Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Poraba bencina


Eva
16.08.2007, 13:30
Zanima me, pri čem se porabi več bencina:

a) pri vožnji z veliko obrati v nižji prestavi (npr. 100km/h v tretji prestaviz visokimi obrati)
b) pri vožnji v prenizki prestavi z malo obrati (npr. 40-50km/h v četrti prestavi z nizkimi obrati)

Morda bi mi kdo vedel na kratko razložiti porabo obeh primerov (na kratko)?

Če sem ustrelila neumnost z vprašanjem, se nikar ne jezite. Nismo vsi nadarjeni za tehniko :blush:

mrjerry
16.08.2007, 14:07
Najvec goriva se porabi pri pospesevanju. To je splosno pravilo.

Sicer pa ima avto neko obmocje vrtljajev, v katerih ima najvecji navor in najvecjo moc (najvecji navor je pri nizjih obratih kot najvecja moc). Idealno se je voziti s cim bolj konstantno hitrostjo v obmocju, ki je blizu najvecjega navora. V tem obmocju ima avto najboljse pospeske, ki jih je kdaj koristno imeti pripravljene (recimo prehitevanje pocasneje vozecih na avtocestah). Ce ze vozis enakomerno, potem lahko vrtljaje se nekoliko znisas in zmanjsas porabo, vendar bo v tem primeru poraba vecja ob pospesevanjih (ker moras avto najprej `izkopati' iz neugodnih obratov, sele na to pa bo potegnil).

Za motor in menjalnik je koristneje, ce se ga vozi pri nekoliko visjih obratih. Voziti z nizkimi obrati pocasi daje obcutek majhne porabe, ker ne slisi motorja, so pa obremenitve motorja in menjalnika zelo velike. Pri visjih obratih motor tece bolj tekoce, manj vibrira in je sploh ugodnejse (seveda do neke meje).

Voziti avto nad vrtljaji najvecje moci pa ni smiselno, ker kuris bencin v prazno. Ce torej zelis sparati gorivo, vozi s cim bolj enakomerno hitrostjo (zato pa je mestna poraba visja, ker stalno speljujes in zaviras). Nekaj malega lahko prisparas tudi tako, da plina ne pohodis na polno pri nizkih obratih, ko hoces pospesiti (to sicer stori vsak refleksno, ker pac hoce cimprej dobiti hitrost).

Vsak stroj prejema energijo na eni strani (pri motorju je to zgorevanje) in jo oddaja na drugi (vrtenje koles in premikanje avta). Ce stopalko za plin in vrtljaje motorja razumes kot zgeckanje, bi lahko rekel, da obstajajo obmocja, ko bo motor na zgeckanje skocil na stolpnico in obmocja, ko ne bo niti trznil. Kljucnega pomena je torej znati motor pozgeckati tako, da bo najbolj skocil ;).

prelude
16.08.2007, 14:07
Čist simpl več gasa več bencina ,manj gasa manj bencina.

mrjerry
16.08.2007, 14:11
Čist simpl več gasa več bencina ,manj gasa manj bencina.

Pri elektronsko krmiljenem vbrizgu goriva to ni nujno res ;).

De_Tomaso
17.08.2007, 00:09
Pri elektronsko krmiljenem vbrizgu goriva to ni nujno res ;).

Točno tako, večina avtomobilov porabi najmanj nekako 200 obratov pod točko najvišjega navora. In pri večini je programirana najmanjša poraba pri 50km/h v 3 prestavi.

Eva
17.08.2007, 22:37
Hvala, sem izvedela vse, kar me je zanimalo.

Rogue
24.08.2007, 16:53
Pospešuj v takšnem območju vrtljajev, kjer se motor najmanj napreza po občutku. Za primer - če imaš največji navor pri 3000 obratih, pospešuj med 2500 in 3500.
Hitrost pa vzdržuj s čimvišjo prestavo, vendar ne gre pretiravati (npr. pri 40 km/h v peti oz. šesti prestavi se motor ne počuti dobro, niti ne deluje ekonomično). Graf porabe v navodilih mojega avtomobila kaže, da je pri 50km/h najnižja poraba v četrti prestavi. V peti prestavi sicer ni tako visoka kot v tretji, pa vseeno precej višja od tiste v četrti. Govorim za motor z večtočkovnim vbrizgom.

Mowgli
24.08.2007, 16:58
Če sem ustrelila neumnost z vprašanjem, se nikar ne jezite. Nismo vsi nadarjeni za tehniko :blush:

Evo, Đeri je bil prvi tehničar, ki se je javil :angel: Pomagal mi je doumeti, da tipi, ki z roko čez okno počasi kruzajo po cesti, očitno šparajo bencin! :approve: :d

Wanted
27.08.2007, 08:28
To je govora o novejših, al starejših avtomobilih?

Wanted
27.08.2007, 08:32
Čist simpl več gasa več bencina ,manj gasa manj bencina.

A tvoje opevane Honde ne poznajo elektronskega vbrizga? Al majo vse mono sistem? Ta trditev je veljala pr starejših z neposrednim mehanskim vbrizgom.

