Dlančnik (PDA)

Poglejte polno različico : Kako odpraviti smrad


jaja3
30.09.2008, 06:51
V bloku imamo dvigalo in kot kaže, je nekdo pred 2 dnevoma v njem bruhal. Tla so pokrita z nekakšno tekstilno oblogo in so sicer očiščena (najbrž ne dovolj temeljito), smrdi pa še vedno neznosno. Problem je tudi v tem, ker je prostor seveda večji del časa zaprt in se ne more prezračiti.
Ima kdo kakšno idejo, kako pregnati smrad ? :dontknow:

mrjerry
30.09.2008, 08:56
Čistilni servis.

jaja3
30.09.2008, 09:00
:nonono: ja, saj... ampak posteno bi bilo, da ga placa pacek, ki je to naredil... ki pa se seveda ne bo sam javil. poleg tega je blok nov in se sploh se ne poznamo... tako da ne bo nic iz tega, da bi se kot skupnost stanovalcev kaj zmenili. sem bolj mislila na kaksno kemikalijo, ki bi jo clovek polil tam po tleh in bi pregnala vonj... sem prevelik optimist, a ne ? :nonono:

mrjerry
30.09.2008, 09:17
To, da kot nova skupnost nimate izdelanega disaster recoveryja nima zveze s tem, da ljudje bruhajo tam, kjer ne bi smeli.

Načeloma lahko o tem obvestiš hišnika ali upravnika stavbe ter mu poveš, da kot stanovalka želiš, da se ta problem sanira in da te ne zanima kako. Da pač hočeš imeti v 24 urah v liftu vonj po kamilicah in konec. Potem bo pa hišnik sam videl, s kakšnim budgetom razpolaga oz. dobiti tistega, ki mu to lahko odobri iz skupnega sklada.

Sama v bistvu ne smeš početi ničesar.

Mowgli
30.09.2008, 09:39
Jerry pa očitno nima kaj dosti opravka z upravniki ali je pa optimist po naravi :clown:

V vsak vogal en odor eliminator, ki jih sicer za hladilnike prodajajo? :angel:

Smaug
30.09.2008, 10:24
Dokler se krivec sam ne javi, gnila jajca v vsak nabiralnik :approve:

Zefram
30.09.2008, 10:48
v DM-u prodajajo en sprey za odstranjevanje vonjav na tekstilu. (Mislim da je iz Denk-Mit serije). Nasa mulcka ze tri leta bruhata po sedezni pa se kar sedimo na njej :)

Je pa res da otrosko bruhanje ni prevec primerljivo z bruhanjem pijanca...
Ampak probat ni greh.

TuNina
30.09.2008, 10:50
a vas nič ne skrbi, da vam otroka že tri leta bruhata?

Zefram
30.09.2008, 11:15
TuNina, bi rekel da se nimas otrok :)

jaja3
30.09.2008, 12:10
:) hvala vsem, vsaj v dobro voljo ste me spravili :)

upravnika bom sicer poklicala, a tudi jaz ne verjamem, da bo kaj iz tega... sla bom kupit tisto rec v DM, najbolj simpaticen mi je pa predlog z gnilimi jajci v nabiralnik :rolling:

nattka
30.09.2008, 13:53
pa čimprej tekstilne obloge ven iz dvigala ...

naj bodo taka tla, da se jih da lepo do čistega (in dišečega) pomiti ... saj se konec koncev lahko tudi kdaj kaj polije ... polula ... strese in podobne zadrege ...

ps ... lulanje mišljeno s strani otrok ali kakega cucleta ... da nau kdo reku da podpiram scanje po liftih ...

mrjerry
30.09.2008, 14:28
:) hvala vsem, vsaj v dobro voljo ste me spravili :)

upravnika bom sicer poklicala, a tudi jaz ne verjamem, da bo kaj iz tega... sla bom kupit tisto rec v DM, najbolj simpaticen mi je pa predlog z gnilimi jajci v nabiralnik :rolling:

Preprosto mora biti kaj od tega. Če tega ni, skličeš zbor lastnikov in na dnevnem redu nimaš le ene točke (občasno ekstremno čiščenje v primeru disasterjev) ampak dve (dodatna je menjava upravnika).

