolij pa skoraj ni...skratka, stroka je zgrožena nad predlogom sprememb.
Sami pa ne moremo nič, tako kot pri uvedbi 9-letke nismo mogli nič.

*Prosim starši, zahtevajte vpogled v spremembe učnih načrtov. Za vaše otroke
gre!!! Tudi za tiste, ki so zdaj stari eno leto ali manj.*

Naj vam povem, da so tudi sicer v šolstvu predlogi sprememb zelo kruti za
otroke. Plačevali naj bi nas, po domače povedano, po glavah, po številu
učencev, ki jih učimo. Jasno je, da si bodo šole prizadevale imeti čim več
otrok v razredih, da bodo male šole dobesedno izumrle, ne v desetih, ampak v
petih letih. Takih sprememb je še več, pa v bistvu še učitelji težko pridemo
do podatkov, kaj nameravajo, ker jih pošiljajo samo ravnateljem. Špara se pa
na otrocih. Na vaših in naših otrocih. Ljubljana bo ukinila nadstandard ene
cele vzgojiteljice na razred. Jankovič hoče stadion namesto kvalitetnega
izobraževanja. Namesto da bi se vzgojiteljica v polnem delovnem obsegu
uvedla še v 2. razred ali vsaj cel čas vzgojiteljica v 1. razredu po celi
slo, se je ukinja pol v prvem. Skratka, kako si predstavljajo, da se človek
lahko polno posveti vsakemu otroku, če jih ima neprestano 28 v razredu? Kako
lahko o vsakem otroku sploh ve, kaj dela in čuti? Normativi so grozljivi.
Izgovarjajo se na Evropo. Edina reč, v kateri smo res dobri, so bili
normativi, zdaj moramo Evropo ujeti, ne bo ujela ona nas, mi gremo dol k
njej, saj moramo biti podn v edini reči, kjer smo bili res fajn.

Malo sem se razpisala, ampak povem vam, morate vedeti! Prosim, vključite se
vsaj v spoznavanje sprememb, le tako boste imeli čisto vest pred svojimi
otroki, da ste zanje storili vse. In iz izkušenj vam povem, če je otrok v
totalnem stresu v šoli, trpi cela familija. Ni druge šanse. Omogočite mu
zgledno in normalno šolanje. Edino tako bo kaj znal poglobljeno in z
razumevanjem.

p.s.: učiteljice, prosim še vašo pomoč, mnenja in pobude, pa seveda
informacije o ostalih spremembah in predlogih

ereinion777
16.06.2007, 20:05
Naše šole so premalo zahtevne. Dejstvo.

lana
18.06.2007, 06:11
je pa tudi dejstvo da so spremembe kopja, ki se lomijo na plečih naših otrok... in velikokrat so prekleto nepremišljene.

biz
04.07.2007, 13:47
Z nekaterimi načrti ministrstva za šolstvo se strinjam kot je npr. učenje črk in številk že v prvem razredu - zakaj, ker so otroci radovedni in učenja željni, naslednja leta pa nadgrajevati pridobljeno znanje. Iz otrok je potrebno izvleči maksimalno pozornost takoj na začetku, saj si tako učitelji zagotovijo njihovo pozornost tudi v naslednjih letih.
Ne strinjam pa se z plačevanjem na glavo in z zmanjševanjem standardov na šoli, predvsem pri prvih in drugih razredih, tu bi bilo potrebno sedanje stanje še nadgraditi.
Razred bi moral imeti 20 največ 22 otrok vse ostalo je samo slabo za učence saj učiteljica prehitro izgubi pregled nad njimi.
Izenačenje financiranja zasebnih in javnih šol pa je največja norija tega sistema

freya
04.07.2007, 14:26
- nadstandard ene vzgojiteljice na oddelek+ 1 učiteljice za redni pouk +1 učiteljice za podaljšano bivanje se mi zdi zapravljanje, kot sem že napisala

Res pa je, da je prenova potrebna, da otroci znajo precej manj po štirih razredih devetletke, kot po treh osemletke ( + mala šola), vsaj kar se pisanja in računanja tiče. Po moje bi bilo vsaj za slovenščino in matematiko potrebnop uvesti v devetletko ocenjevanje v vseh razredih.

king16
04.07.2007, 17:18
Odkar pomnim, vsaka naslednja referma slabša od prve. Vsak minister, ki pride, si izmisli nekaj novega, to uvede, rezultatov pa ni in ni.
Se strinjam, da je preveč snovi v osnovni šoli in da se otroci tega ne morejo naučit, da bi si to zapomnili, ampak da bi trenutno znali. Po moji oceni gre snov pri predmetu preveč v detajle in to je to, kar deco obremenjuje
Kot pravijo strokovnjaki iz šolstva ( nekateri ), namečemo v otrokovo glavo toliko nekih podatkov, da je nemogoče, da bi vse to vedel, ob tem pa se ne nauči bistva.
In če bi otroka učili v šoli samo to, kar mora nujno vedeti, ga tudi takoj ocenjevali, bi se otrok lažje naučil, pa še tekmovalnost vspostaviš med njimi glede ocen ( ena motivacija več ).