Slowhand
27.08.2007, 10:19
hm,a za obratomer še niste slišal ?
če ga že v avtu ni,ga je pametno vgraditi...

vsaj nihče ga ne omenja....pa je namenjen ravno temu,da vzdržuješ primerne obrate (zeleno območje) za nemoteno obratovanje motorja in s tem tudi povezane porabe goriva....:approve:
vozit 50km/h v četrti prestavi mi ne pride na misel,ker so obrati prenizki,v primeru pospeševanja (brez pretikanja navzdol) pa je poraba bencina večja,kot pa vožnja z višjimi obrati (v rdečem območju)...
če kdo ne verjame.naj poskusi....

pa še ta zanimivost - z omv-jevim bencinom prevozim cca. 50km več,kot s petrolovim...:dontknow:

Wanted
27.08.2007, 10:58
Hmmm a veš, da je tale tvoja zanimivost tudi mene doletela. Leta sem tankal na vaški petrolovi tankšteli, enkrat pa sem za spremembo poskusil OMW. Od takrat sem zvest k pes OMW-ju :d Poraba se mi zdi manjša, bolj tih motor, olja mi manj pije, ...nekaj je na tem. Res pa je, da vsako tretje tankanje tankam 100 oktanov.

Lp!

DrOnyx
27.08.2007, 14:24
Če bi omejili hitrost na avtocestah iz 130 km/h na recimo 90 km/h, bi privarčevali nafte verjetno še za kako desetletje, samo kaj, ko se vsem tako zelo mudi.:veryevil:

mrjerry
27.08.2007, 14:55
Jaz tankam na OMV, Agipu, Petrolu, pa ni bistvenih razlik. Res je, da je Agipova nafta nekoliko kvalitetnejsa, pri bencinu je pa vseeno. Tudi oktani so nepomembni, razen ce nimate V6 ali vec motorja z vec konji, kot jih je sodelovalo v bitki pri Agincourtu ali vsaj turbine.

manpower
27.08.2007, 16:52
Glede benzina ni razlik med OMV, Agipu in Petrolam. Pač benzin kot benzin, sem pa slišal ja da se pa pri nafti pozna glede kvalitete tako kot je mrjerry napisal, sam pa tudi ni bistvenih razlik.

Wanted
27.08.2007, 17:51
Tu v mojih krajih je bilo velikokrat pritožb čez Petrol, ker so med benz mešal vodo in podobne reči, nakar so avtomobili cukali in še marsikaj. Mogoče tega v mestih ni, tu pr nam pa se dogajajo take reči.

manpower
27.08.2007, 18:06
Tu v mojih krajih je bilo velikokrat pritožb čez Petrol, ker so med benz mešal vodo in podobne reči, nakar so avtomobili cukali in še marsikaj. Mogoče tega v mestih ni, tu pr nam pa se dogajajo take reči.

Čist možno, no v mestu se to res da še ni zgodilo zato pa nevem kaka je situacija pri vas, ti pa verjamem..... povsod se najdejo barabe...

Wanted
27.08.2007, 18:13
Ja, pr nam so večinoma privatizirane črpalke, pa si zgleda to lahko prvošjo. Jaz osebno se raje zapeljam nekaj km in tankam na večjih postojankah.

Jakec
28.08.2007, 17:11
hm,a za obratomer še niste slišal ?
če ga že v avtu ni,ga je pametno vgraditi...

vsaj nihče ga ne omenja....pa je namenjen ravno temu,da vzdržuješ primerne obrate (zeleno območje) za nemoteno obratovanje motorja in s tem tudi povezane porabe goriva....:approve:
vozit 50km/h v četrti prestavi mi ne pride na misel,ker so obrati prenizki,v primeru pospeševanja (brez pretikanja navzdol) pa je poraba bencina večja,kot pa vožnja z višjimi obrati (v rdečem območju)...
če kdo ne verjame.naj poskusi....

pa še ta zanimivost - z omv-jevim bencinom prevozim cca. 50km več,kot s petrolovim...:dontknow:

če si dobesedno konj in nimaš občutka za mašino ti obratomer ne pomaga čisto nič

mrjerry
03.09.2007, 10:50
Tu v mojih krajih je bilo velikokrat pritožb čez Petrol, ker so med benz mešal vodo in podobne reči, nakar so avtomobili cukali in še marsikaj. Mogoče tega v mestih ni, tu pr nam pa se dogajajo take reči.

V tem primeru ne mores govoriti o Petrolu kot taksnem, pac pa o specificni crpalki. Tak clovek bi mesal vodo ne glede na to, katero podjetje trzi ;)

zverina
03.09.2007, 19:24
Tu v mojih krajih je bilo velikokrat pritožb čez Petrol, ker so med benz mešal vodo in podobne reči, nakar so avtomobili cukali in še marsikaj. Mogoče tega v mestih ni, tu pr nam pa se dogajajo take reči.


pr nas pa čez OMV.:d