Tačas lahko naštimate tudi kakšno vrečko. Morda ima Adria kaj odveč...

.:WoLf:.
30.09.2008, 14:59
Greš po stopnicah. Ne smrdi, pa še zdrav je.

Irina
30.09.2008, 19:35
V bloku imamo dvigalo in kot kaže, je nekdo pred 2 dnevoma v njem bruhal. Tla so pokrita z nekakšno tekstilno oblogo in so sicer očiščena (najbrž ne dovolj temeljito), smrdi pa še vedno neznosno. Problem je tudi v tem, ker je prostor seveda večji del časa zaprt in se ne more prezračiti.
Ima kdo kakšno idejo, kako pregnati smrad ? :dontknow:

Za začetek Upravnika opozori, da v dvigalo ne sodijo tekstilne obloge, ker zakon že nekaj let nalaga vsem, da so v javnih dvigalih samo negorljivi, ognjavarni materiali. Ravno iz tega razloga se vozimo v kovinskih gajbicah in po tleh so položeni materiali, ki ustrezajo tem zahtevam.

jaja3
01.10.2008, 07:24
Greš po stopnicah. Ne smrdi, pa še zdrav je.

No, ja, saj grem, kadar sem praznih rok, če pa kaj tovorim, se mi pa res ne zdi, da bi v 5 stuk hodila peš, če imam lift, ki ga tudi plačujem...

A morda kdo ve, če je to kje uradno določeno, da v liftu ne sme biti tekstilne obloge ? Ker če jim ne dam predpisa pod nos, ne bo nič z menjavo...

Pa še eno vprašanje glede požarne varnosti: garažo pod bloki zapirajo električna daljinsko upravljana mrežasta vrata. V primeru, da ni elektrike, se jih pa ne da "na roke" dvignit - investitor trdi, da zakon tega ne zahteva, ker bomo v primeru požara itak reševali sebe (peš po stopnicah 3 štuke gor do prvega izhoda), ne pa avtov skozi garažna vrata. Mimogrede, če ni elektrike, torej ne morem z avtom ven, niti v službo, niti v nujnem primeru k zdravniku... Pa ne mi rečt, da se ne zgodi, da elektrike ni - pri nas se kar dogaja... A kdo kaj ve o tem ?

mrjerry
01.10.2008, 08:31
Obstaja več možnosti:

1. Takšne stvari so običajno priključeni na sisteme brezprekinitvenega napajanja (UPS).
2. Avtomatsko upravljanje stavbe lahko v izrednih primerih (npr. požarni alarm) izvede določene ukrepe. Na primer, avtomatsko odpelje dvigalo v pritličje in odpre vrata, odpre vse izhode ipd.
3. Nekatere stavbe imajo za primere izpadov energije generatorje elektrike za napajanje nujnih sistemov.

Odgovor, ki si ga dobila od investitorja, kaže na resno neprofesionalnost in nepoznavanje standardov varnosti. Možnost je, da kot lastniki stanovanj najamete strokovnjake za fizično varnost, ki bi opravili revizijski pregled, podali oceno tveganja in priporočila za izboljšave. V tej smeri ti lahko kaj pomagam, vendar se morate o tem pogovoriti na sestanku lastnikov - to ipak ne bi bilo neumno, da imate vsaj 4x letno.
Osnovno vodilo takšnih pregledov je običajno standard ISO27000 (ali 27001... nisem 100% kateri), ki se ga potem lahko prilagodi realni situaciji. Glede na to, da niste neka superpomembna gospodarska družba s tonami zasebnih podatkov in podobnimi stvarmi, seveda pregled ne bi bil tako rigorozen.

Zanimivi so tudi rezultati ocen tveganja dostopnosti do objektov. Imaš primere, ko morajo lastniki iti skozi 4 ključavnice, da pridejo do svoje shrambe, pa se še vedno dogajajo vlomi... Kaj je potem korist toliko ključavnic? (luštno je iti sem in tja po kozarec marmelade s šopom ključev...)

jaja3
01.10.2008, 12:11
:) hvala... bom videla, kdaj bo naslednji sestanek (doslej je bil samo eden, konec maja - tako da ne verjamem, da bodo 4)... se mi zdi, da se je tu naselila ena taka zbirka folka, ki jih figo briga za vse skupaj - nihce ne javi, ce kaj ne dela (lift, vrata, luci), vsi samo cakajo, da bo kdo drug; jaz sem potem pa "ta tecna"...:nonono:

Erikfrik
01.10.2008, 19:00
Glede na to, da je blok nov, so stanovanja v njem vrjetno zelo draga oz, najemnine visoke in mislim da vam ne bo težko zbrat dnarja za tist servis, al pa hodte peš do fleta, mal rekreacije ne škod in je bol kot TNZ s kolegicami...

Vsemogočni
01.10.2008, 20:00
To, da kot nova skupnost nimate izdelanega disaster recoveryja nima zveze s tem, da ljudje bruhajo tam, kjer ne bi smeli.

Načeloma lahko o tem obvestiš hišnika ali upravnika stavbe ter mu poveš, da kot stanovalka želiš, da se ta problem sanira in da te ne zanima kako. Da pač hočeš imeti v 24 urah v liftu vonj po kamilicah in konec. Potem bo pa hišnik sam videl, s kakšnim budgetom razpolaga oz. dobiti tistega, ki mu to lahko odobri iz skupnega sklada.

Sama v bistvu ne smeš početi ničesar.

Načeloma res lahko obvestiš imenovana, vendar se je potrebno zavedati, da danes klasičnih hišnikov, kot so bili v preteklosti NI VEČ. Ker so v stavbah le etažni lastniki in najemniki se vse skupaj tretira popolnoma dugače, kot večina še vedno želi. Skupni prostori kamor sodi tudi dvigalo so skrb vseh živečih v stavbi in bi morali vsi skrbeti zanj. Če je nekdo ponesnažil kabino dvigala, jo je dolžan tudi očistiti na svoje stroške. ker pa je takega packa vedno težko dobiti, je najbolj enostavno, da se naroči čistilni servis, strošek pa razdeli med vse uporabnike dvigala (praktično med vsa stanovanja). V kolikor je nekdo od zunanjih obiskovalcev pač povzročil ta smrad, se lahko ukrepa po 16. členu SZ, ki pravi, da je etažni lastnik odgovoren za dejanja svojih obiskovalcev.
Seveda je povzročitelja potrebno prijeti na kraju, v nasprotnem postane vse skupaj ena mukotrpna težava.

Predlagam tako kot je že nekdo zapisal: najem čistilnega servisa (ker onesnaževalec pač ni znan) in razdelitev plačila servisa po deležih na položnicah, katere mesečno izda upravnik za pokritje (plačilo) stroškov stavbe. To je najhitrejša rešitev za izboljšanje zraka v kabini dvigala. V nasprotnem boste še lep čas kvarili nos, saj ta smrad ne bo izpuhtel še lep čas. Mora pa biti v kabini narejena ventilacija na način, da piha svež zrak v kabino, ali kabinskega vleče ven.

Ker klasičnih hišnikov ni več, se morate med seboj dogovoriti, če je kdo pripravljen opravljati dela, katera se določijo na sestanku in zapišejo v zapisnik. Seveda je spet problem plačila, ker se vedno najde nekdo, ki noče nič plačati, ima pa bujno domišlijo, kako uničevati skupne stvari. Zato se lahko pooblasti upravnika, da preskrbi izvajalca (servise), ki po potrebi opravijo razna dela. Seveda bodo temu primerni tudi dodatni stroški. Na take, ki nimajo odnosa do skupnih delov v stavbi je potrebno pritisniti takoj in narediti red, kajti, če pustite, da se enkrat navadijo delati škodo, jih tega ne boste kasnje mogli več odvaditi.

Še nekaj. Če še nimate podpisane pogodbe z upravnikom, in imate na voljo še kakega, ki bi opravlja ta dela, čim prej skličite sestanek, določite Svet stanovalcev, nadzorni odbor in ocenite odnos upravnika do etažnih lastnikov. Če ne dela v vašem interesu in imate na izbiro še koga, dobro premislite, s kom boste podpisali sporazum za upravljanje stavbe.

mrjerry
02.10.2008, 09:39
Načeloma res lahko obvestiš imenovana, vendar se je potrebno zavedati, da danes klasičnih hišnikov, kot so bili v preteklosti NI VEČ. Ker so v stavbah le etažni lastniki in najemniki se vse skupaj tretira popolnoma dugače, kot večina še vedno želi. Skupni prostori kamor sodi tudi dvigalo so skrb vseh živečih v stavbi in bi morali vsi skrbeti zanj. Če je nekdo ponesnažil kabino dvigala, jo je dolžan tudi očistiti na svoje stroške. ker pa je takega packa vedno težko dobiti, je najbolj enostavno, da se naroči čistilni servis, strošek pa razdeli med vse uporabnike dvigala (praktično med vsa stanovanja). V kolikor je nekdo od zunanjih obiskovalcev pač povzročil ta smrad, se lahko ukrepa po 16. členu SZ, ki pravi, da je etažni lastnik odgovoren za dejanja svojih obiskovalcev.
Seveda je povzročitelja potrebno prijeti na kraju, v nasprotnem postane vse skupaj ena mukotrpna težava.

Predlagam tako kot je že nekdo zapisal: najem čistilnega servisa (ker onesnaževalec pač ni znan) in razdelitev plačila servisa po deležih na položnicah, katere mesečno izda upravnik za pokritje (plačilo) stroškov stavbe. To je najhitrejša rešitev za izboljšanje zraka v kabini dvigala. V nasprotnem boste še lep čas kvarili nos, saj ta smrad ne bo izpuhtel še lep čas. Mora pa biti v kabini narejena ventilacija na način, da piha svež zrak v kabino, ali kabinskega vleče ven.

Ker klasičnih hišnikov ni več, se morate med seboj dogovoriti, če je kdo pripravljen opravljati dela, katera se določijo na sestanku in zapišejo v zapisnik. Seveda je spet problem plačila, ker se vedno najde nekdo, ki noče nič plačati, ima pa bujno domišlijo, kako uničevati skupne stvari. Zato se lahko pooblasti upravnika, da preskrbi izvajalca (servise), ki po potrebi opravijo razna dela. Seveda bodo temu primerni tudi dodatni stroški. Na take, ki nimajo odnosa do skupnih delov v stavbi je potrebno pritisniti takoj in narediti red, kajti, če pustite, da se enkrat navadijo delati škodo, jih tega ne boste kasnje mogli več odvaditi.

Še nekaj. Če še nimate podpisane pogodbe z upravnikom, in imate na voljo še kakega, ki bi opravlja ta dela, čim prej skličite sestanek, določite Svet stanovalcev, nadzorni odbor in ocenite odnos upravnika do etažnih lastnikov. Če ne dela v vašem interesu in imate na izbiro še koga, dobro premislite, s kom boste podpisali sporazum za upravljanje stavbe.

Lepo si napisal :approve:
jaja, ne vem iz kje si - v Ljubljani se z upravljanjem stavb bavi več podjetij. Pri nas imamo 24 ur klicni center, kjer lahko prijaviš težave. Skupni prostori so dobro očiščeni, težav z vandalizmom nimamo.

Seveda je zelo odvisno od tega, koliko je kdo pripravljen vložiti v celo zadevo. Sklicati zbor etažnih lastnikov vsekakor ni neumno, tam pa se ljudem najprej pove, da so dali minimalno 100k€ za stanovanja in da bi bilo dobrodošlo, da bi se jim za tako investiran denar malo manj ***alo.

