Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Nevarna kozmetika


55
07.05.2008, 17:33
Dolgo je, ampak se splača prebrat!
Upam, da lahko tudi tu objavim tole, kar sem prejela:
Za vse ljubitelje živali pa še kontakt:
Črna bel lista podjetij, ki ne testirajo, ki se niso opredelile in tistih ki testirajo na živalih na desni strani:

http://www.prijatelji-zivotinja.hr/index.hr.php?id=53



>Gotovo smo ze dosti slisali o naravni kozmetiki in kako je lahko kozmetika
> skodljiva, a spodaj lahko preberete se malo vec o tem in na kaj morate
> paziti.

> Pretresljiv članek o škodljivosti kozmetike. Govori o kozmetiki, kako se
> zastrupljamo z njo. Na kratko povedano, govori o tem, da je večina
> kozmetike ala Loreal, Garnier, Revlon, Estee Lauder, Proctor& Gamle ...
> nevarna zdravju. Niti petina kemikalij v kozmetiki namreč ni testirana v
> neodvisnih ustanovah, proizvajalci vztrajajo, da takšno testiranje ni
> nujno. Kljub prošnjam nevladnih organizacij, naj se prostovoljno odpovejo
> uporabi snovi, za katere vemo, da povzročajo raka, veliki kozmetični
> koncerni tega nočejo storiti. Množična občila živijo samo od kapitala
> multinacionalk, zato se jim ne želijo zameriti, potrošniku pa tako niti na
> misel ne pride, da bi se moral v opisano problematiko poglobiti.

> Avtorica pravi še, da se ljudje vedno bolj zavedajo zdrave prehrane, vendar
> bi morali biti pri kozmetiki celo bolj previdni, saj je za varnost hrane
> poskrbljeno (zakonsko) veliko bolj kot za varnost kozmetike, ki pa kot vemo
> se vsrkava v telo, kri ... In še najbolj škodljive sestavine v kozmetiki.
> ftalati (skriti pod parfum, fragrances), parabeni, policiklične mošusne
> spojine, derivati PEG, fluor...

> - Ste vedeli, da je za kozmetiko dovolj 1% naravnih sestavin in se zato
> formalno lahko razglasi za naravno?
> - da se vsako leto za 'naravno' deklarirano kozmetiko porabi 100.000 ton
> kemikalij? Koliko gre šele v tisto, ki nima oznake, da je naravna. Torej
> nima niti enega potrebnega procenta naravnih sestavin.
> - da se dejansko 60% kemije vsrka v kozo iz kozmetike (ja, obstajajo dokazane raziskave)
> - da lahko ženske v povprečju v enem letu absorbirajo tudi 2kg kemikalij iz
> svoje kozmetike? Sploh tiste, ki redno in na veliko uporabljajo losijone za
> telo (gelov za tuširanje, šamponov, krem, pudrov...)

> Nekateri proizvajalci uporabljajo zelo zanimive razlage: Ponujamo izdelke, ki so naravni toliko, kolikor je v današnjem času mogoče.

Pisati pa bi moralo: >>Ponujamo izdelke, ki so naravni toliko, da je to še vedno
> dobičkonosno.

> Danes več kot 50 blagovnih znamk ponuja 100% naravne izdelke in s tem

> dokazuje, da se to še kako da. Le apetite po dobičkih je treba zmanjšati.
> BDIH je certifikat za naravno kozmetiko, ki mora izpolnjevati naslednje kriterije:
> - uporaba naravnih rastlinskih surovin, pretežno iz certificirane ekološke
> pridelave ali kontroliranega nabiranja divje rastočih rastlin
> - testiranje na živalih ni dovoljeno
> - surovine, ki so na trgu od leta 1998, se lahko uporabljajo le, če niso
> testirane na živalih
> - uporaba anorganskih soli ali mineralnih surovin je načeloma prepovedana,
> razen specificiranih izjem
> - uporaba ekstrahiranih naravnih surovin skozi procese hidrolize,
> hidrogenizacije, esterifikacije, transesterifikacije je strogo regulirana
> - prepovedana je uporaba sintetiziranih barvil, dišav, etoksiliziranih
> surovin, silikonov, parafina in drugih naftnih derivatov
> - za zagotavljanje varnosti izdelkov je dovoljena uporaba naravnih
> konzervansov ter omejena količina naravnim identičnih konzervansov, kot
so:
> benzoid acid (benzojska kislina), salicil acid (salicilna kislina), sorbic
> acid (sorbinska kislina) in njihove soli ter benzyl alkohol (benzilni
> alkohol)
> - obsevanje izdelkov ni dovoljeno
> - uporaba gensko spremenjenih organizmov ni dovoljena
> - proizvodni proces mora biti prijazen do okolja
> - embalaža mora biti iz okolju prijaznih materialov

Certifikat BDIH ima že več kot 40 blagovnih znamk. Navajamo le tiste, ki

> jih lahko najdete v naših trgovinah (po abecednem vrstnem redu):

-Avalon-Organics-Bergland-Dr.Hauschka-Lavere-Lavera-Logona-Primavera-Sante-M > aharishi > Ayurveda-Martina Gebhardt-Organic Pharmacy-Urtekram-Weleda

http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/producer_natural_cosmetics.htm

http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/producer_natural_cosmetics.htm

> link do seznama vseh priznanih naravnih blagovnih znamk!

> POZOR!!!! nekaj sestavinsko najslabših znamk:

> Dark & Lovely, L'Oréal, Clairol, Procter & Gamble, Revlon, Garnier.

> Biotherm, L'Occitane, Banana Boat, Coppertone, Nivea, Estée Lauder, Avon

> Otroška olja vsebujejo paraffinum liquidum (derivat nafte) in samo izgleda

> kot olje!!!! Približno polovica strupov v telo ne pride skozi usta, ampak

> skozi kožo. Kožo negujemo z nafto, zobe umivamo s pesticidi.

> Večini ljudi, ki želi živeti zdravo, ni vseeno, kaj pojedo. Vendar je to
le prvi korak. Približno polovica strupov v telo ne pride skozi usta, temveč
> skozi kožo. Razni pesticidi, fungicidi ali insekticidi, ki se jim v solati
> skušamo izogniti, se namreč skrivajo v kozmetičnih izdelkih in čistilih,
ki jih običajno uporabljamo, opozarja Sanja Lončar. Povzetek njenega
predavanja na to temo, s katerim se sicer v celoti ne strinja, je pred
kratkim kot blisk zaokrožil po spletu.

> Deklaracije na kozmetičnih izdelkih s prostim očesom večkrat niti ne moremo
> prebrati, pa tudi, če jih, ne razumemo kaj dosti.

> "Edino na kozmetičnih izdelkih je dovoljeno, da sestavine niso napisane v
> našem maternem jeziku, pač pa uporabljajo strokovne izraze. Zato je
> verjetnost, da boste razumeli, kaj ste kupili, minimalna."

> Pa vendar, na kaj moramo biti pozorni? "Če se seznam začne s parafinum

> liquidum, vazelinum ali petroleum, je osnova izdelka nafta oziroma naftni

> derivat. Proti koncu seznama so pogosto omenjeni konzervansi parabeni, ki

> kremam dajejo obstojnost, vse več nevladnih organizacij in neodvisnih

> raziskovalcev pa svari, da pri človeku lahko povzročajo hormonske motnje.

> Vmes bo na deklaraciji morda z velikimi črkami napisano PEG. To pomeni, da

> izdelek vsebuje snovi, ki močno pospešujejo vpijanje v kožo in naše telo

> pripravijo do tega, da lahko še nekaj časa po uporabi skozi kožo spusti

> tudi razne patogene snovi, ki jih sicer ne bi."

55
07.05.2008, 17:34
2 del
> Nafte torej ne priporočate za nego telesa? "Zagotovo bolj koristi

> avtomobilom kot človeku. (smeh) Maščoba je bila v kozmetiki vedno

> prisotna, nafta pa je veliko cenejša kot jojobino ali avokadovo olje. Vendar je to

> mrtva maščoba, ki ne hrani kože kot naravna olja. V kozmetiki najdete še

> veliko nevarnejših snovi, na primer ftalate, za katere vemo, da

> poškodujejo jetra, vplivajo na zarodek ... V Nemčiji so bili nekaj časa že

> prepovedani, pod pritiski industrije pa so jih ponovno dovolili. Na deklaracijah so najpogosteje skriti v besedi parfum, ki pa je poslovna skrivnost, zato

> njegove formule ni potrebno napisati. V neodvisnih laboratorijih so

> ugotovili, da ftalate, ki podaljšujejo obstojnost dišav, lakov in drugih

> spojih, vsebuje 75 % kozmetičnih izdelkov. Policiklične mošusne spojine,

> ki so prepovedane, na neodvisnih testih še vedno najdejo tudi v najbolj

> znanih blagovnih znamkah."

> Koliko denarja se obrača v kozmetični industriji? "Kozmetično industrijo

> vsi pustijo pri miru, saj je dolgo veljalo, da ti izdelki ne morejo

> prodreti v telo. Zadnjih deset, dvajset let sicer ugotavljamo, da to ne

> drži, ampak ta osnovna predpostavka je še vedno v veljavi, drugače bi

> morala biti zakonodaja popolnoma drugačna. Če koža nič ne vpije, potem se

> milijardni biznis vrti okrog larifari vzdrževanja mrtvih celic povrhnjice.

> Če pa snovi pridejo globlje, do živih celic, ni več ovir, da ne gredo tudi

> v kri in limfo."

> To nevarno igro pa financira potrošnik ..."Stroški za reklamo velikih

> blagovnih znamk se gibljejo med 20 in 30 %, nekateri prenesejo celo do 50

> %. Če temu dodate še 30 ali 40 % marže in davke, pomeni, da je dejanska

> vrednost izdelka do deset % cene, ki ste jo plačali. To se proizvajalcem

> splača le v primeru, če uporabljajo poceni sintetične surovine. Naravni

> izdelki, pri katerih je cena proizvodnje bistveno višja, nikoli ne bodo

> tako poznani, ker si ne morejo privoščiti oglaševanja, niti velikega

> obsega proizvodnje."

> Koliko naravnih izdelkov je mogoče najti v trgovinah? "Nekaj odstotkov. Še

> pred nekaj leti jih pri nas sploh ni bilo mogoče dobiti, zdaj pa je na

> tržišču okrog 15 blagovnih znamk, ki imajo certifikat, da so naravne in

> dosegajo zelo dobre rezultate na neodvisnih testih."

> Največja laž krem proti celulitu? "Prva je že ta, da je celulit nekaj

> nenaravnega, zaradi česar bi morali biti sami sebi nevšečni. Struktura

> ženske kože je za razliko od moške taka, da ga ustvarja. Lastnik nekega

> kozmetičnega koncerna je dejal: 'Prepričaj žensko, da je grda, in prodal

> ji boš lahko vse.' V reklamah za kreme proti celulitu nastopajo

> trinajstletnice, saj že pri petnajstletnicah ne najdeš več nog brez

> celulita. Nekvalitetna hrana situacijo še poslabšuje. Ti izdelki vsebujejo

> močne diuretike, ki odvajajo vodo iz tkiv. Ker je večina ljudi

> kronično dehidriranih, lahko pride do velike poškodbe celic. Popolnoma

> naravna snov, ki čisti toksine iz telesa, je na primer brezovo olje. Ampak

> le pod pogojem, da smo dobro hidrirani in ne mislimo, da se bomo enajst

> mesecev smetili, potem pa v nekaj dneh vse pospravili.

> Kaj pa je v kremah za sončenje? "Pri kremah za sončenje določene snovi

> prodrejo v kožo in tam ustvarijo kemično reakcijo. Ampak včasih smo

> uporabljali kreme s faktorjem 2, 4 ali 6, danes pa s faktorjem 40. Visoki

> zaščitni faktorji so kemično manj stabilni in zato nova sredstva vsebujejo

> tudi več konzervansov in drugih pomožnih snovi. Veliko bolj inteligentna

> zaščita so kreme na osnovi titanium dioksida, ki na koži naredi zaščitni

> sloj, ki deluje kot ogledalo. Vendar se te kreme ne vpijajo v kožo, kar

> ljudem ni všeč. Zato nekateri proizvajalci z nanotehnologijo razbijejo

> titanium dioksid na majhne delce, ki se vpijejo v

> kožo. Vendar so te kreme koži prijazne le, če ostanejo na površini."


> Omenili ste nanotehnologijo. Kako deluje? "Učinki nanotehnologije še niso

> podrobneje raziskani, čeprav nekateri svarijo, da gre za veliko nevarnost,

> podobno kot pri genski tehnologiji. Okrog 2000 kozmetičnih izdelkov naj bi

> bilo že proizvedeno s pomočjo te tehnologije, vendar ne vemo, katerih. V

> Sloveniji ni niti ene aparature, ki bi lahko ugotovila prisotnost nano

> delcev. Če je po zakonu dovoljeno, da uporabite en gram strupa na enoto,

> je to prej pomenilo deset ali sto molekul. Zdaj pa z nano tehnologijo iz sto

> naredijo sto bilijonov molekul, ki pa še vedno tehtajo le 1 g."

> Depilacijske kreme ..."... so posebno poglavje človeške neumnosti.

> Zanimivo, koliko žensk jih uporablja, pa se nikoli ne vprašajo, kakšna

> mora biti kemikalija, ki v treh minutah stopi dlako. Dejansko gre za kemijo, ki

> spremeni strukturo dlake, s tem pa močno spremeni pH kože. Koža ni naš

> okras. Koža je naš največji obrambni mehanizem, naša barikada. Narava je s

> pH-jem kože preprečila, da bi razni patogeni organizmi prišli v telo. Mi

> pa v imenu lepote ta pH spreminjamo.


> Na kaj moramo biti pozorni pri nakupu deodorantov? "Pri deodorantih so

> ljudje že postali pozorni, da ne vsebujejo aluminijevih soli. Bistvo ni v

> tej ali oni spojini, temveč v principu delovanja. Če nek proizvajalec

> zagotavlja, da se ob uporabi antirespiranta ne bomo spotili 24 ur, je ne

> glede na to, kako je to dosegel, preprečil naravno funkcijo kože. Potenje

> je naraven način uravnavanja telesne temperature in najhitrejši način, da

> se telo znebi strupov. Prejšnjo službo sem zapustila, ko nas je direktor

> neke velike korporacije učil, kako moramo v Slovencih vzbuditi občutek, da

> jim bo zelo nerodno, če se spotijo. Raziskava je pokazala, da nam pred

> desetimi leti ni bilo preveč nerodno, če smo se prepotili. Očitno

> je bil marketing uspešen, saj nam danes je."

> Zobnim pastam nekateri pripisujejo grozljive posledice, celo vpliv na

> inteligenčni kvocient. "Pri zobnih pastah prihaja na dan vse več svaril o

> škodljivih stranskih učinkih fluora. V knjigi Clean to Death (Čisti do

> konca) najdete podatek da lahko štiriletni otrok umre od zastrupitve, če

> zaužije polovico tube zobne paste, ki vsebuje 1500 ppm fluora. V zadnjih

> letih je tudi vse več stomatologov, ki svarijo pred fluorom. Sluznica je

> zagotovo zelo prepustna in moramo biti pozorni, kaj dajemo v usta.

> Zagotovo v svojih ustih ne želimo

> konzervansov kot so parabeni in pesticidov, kot je triclosan."


> Ko poslušamo te stvari, se nam v nekem trenutku zazdi, da je vsega

> preveč...

> "Prav to s pridom izkorišča kozmetična industrija, ki pravi, da bi bili že

> vsi mrtvi, če bi bilo vse to res. Težava je v tem, da vsaka stvar prispeva

> po malo. Naše težave z zdravjem pa so na koncu seštevek vseh teh

> 'nenevarnih' snovi. Američani so izračunali, da povprečna ženska uporablja

> devet kozmetičnih izdelkov in tako prihaja v stik z 196 kemikalijami

> dnevno. Zobna pasta, milo, šampon, krema, detergent za pomivanje posode


> To je že pet izdelkov, pa se še našminkali nismo."

> Če na deklaraciji namesto zapletenih sestavin preberemo, da izdelek
vsebuje na primer izvlečke kamilice ali mandljevo olje, smo torej na dobri poti

Da, vendar moramo vedeti, da gre pri mnogih izdelkih, ki jih promovirajo

> kot naravne, za zavajanje. Zakonodajalec namreč ni definiral, kaj v

> kozmetiki pomeni beseda naravno. Za neko milo lahko napišejo, da je

> naravno, že če vsebuje nekaj odstotkov naravnih snovi. Zato je

> najenostavneje, da iščemo izdelke, ki so jih certificirale neodvisne

> ustanove in nosijo certifikat BIO, EKO ali BDIH. Informacije o tem lahko

> najdete tudi na naši spletni strani. Tudi nekatere blagovne znamke, ki

> svoj image gradijo na tem, da izdelujejo naravno kozmetiko, imajo v svojem

> repertoarju le nekaj takih izdelkov, ko pa kupite njihovo kremo za

> petdeset evrov, boste v njej našli le malo naravnih sestavin. Prav tako kot v

> kozmetiki za otroke, ki je včasih veljala za bolj blago."

jst
10.05.2008, 12:53
linija dr. hauschka je itak zakon....pa kakšna bio hladno stinjena olja....
men je kokosovo olje(je bol kot mast) zakon....za kuho in za kožo

maajde
10.05.2008, 21:35
Otroci so imeli izpuščaje po rokah in na nogah. Uporabljali smo otroške kreme Bubchen. Šli smo do alergološke klinike, kjer niso ničesar ugotovili. Potem pa smo poizkusili lavero in ni bilo učinka. Nazadje še Logona kremo, kjer pa je krema učinkovala v pičlih dveh dneh! Tako da se lahko Palmolive, Fa, Ilirija itd.poslovijo od naše denarnice.

Irina
10.05.2008, 22:51
Naredijo v vsaki Lekarni: 10% oljčno olje v belobazi.

Katrin
10.05.2008, 23:07
Iz česa je pa bela baza?

Irina
11.05.2008, 00:00
Belobaza=parafinsko olje + vazelin + hidrofilne komponente.

Vse lepo in prav kar je napisala 55, ampak poti čisto nazaj ni več. Naj se najde junak, ki bi se ob resni bolezni odpovedal penicilinu.
V kolikor pa res želite prispevati nekaj za naravo in živali, nikoli več v trgovini ne vzemite plastične vrečke.

KissMe
11.05.2008, 17:23
55, tkole bom rekla. Trenutno je na svetu po mojem več škodljivih snovi, kot pa neškodljivih. Ne samo kozmetika, menim, da je še huje pri hrani. Kaj pa človek dandanes lahko še zaužije ali "da nase", kar je 100% zdravo? Dvomim, da sploh obstaja kakšna takšna stvar. In vsi ti maili ki krožijo, katere stvari so nezdrave, po mojem bolj škodujejo kot koristijo. Škodljivim izdelkom se žal ne moremo izogniti, lahko pa se izognemo sekiranju, kaj in koliko je vse škodljivo, ker nenazadnje, stres najbolj škoduje. Pa še to... vprašanje je, koliko so te informacije resnične, in koliko je vse skupaj manipulacija s strani konkurentov... Vsega, kar preberemo, res ne smemo verjeti, ampak moramo ohranjati zdravo mero distance in zdrave pameti.