Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Prodaja SŽ, IE, in LK


manpower
27.08.2007, 15:31
Kot veste se v zadnjih dnevih na vladi močno pogovarjajo o prodaji Slovenskih Železnic, Luke Koper in Interevrope. Gre za velika slovenska podjetja, ki jih država hoče prodati tujcem, bolj natančno nemškemu podjetju Deutsche Bahn.

In sedaj se mi poglavi roji občutek da, naša država resno propada kajti to početje vodi v samo dno propada sloveskega gospodarstva. Ali smo res tako daleč, so resno zapravili čisto vse v 17 letnem samostoju?

Kaj menite vi, kaj nam sledi, bo bolše ali bo vedno slabše? :(

Davor
27.08.2007, 17:27
Kot veste se v zadnjih dnevih na vladi močno pogovarjajo o prodaji Slovenskih Železnic, Luke Koper in Interevrope. Gre za velika slovenska podjetja, ki jih država hoče prodati tujcem, bolj natančno nemškemu podjetju Deutsche Bahn.

In sedaj se mi poglavi roji občutek da, naša država resno propada kajti to početje vodi v samo dno propada sloveskega gospodarstva. Ali smo res tako daleč, so resno zapravili čisto vse v 17 letnem samostoju?

Kaj menite vi, kaj nam sledi, bo bolše ali bo vedno slabše? :(

Pred časom se je pojavil v SŽ en direktorček, ki se je zavzemal za avtomatsko prodajo in kotrolo vozovnic na vlaku. Seveda ga je sindikat SŽ po hitrem postopku odnesel na smetišče. Ideja tega direktorja bi prinesla spremembo v zaposlovnaju na SŽ, namreč do sedaj SŽ težijo, da imajo premalo zaposlenih, v primeru da bi direktorju uspelo, bi bilo nekaj sto preveč zaposlenih.

Kaj se sedaj obeta SŽ?

Očitno jih bo država zavila v paket skupaj z Interevropo in Luko Koper. Čeprav sam dvomim, da bo do dogovora sploh prišlo (izkošnje z Lukolom...), ga vseeno podpiram. Namreč dvomim, da bo holding popolnoma v lasti DB in dvomim, da se bo država odpovedala kontroli nad Luko Koper, ker v tujini je redkokatera luka popolnoma privatizirana in tudi naša nedvomno ne bo popolnoma.

Na SŽ bo verejtno tisoč ali dva tisoč nadebudnih kontrolorjev ob službo (glede na zgoraj opisano je velika napaka da so službo sploh dobili), prihranjenih bo par sto milijonov davkoplačevalskega denarja, vejretno se bo moral DB obvezati v prenovo železniškega omrežja in tudi v postavitev drugega tira. Skratka, vsako zmanjšanje davčne obremenitve močno pozdravljam. Sindikatu SŽ pa pripisujem večinski delež krivede za nastalo situacijo, saj so bili preveč kratkogledni mislili pa so le na svojo rit. Dlje časa se odlaša z nujnimi ukrepi, radikalnejši bodo ti ukrepi, to se je že pokazalo pri TAMu, Iskri Emeco....in ni še konec.

Avtorju te teme pa predlagam, da pogleda koliko dni na leto dela za podpiranje lenih riti v državni upravi, SŽ in podobne nesmisle....naj mu pomagam...dobre pol leta in ko bo končno prišel v službo bo mogoče začel misliti, da se mora zavzemati za nizke davke in ne populistična natolcevanja kaviarsocialistov.

manpower
27.08.2007, 17:37
Avtorju te teme pa predlagam, da pogleda koliko dni na leto dela za podpiranje lenih riti v državni upravi, SŽ in podobne nesmisle....naj mu pomagam...dobre pol leta in ko bo končno prišel v službo bo mogoče začel misliti, da se mora zavzemati za nizke davke in ne populistična natolcevanja kaviarsocialistov.

Ok se strinjam ja to je res.....

Winglet1
27.08.2007, 22:28
Podpiram prodajo SŽ, saj če bodo zadeve uredili tako kot so jih v preteklosti z DB potem se nam kočno obetajo bolj konkurenčne želežniške povezave. Nevem pa zakaj določeni ekonomisti nasprotujejo prodaji železnic, češ da se bo oblikoval monopol in podobno. Saj je že danes monopol in to državni, kar je po mojem najhujša oblika.

king16
28.08.2007, 05:20
Podpiram prodajo SŽ, saj če bodo zadeve uredili tako kot so jih v preteklosti z DB potem se nam kočno obetajo bolj konkurenčne želežniške povezave. Nevem pa zakaj določeni ekonomisti nasprotujejo prodaji železnic, češ da se bo oblikoval monopol in podobno. Saj je že danes monopol in to državni, kar je po mojem najhujša oblika.

Prodaja SŽ, da, verjetno je to za državo dobro. Zakaj pa luke in Interevrope, dveh dobro stoječih?
Ob tem pa se mi zastavlja en kup vprašanj. Zakaj pa je potem vlada najela tako velike kredite za obnovo železnic, če bo sedaj to prodala ( kam so ali bodo še šli ti krediti ).

Ali bodo prodali večinski delež luke in interevrope, in s tem izgubili možnost vpliva?
Ali bosta po prodajai obe firmi boljše poslovali ( imamo torej slabo vodstveno strokturo v teh firmah?.
Zakaj deogovorjanje s samo enim kupcem, zakaj ne prodaja preko javnega razpisa in še in še...

Winglet1
28.08.2007, 11:56
Prodaja SŽ, da, verjetno je to za državo dobro. Zakaj pa luke in Interevrope, dveh dobro stoječih?
Ob tem pa se mi zastavlja en kup vprašanj. Zakaj pa je potem vlada najela tako velike kredite za obnovo železnic, če bo sedaj to prodala ( kam so ali bodo še šli ti krediti ).

Ali bodo prodali večinski delež luke in interevrope, in s tem izgubili možnost vpliva?
Ali bosta po prodajai obe firmi boljše poslovali ( imamo torej slabo vodstveno strokturo v teh firmah?.
Zakaj deogovorjanje s samo enim kupcem, zakaj ne prodaja preko javnega razpisa in še in še...

Po mojem mnenju je pomembno ali lahko država kot lastnik zagotovi Luki in Intereuropi takšen razvoj kot ga DB. Upam si ugibat in rečt ne.

Takšna uspešna podjetja se morajo hitro razvijati in dalje širiti poslovanje saj to neposredno pomeni tudi več delovnih mest.

Zdaj ali je DB res najboljši možen kupec in predvsem po kakšni ceni je pa meni neznanka.....time will tell

king16
29.08.2007, 03:59
Po mojem mnenju je pomembno ali lahko država kot lastnik zagotovi Luki in Intereuropi takšen razvoj kot ga DB. Upam si ugibat in rečt ne.

Takšna uspešna podjetja se morajo hitro razvijati in dalje širiti poslovanje saj to neposredno pomeni tudi več delovnih mest.

Zdaj ali je DB res najboljši možen kupec in predvsem po kakšni ceni je pa meni neznanka.....time will tell

Torej po moji logiki nimamo v teh dveh firmah dobrega menedžmenta, ki bi lahko takšen razvoj zagotovil s svojim znanjem ( denar za naložbe verjetno ni problem ) ampak torej iščemo tujega lastnika in s tem uspešnejše vodstvo z več znanja.

yamamoto
29.08.2007, 20:05
Torej po moji logiki nimamo v teh dveh firmah dobrega menedžmenta, ki bi lahko takšen razvoj zagotovil s svojim znanjem ( denar za naložbe verjetno ni problem ) ampak torej iščemo tujega lastnika in s tem uspešnejše vodstvo z več znanja.

Lastništvo nad Luko in Interevropo je bil samo pogoj, da se DB sploh začnejo ukvarjati s SŽ. :veryevil:
Da bomo po koncu tega mandata samo še podalpski konjušari, razen nekaterih, seveda, pa so nam prerokovali Hrvati že kakšno desetletje nazaj. ;)

Winglet1
30.08.2007, 07:09
Torej po moji logiki nimamo v teh dveh firmah dobrega menedžmenta, ki bi lahko takšen razvoj zagotovil s svojim znanjem ( denar za naložbe verjetno ni problem ) ampak torej iščemo tujega lastnika in s tem uspešnejše vodstvo z več znanja.

Za vodstvo nikoli ni dobro, če se menja lastnik saj to pomeni da očitno vidijo še prostor za izboljšanje. Prav tako bi, verjetno ne na začetku, ob kakšni malo večji krizi LK v prihodnosti DB kot lastnik hitro nastavila svoje ljudi na vodilna mesta. Ima pa naša uprava tudi prednost iz kulturološkega vidika (pač bolje pozna to regijo kot npr. kakšno nemško vodstvo) in tega se tuja podjetja zavedajo.

yamamoto
30.08.2007, 15:51
Napravili bi tako,kot delajo vsi tuji lastniki.
V upravo bi vtaknili svojega prokurista in iz nje zmetali nekaj članov, ki so tja prišli po partijski liniji. Pod taktirko nemškega nadzornega sveta bi preostala uprava fantastično funkcionirala. :veryevil:

Davor
30.08.2007, 17:21
Torej po moji logiki nimamo v teh dveh firmah dobrega menedžmenta, ki bi lahko takšen razvoj zagotovil s svojim znanjem ( denar za naložbe verjetno ni problem ) ampak torej iščemo tujega lastnika in s tem uspešnejše vodstvo z več znanja.

Očitno ga res nimamo, poglej rezultate SŽ in poglej kaj je vse treba zaviti k SŽ, da jih sploh kdo povoha. Bi bilo bolje, da gre 2 milijardi EUR za obnovo SŽ iz davkoplačevalskega žepa ali da jih tujec obnovi? BTW: tudi nemška vlada jep odprla popolno privatizacijo DB.

Davor
30.08.2007, 17:22
Za vodstvo nikoli ni dobro, če se menja lastnik saj to pomeni da očitno vidijo še prostor za izboljšanje. Prav tako bi, verjetno ne na začetku, ob kakšni malo večji krizi LK v prihodnosti DB kot lastnik hitro nastavila svoje ljudi na vodilna mesta. Ima pa naša uprava tudi prednost iz kulturološkega vidika (pač bolje pozna to regijo kot npr. kakšno nemško vodstvo) in tega se tuja podjetja zavedajo.

???
Če je vodstvo dobro, ga boli kita zato kdo je lastnik, saj se nima česa bati. Začuda to velja tudi v Sloveniji - Krka. Če pa se vodstvo namesto s vodenjem ukvarja še s politiko (Zoki-Forum21) potem pa....

king16
01.09.2007, 18:26
Očitno ga res nimamo, poglej rezultate SŽ in poglej kaj je vse treba zaviti k SŽ, da jih sploh kdo povoha. Bi bilo bolje, da gre 2 milijardi EUR za obnovo SŽ iz davkoplačevalskega žepa ali da jih tujec obnovi? BTW: tudi nemška vlada jep odprla popolno privatizacijo DB.

Ja, sedaj pa mi je še manj jasno zakaj je vlada letos splomladi sprejela, parlament pa odobril, najem 1 miljarde najema kredita za obnovo slovenskih železnic. Kje pa je potem ta denar?

Winglet1
01.09.2007, 21:07
???
Če je vodstvo dobro, ga boli kita zato kdo je lastnik, saj se nima česa bati. Začuda to velja tudi v Sloveniji - Krka. Če pa se vodstvo namesto s vodenjem ukvarja še s politiko (Zoki-Forum21) potem pa....

Nikoli ni dobro za nobeno podjetje, če ga lastnik proda iz čisto preprostega razloga. Tisti, ki kupuje očitno meni da se s tem podjetjem da narediti še več oz. še bolj izboljšat poslovanje (saj drugače ga nebi kupuval-kupuje ga zaradi svojih bodočih koristi). V primeru, da bi bilo vodstvo tako dobro, sedanji lastnik nebi dobil takšne cene kot bi jo zahteval oz. tega podjetja noben nebi kupoval, ker bi bila cena previsoka (zaradi dobrega poslovanja). Nekaj se kupi zato, ker se meni da bo v prihodnje vredno več.....

Seveda, ko gre za državno premoženje je zgodba vedno bolj komplicirasta, ker so vmes politiki in njihovi interesi. V primeru prodaje Luke DB, pa bodo novi lastniki dolgoročno zagotovo poslali vsaj nekaj svojih ljudi. Ampak to je čisto normalno in njihova legitimna pravica.....če pa bo slučajno Luka kdaj v kakšni poslovni krizi pa bo vodstvo takoj postalo nemško (pa ne da bi imel kaj proti temu, privatni kapital je enak ne glede na to od kod prihaja). Številni primeri to prakso potrjujejo.....

yamamoto
01.09.2007, 22:08
Če bo samo vodstvo nemško še ne bo hudega. Slabše bo, ko bodo tudi delavci romunski, bolgarski in slovaški, da ukrajinskih niti ne omenjam... . :veryevil:

Winglet1
02.09.2007, 10:50
Če bo samo vodstvo nemško še ne bo hudega. Slabše bo, ko bodo tudi delavci romunski, bolgarski in slovaški, da ukrajinskih niti ne omenjam... . :veryevil:

Glede na to, da se stopnja izobrazbe nenehno povečuje in je vse več ljudi, ki svoj kruh služijo v storitvenih dejavnostih, bo dolgoročno nekdo mogel zapolniti vrzeli, ki bodo nastale na določenih področjih.....

yamamoto
02.09.2007, 11:39
Glede na to, da se stopnja izobrazbe nenehno povečuje in je vse več ljudi, ki svoj kruh služijo v storitvenih dejavnostih, bo dolgoročno nekdo mogel zapolniti vrzeli, ki bodo nastale na določenih področjih.....

Ja, res je. Čedalje več je visoko izobraženih, ki ne morejo najti dela in čedalje manj je mladih, ki bi se bili pripravljeni zaposliti za tisto mizerijo od plače, ki so jo kapitalisti pripravljeni dati delavcem. :nonono: Skratka, zelo hitro se bližamo zahodnim državam, kjer so mladi in izobraženi raje brezposelni, za delo pa uvažajo delavce iz nerazvitih držav. Kam to dolgoročno pelje bomo kmalu ugotovili na lastni koži. :(

gostMR
02.09.2007, 14:26
Tako pocasi zelznice, se malo pa se proda elektrogospodarstvo, potem pa drzavi ne ostane nic vec za prodati.
Kako pa bo poslovala naprej, ce mora vsako leto nekaj prodati da prezivi.
Joj uboga nova oblast, ker ne bo imela kaj za prodati, samo stisniti past NAM!

Winglet1
02.09.2007, 16:42
Ja, res je. Čedalje več je visoko izobraženih, ki ne morejo najti dela in čedalje manj je mladih, ki bi se bili pripravljeni zaposliti za tisto mizerijo od plače, ki so jo kapitalisti pripravljeni dati delavcem. :nonono: Skratka, zelo hitro se bližamo zahodnim državam, kjer so mladi in izobraženi raje brezposelni, za delo pa uvažajo delavce iz nerazvitih držav. Kam to dolgoročno pelje bomo kmalu ugotovili na lastni koži. :(

Ehhhh, tako slabo pa spet ni......

yamamoto
02.09.2007, 22:36
Ehhhh, tako slabo pa spet ni......

Odvisno s katere strani gledaš. Sicer sem pa rekel, da bo, ne, da je že. Ozri se malo naokoli in preveri kakovost raznih storitev, ki bi jih morali opravljati kvalificirani delavci. ;)

Winglet1
03.09.2007, 15:37
Odvisno s katere strani gledaš. Sicer sem pa rekel, da bo, ne, da je že. Ozri se malo naokoli in preveri kakovost raznih storitev, ki bi jih morali opravljati kvalificirani delavci. ;)

jah odvisno al so privat ali državne. Slednje so več ali manj vedno slabše in tukaj se ne razlikujemo z bolj razvitimi državami tako da res nevem zakaj višja izobraženost in podobno pomeni slabše čase:dontknow:
Čimprej bo Slovenija "storitveno" in ne več "proizvodno" gospodarstvo tem boljše bo.....

eni
18.10.2007, 19:10
če vse najboljše firme prodamo tujcam celotna država zgubi na vrednosti.Postali bomo druga Madžarska.Menim da bi se morali bolje potruditi,sicer bomo postali narod hlapcev.:nonono:

Winglet1
18.10.2007, 22:45
SŽ čim prej prodati tujcem naj oni krijejo zgube in se ukvarjajo s temi sindikalističnimi bedaki......

yamamoto
20.10.2007, 14:05
SŽ naj Janša proda komur hoče. :)
Lastništvo države v Luki in Intereuropi pa predstavlja leta 1991 nacionalizirano premoženje, ki je bilo odvzeto državljanom in mora biti predmet druge denacionalizacije. Do takrat ju nima nihče pravice prodajati.
Šele takrat bosta podjetji zanesljivo v slovenskih rokah. :approve:

king16
22.10.2007, 10:11
SŽ čim prej prodati tujcem naj oni krijejo zgube in se ukvarjajo s temi sindikalističnimi bedaki......

:2thumbs: Točno tako,vendar brez letališča, luke, Intereurepe in še česa. Pravzaporav vlada do volitev ne bi smela prodat ničesar več ( kad in sod zamrznit )razen državnih firm, ki imajo zgubo, pa naj jih kupec sanira, če hoče.

yamamoto
22.10.2007, 22:40
Evo, kako bi Janša prodal SŽ: http://www.finance.si/194223 :(
Nemci bi furali in služili, tire pa bi gradili in obnavljali slovenski davkoplačevalci. :nonono: :mad:
So mu pa morali obljubiti res bogato poročno darilo. :angel:

Winglet1
30.11.2007, 13:04
Prodaja SŽ bi verjetno uspela samo skupaj z luko ali AELG, to da bi pa nekdo kupil naše SŽ kot take je bedarija.....mislim tako destruktivne zaposlene met v nekem podjetju je kriza....