Vedno pa lahko sestaviš seznam predlogov in jih postaviš pred dejstvo, da bo eden izmed njih pač moral biti sprejet.

Mowgli
02.10.2008, 10:00
Ko smo že pri upravnikih; papir vse prenese, stvarnost je pa... sam imam precej izkušenj z največjim (vsaj ljubljanskim) upravnikom. pa je ta že nadomestek enega še hujšega primerka. Neodzivnost, nestrokovnost in verjetno nepoznavanje zakonodaje (da ne porečem, da so kaj namerno storili) kljub raznoraznim sprejetim ISO standardom. Sprejemljivo jim je prefakturiranje stroškov objekta na položnice in zaračunavanje le tega, vse ostalo je pa nadloga. In ker sem imel opravka z več referenti, tak odnos očitno ni le stvar posameznika.

Tako pa se lahko obnašajo, ker v blokih vedno manjka konsenza in stanovalci niso pripravljeni potrošiti niti najmanjšega ščepca energije za lastno korist. In upravniki znajo, vsaj to, s pridom izkoriščati.




.

mrjerry
02.10.2008, 12:13
Zamenjaš upravnika ali naročiš revizijo izpolnjevanja standardov ali oboje.

Poanta vsega je, da se ne smeš pustiti drkati upravnikom. Kdorkoli ni pripravljen poslovati transparentno, hvala in nasvidenje.

Mowgli
02.10.2008, 18:14
Gre za odtenke sivine. Nekaj sicer narediš, pa pač malo po svoje ali pa v svojem roku. Parim to res ne bo všeč, Kljukci pa itak požrejo vse, ker se jim ne da ukvarjati z ničemer, kot le s Štalo TM ali Top Shopom. In ker je po Murphyu Kljukcev vedno še enkrat več, se lahko dela šalabajzersko.... Saj sem že rekel, načeloma smo si sami krivi.

mrjerry
03.10.2008, 09:28
Ja. Tukaj so v igri načela dobrega gospodarja in podobno. Pri nas te kulture še ni, zelo verjetno pa se bo pojavila šele, ko jih bo nekdo hudo dobil po prstih.

Primer iz Milana, star 20 let. Prideš na obisk k nekomu, ki živi v naselju blokov. Okrog in okrog kompleksa je trimetrska ograja, čez katero ni tako enostavno priti. Na edinem vhodu te ustavi vratar in prosi za identifikacijo. Vpiše te v knjigo gostov in vpraša, h komu greš. Nato vratar dvigne telefon, pokliče in reče, da ima tukaj tega in tega, ki želi priti na obisk.

Samo primer varnostne politike. Osebno proti temu ne bi imel ničesar - konec koncev stanovanje v tako urbanem naselju ni poceni. Pri nas pa še vedno palijo domofonske finte v stilu "sem pripeljal pico pa so mi narobe priimek napisali". Jerajt.

Mowgli
03.10.2008, 09:37
Ja. Tukaj so v igri načela dobrega gospodarja in podobno. Pri nas te kulture še ni, zelo verjetno pa se bo pojavila šele, ko jih bo nekdo hudo dobil po prstih.

Primer iz Milana, star 20 let. Prideš na obisk k nekomu, ki živi v naselju blokov. Okrog in okrog kompleksa je trimetrska ograja, čez katero ni tako enostavno priti. Na edinem vhodu te ustavi vratar in prosi za identifikacijo. Vpiše te v knjigo gostov in vpraša, h komu greš. Nato vratar dvigne telefon, pokliče in reče, da ima tukaj tega in tega, ki želi priti na obisk.

Samo primer varnostne politike. Osebno proti temu ne bi imel ničesar - konec koncev stanovanje v tako urbanem naselju ni poceni. Pri nas pa še vedno palijo domofonske finte v stilu "sem pripeljal pico pa so mi narobe priimek napisali". Jerajt.