Kar pa se tiče zmanjševanja plačil in zmanjševanja številla zaposlenih, se pa ve. Država vedno varčuje tam, kjer ne bi smela in zapravlja tam, kjer bi lahko varčevala. Sramota.
Upam, da imate dober in močen sindikat, ki vam bo pomagal. Sicer pa je v parlamentu kar nekaj bivših učiteljev ter profesorjev.
In še, včasih so imeli v prvem in drugem razredu OŠ samo 4 predmete, pa so nekateri magistrirali, doktorirali, so sedaj zaposleni na inštitutu J. Štefan itd.
Takrat ni bilo nasilja v šoli, ni bilo samomorov med osnovnošolci in še lepo smo se imeli.

uroš27
06.07.2007, 03:00
je pa tudi dejstvo da so spremembe kopja, ki se lomijo na plečih naših otrok... in velikokrat so prekleto nepremišljene.

__________________
life sucks:(

Mah to sam zgleda tko. Pa gdo vam je to reku. Poglej une afričane k hodjo po ljubljani.. Same nasmejane face. Tele amerikanarski filmi z črnimi ganksterji, nasilneži, posiljevalci ipd očitno ne delujejo pri nas. Mogoče pa še kaj drugega ne deluje pri nas?

biz
06.07.2007, 11:34
Povečana skrb in boljše delo z učenci nikoli ne more biti luksus - Freya
Sprašujem se zakaj namesto "izbirnih predmetov" ne uvedejo nazaj dodatnih dejavnosti, kjer si lahko vsak učenec glede na zmožnosti udeležuje. Izbirni predmeti pa so sedaj samo napihnjevali urnik in tako povečevali število ur.
otroci nikakor ne gredo preveč v detalje pri predmetih, največkrat celo dost premalo za njhovo poglobljeno razumevanje, kar je ključ do dobrega znanja. Prav tako so otroci v prvi triadi preveč "razpuščeni " in se ne naučijo reda in vztrajnosti.
Osnovna šola mora za vsakega biti fundament za življenje in pri sedanji generaciji je ta fundament bolj majav kot kdajkoli prej.

monster
08.08.2007, 16:46
Tale je pa močna :d

Ministrstvo za šolstvo je objavilo predlog novega pravilnika o ocenjevanju v srednjih šolah, ki predvideva odpravo nezadostnih ocen.

Dijaki poklicnih in strokovnih šol naj bi bili po novem ocenjeni z ocenami od dve do pet, nezadostno oceno pa bo nadomestila kratica NMS (ni dosegel minimalnega standarda). Dijaki bodo v višji letnik lahko napredovali tudi z več kot tremi NMS-ji. Popravne izpite bodo drugo poletje nadomestili dopolnilni izpiti, kjer bodo morali dijaki dokazati svoje znanje le pri delu programske enote, kjer niso dosegli minimalnega standarda. Predlog ne vključuje gimnazij, saj gimnazijski programi še niso prenovljeni in posledično kreditno ovrednoteni.

buba
08.08.2007, 18:33
Vse gre lepo po nacrtu. Se malo, pa stopimo ob bok najveci demokraciji sveta, ki slovi, po siroki razgledanosti svojih plebejcev...:veryevil:

nina_nana
10.08.2007, 17:17
js pa mislim, da je devetletka dobr način učenja, saj se ne začnejo učit za ocene, ampak se učijo in radi spoznavajo nove stvari....če pa bi imeli ocene, bi se bilo nujno učiti in bi se jimto "zagabilo" žr v prvih letih šole...to da se naučijo manj, absolutno ni res! malo premislite, kaj pomeni 6 alu pa 7 let. čist logično je, da v devetletki pridobivajo osnove "znanja" v prvih dveh letih, medtem ko smo ga v osemletki le v prvem letu...zdi se mi nekako prav, da je tu tudi vzgojiteljica poleg profesorice, saj se z njihovim načinom obnašanja ukvarja ona, in pa jih tudi usmerja v šoli...-sicer pa je to teko ali tako le v prvem razredu devetletke...

po drugi strani pa je devetletka zgrešena, saj morajo otroci prekmalu sesti za klopi...konec igranja...pravija da je v prvem razredu učenje igra, kar pa je defitivno naspotno...vsaj po svojih izkušnjah...

definitivno bi morali imeti le 4-5 razredov osnovne šole, ter potem naprej...pri nas se šolanje preveč dolgo vleče...samo če pogledamo kolko jih študira skoraj do 30 leta...nato je služba, družina, otroci...predno otroci zrastejo si star 50-takrat pa že moraš gledat, da se ne boš že preveč naprezal...-ne vem kam vse to vodi, smo že kot programirani roboti, ki moramo slediti družbenim ciljem, ker drgač itq nimamo nič od življenja....

slovencek
10.08.2007, 19:32
moje mnenje pa je da devetletka ni najboljši način!res da prva leta ni ocen,so pa ostale slabosti.:dontknow: