Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : BOF (Bigbang) nateguje potrošnike z boni


tom777
16.06.2008, 13:26
Če ste se opekli pri nakupu v omenjenih trgovinah in ste dobili pokvarjen (pomanjkljiv) izdelek in so vam hoteli namesto denarja vrniti znesek v bonih se lahko pritožite, saj po zakonu ste opravičeni do vračila kupnine (NE BONOV!!!)


Zakon pravi... (http://www2.gov.si/zak/Zak_vel.nsf/0/c12563a400338836c12565b7005b243f?OpenDocument)

konkretno:

37. člen

Potrošnik ima v prodajalni, kjer je bilo blago kupljeno, ob morebitni napaki na blagu pravico zahtevati, da podjetje blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek ali odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako.

Če je napaka očitna, mora potrošnik zahtevo iz prejšnjega odstavka sporočiti podjetju v osmih dneh po prevzemu blaga, pri drugih napakah pa v enem letu po prevzemu blaga.

monster
16.06.2008, 16:42
točno tako!

kupec ima 3 možnosti in ne more prodajalec sugerirati svoje variante :o

kabala
17.06.2008, 12:25
Se mi zdi, da je povsod tako, da najprej ponudijo možnost, ki je trgovcu najbolj pogodu. In seveda računajo na nevednost kupca.

Tudi sama sem v neki športni trgovini kupila trenirko, ki se je po kakšnem dnevu začela trgati po šivih. Ker ni bila ravno poceni, sem jo nesla nazaj, kjer mi je trgovka seveda ponudila, da mi lahko omenjen kos oblačila zamenja z drugim. Opa, peneze mi daj! Pa ni bilo potem nobenega problema, le vedet je treba za to.

Zato fajn, da takole poveste. :)

Dalmatinec
18.06.2008, 10:11
Se mi zdi, da je povsod tako, da najprej ponudijo možnost, ki je trgovcu najbolj pogodu. In seveda računajo na nevednost kupca.

Tudi sama sem v neki športni trgovini kupila trenirko, ki se je po kakšnem dnevu začela trgati po šivih. Ker ni bila ravno poceni, sem jo nesla nazaj, kjer mi je trgovka seveda ponudila, da mi lahko omenjen kos oblačila zamenja z drugim. Opa, peneze mi daj! Pa ni bilo potem nobenega problema, le vedet je treba za to.

Zato fajn, da takole poveste. :)Jaz sem imel isti problem z neko stvarjo in so mi v trgovini trdili da se denar ne vrača oz. da se po zakonu ne vrača, ter da se blago lahko zgolj zamenja s čim drugim!

monster
18.06.2008, 10:30
Dalmatinec ...laž so ti natvezili!

Dalmatinec
18.06.2008, 12:23
Dalmatinec ...laž so ti natvezili!
jap, očitno. saj to sem itak vedel, ampak se mi nekak ni dalo prepucavat z njimi...:mad:

Restraint
20.06.2008, 20:22
Problem je neinformiranost potrošnika.
In seveda te trgovec poskusi odpraviti z njemu ugodno rešitvijo.
Ko sem pa v eni računalniški trgovini začel naštevati člene z zakona o varstvu potrošnikov, ter omenil pritožbo, so mi takoj dali 30% popust.

Da o strokovnosti prodajalcev v omenjeni trgovini ne izgubljam besed. Na vprašanje kakšna je razlika med dvema avtoradijoma, dobim ponavadi odgovor da v barvi, zraven vsakega radija pa je seveda listek kjer piše da ma pač nek izhod več, ampak tega ponavadi prodajalec ne ve. Porazno.

tom777
20.06.2008, 22:18
Meni so kljub zavrnitvi njihove ponudbe za bone dali bone...ni mi preostalo drugega, po pogovoru z vodjo reklamacij in neuspelih pogovorih sem se odločil zadevo preložiti na tržni inšpektorat, pa naj potem plačajo kazen in naj imajo sitnosti...

Irina
20.06.2008, 23:06
Vsekakor Hofer ni tehnična trgovina, lahko pa je vzor kako se posluje. Pred časom sem pri njih kupila LCD TV. Ker nisem TV odvisnica, mi je ponujeni izdelek ustrezal.

Želela sem ga preiskusiti, pa mi je prodajalka ljubeznjivo odgovorila, da bom to lahko v miru postorila doma. V kolikor ne bom zadovoljna ga lahko brez pojasnila v šestdesetih (60) dneh prinesem nazaj. Vrnili mi bodo denar. Da to resnično drži, sem se prepričala ob drugem nakupu. Kupila sem neko malenkost, doma ugotovila, da to ni to, odnesla nazaj in brez besed so mi na blagajni takoj vrnili denar.

Skratka, večina naših trgovcev in trgovk očitno ne ve, da evropska zakonodaja velja tudi v Sloveniji. Uveljavljajo neka "hišna" pravila, ki z zakonom nimajo nikakršne zveze.

Arjuna
24.06.2008, 09:35
Ker vidim, da se uporablja napačen (neveljaven)zakon, vam navajam 37. člene ZVPot:


37. člen
Povezave: UPRS (1)
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in
odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.

Napaka je stvarna:

1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo
ali za promet;

2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za
katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi
mu morala biti znana;

3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče
dogovorjene oziroma predpisane;

4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali
modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi
obvestila.

Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno
blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih
izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali
proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali
navedbami na blagu samem.

Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo določbe
zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa
drugače.


37a. člen

Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne
napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od
dneva, ko je bila napaka odkrita.

Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in
prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.

Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o
čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v
prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku
prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.



37b. člen

Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se
pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena
stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se
pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.

Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve,
če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.


37c. člen

Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima
pravico od prodajalca zahtevati, da:

- odpravi napako na blagu ali

- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali

- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali

- vrne plačani znesek.

V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca
zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala,
nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki
nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka
tega člena.

Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let
od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.


37č. člen

Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti
prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake, kot je določena s
tem zakonom.

Pogodbeno določilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nično.



Če ste se opekli pri nakupu v omenjenih trgovinah in ste dobili pokvarjen (pomanjkljiv) izdelek in so vam hoteli namesto denarja vrniti znesek v bonih se lahko pritožite, saj po zakonu ste opravičeni do vračila kupnine (NE BONOV!!!)


Zakon pravi... (http://www2.gov.si/zak/Zak_vel.nsf/0/c12563a400338836c12565b7005b243f?OpenDocument)

konkretno:

37. člen

Potrošnik ima v prodajalni, kjer je bilo blago kupljeno, ob morebitni napaki na blagu pravico zahtevati, da podjetje blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek ali odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako.

Če je napaka očitna, mora potrošnik zahtevo iz prejšnjega odstavka sporočiti podjetju v osmih dneh po prevzemu blaga, pri drugih napakah pa v enem letu po prevzemu blaga.

Mowgli
24.06.2008, 09:42
Trgovci pač skušajo ohraniti že ustvarjen zaslužek in rinejo najprej bone. Stvar potrošnika je pa odločitev, če jih sprejme ali ne.
Me pa preseneča, da se gre BigBang take igrice. Razplet na inšpektoratu sploh ni vprašljiv...