Primer:
pokvarjena vhodna vrata, ki jih upravnik popravlja, popravlja, popravlja (v odgovorih na stalno teženje, seveda)... vrata pa se še vedno ne zaklenejo.

Dogodek:
poizkus vloma (recimo) v stanovanje in oškodovanje enega od plačnikov upravljalskih storitev

Teorija:
Upravnik odgovarja za dobro gospodarjenje bla, bla, sprejet ISO XXXXX, ki zagotavlja bla, bla

Možen ukrep:
inšpekcija, sodno varstvo

Praksa:
stroški, sodni roki, verjetnost dokazljivosti upravnikove krivde... a sem že omenil sodne roke? :veryfunny:

Najverjetnejši rezultat:
:hammer:

jaja3
06.10.2008, 11:07
Takole:
doma sem iz manjsega kraja, mozna upravljalca sta le 2 in po pogovorih z znanci se mi zdi, da je pri tistem drugem priblizno ista pesem, tako da menjava upravnika ne prinese nic koristi.
govorila sem torej z nasim, ja, obvescen je bil, ja, cistilni servis je naredil, kar je lahko (prekleto malo, ce se vedno smrdi!), ja, oblogo bodo tudi zamenjali, enkrat v naslednjih 2 tednih... skratka, potrpite, pa bo... do takrat se bo ze razsmrdelo, ampak vsaj drugic bo bolje....

hvala vsem za pomoc in ideje :)

Vsemogočni
06.10.2008, 21:11
Drugič ne bo boljše, ampak enak zos! Predlagam, da pred vhodom postavite škatlo s klinčki za obešanje perila. Saj nosovi ne bodo trpeli.

Ja je pa res kot praviš, možnost izbire med dvema ali več upravniki. Pri menjavi prideš le iz dežja pod kap. Enako kot pri vzdrževalcih dvigal. Edino merilo jim je, pobrati čim več denarja!!! in imeti čim manj opravka z ljudmi!

jaja3
07.10.2008, 13:59
hotela sem reci, da bo drugic bolje, ker bo zdaj obloga menda gladka in pralna, taka, da se jo bo dalo enostavno pobrisat - ta zdaj je pa kot en tapison in se seveda vsa packarija lepo zazre noter.
to, da hocejo vsi samo kasirat, sem pa v teh par mesecih ze pogruntala; vsak mesec je na poloznici se kaksna nova postavka, saj ne veliko, par evrov, ravno toliko, da se vecini ljudi ne da poizvedovat, za kaj gre... a si mislis, da sem si komaj izborila kopijo zavarovalne police, s katero je upravnik za prvih 6 mesecev zavaroval stavbo ?? so mi najprej rekli, da je polica na vpogled pri njih v casu njihovih uradnih ur, da kopij pa ne delajo... a naj vzamem dopust, da jo bom prisla pogledat??? me je imelo, da bi jim namesto placila poslala obvestilo, da mojih 35 evrov je pa na vpogled na moji banki, v casu uradnih ur banke. obup.

ampak saj se ne splaca jezit, a ne, ker itak nic ne pomaga...

Vsemogočni
08.10.2008, 01:04
Ne, se ne splača jezit, ampak najbolj jih udariš, če si vztrajen dokler ne dosežeš tistega, kar ti pripada. problem je v glavnem le v tem, ko ostalih take stvari ne zanimajo, pa se moraš potem sam buckati, akr ti poačsi dojadi, to pa takile upravniki komaj čakajo. Mal te pod..je... in čakajo, da se te odkrižajo, ker enostavno izgubiš voljo, da se z njimi bodeš. Ampak, presneto dobro vedo, komu je boljše ustreči, kot pa ga imeti stalno na vratu, zato tudi nekaterim hitro ustrežejo, d ase ga le znebijo. Kar pomeni, biti vztrajen in imeti vedno argumente, brez lupanja v prazno! Ti želim čim manj problemov in prijetno, mirno bivanje!!!

mrjerry
08.10.2008, 11:30
Primer:
pokvarjena vhodna vrata, ki jih upravnik popravlja, popravlja, popravlja (v odgovorih na stalno teženje, seveda)... vrata pa se še vedno ne zaklenejo.

Dogodek:
poizkus vloma (recimo) v stanovanje in oškodovanje enega od plačnikov upravljalskih storitev

Teorija:
Upravnik odgovarja za dobro gospodarjenje bla, bla, sprejet ISO XXXXX, ki zagotavlja bla, bla

Možen ukrep:
inšpekcija, sodno varstvo

Praksa:
stroški, sodni roki, verjetnost dokazljivosti upravnikove krivde... a sem že omenil sodne roke? :veryfunny:

Najverjetnejši rezultat:
:hammer:

Izhajam iz predpostavke, da storitve upravljanja in hišnika niso zastonj. Torej v bistvu plačuješ nekaj, česar ne dobiš. Mečeš denar skozi okno, so druge besede.

Dolžnost dobrega gospodarja je, da skrbi za kvaliteto servisov, ki jih plačuje. O tem se mora razmišlati ob podpisovanju pogodbe. Ne sme se slepo verjeti, ko nekdo v pogodbo napiše "naša odzivnost je 24 ur". Takrat se je treba vprašati, kako se bo to zagotovilo. Bolje tako kot pa da potem odzivnost ne štima, zato imaš lepega dne 100€ škode, kar je premalo da bi se tri leta drkaril po sodiščih.

Poleg tega miselni pristop, da če mi nekdo ne izpolnjeje pogodbenih obveznosti, bi jih pa kar tožil, ni pravilen. Potrebno se je pogovarjati in usklajevati, seveda na temeljih pogodbe. To je toliko lažje, če kot podpisnik pogodbo razumeš in zanjo stojiš.

Zakaj so v stanovanjih problemi?
1. Ljudje delujejo kot fizične osebe in nimajo ustreznega znanja s tega področja. Mislim na postopke upravljanja, fizično varnost, tehnično umestitev objekta v okolje, varnostne politike, postopki odpravljanja napak, zagotavljanje kvalitete storitev. Za povrh se tudi na pravo ne razumejo kaj dosti. Oziroma - redko najdeš situacijo, ko znanja lastnkov ta področja pokrivajo.
2. Stanovanjske skupnosti nimajo jasno opredeljene hierarhije, ker se s tem v bistvu nikomur ne želi ukvarjati.
3. Nihče ni pripravljen najeti zunanjega človeka zato, da nastopa kot vmesni člen med njihovimi interesi in izvajalci.

Če potegneš črto: vzroki so neznanje, nezainteresiranost in škrtost lastnikov stanovanj. Za povrhu bi se pa radi še qrčili?

Mowgli
08.10.2008, 12:52
Izhajam iz predpostavke, da storitve upravljanja in hišnika niso zastonj. Torej v bistvu plačuješ nekaj, česar ne dobiš. Mečeš denar skozi okno, so druge besede.

Dolžnost dobrega gospodarja je, da skrbi za kvaliteto servisov, ki jih plačuje. O tem se mora razmišlati ob podpisovanju pogodbe. Ne sme se slepo verjeti, ko nekdo v pogodbo napiše "naša odzivnost je 24 ur". Takrat se je treba vprašati, kako se bo to zagotovilo. Bolje tako kot pa da potem odzivnost ne štima, zato imaš lepega dne 100€ škode, kar je premalo da bi se tri leta drkaril po sodiščih.

Poleg tega miselni pristop, da če mi nekdo ne izpolnjeje pogodbenih obveznosti, bi jih pa kar tožil, ni pravilen. Potrebno se je pogovarjati in usklajevati, seveda na temeljih pogodbe. To je toliko lažje, če kot podpisnik pogodbo razumeš in zanjo stojiš.

Zakaj so v stanovanjih problemi?
1. Ljudje delujejo kot fizične osebe in nimajo ustreznega znanja s tega področja. Mislim na postopke upravljanja, fizično varnost, tehnično umestitev objekta v okolje, varnostne politike, postopki odpravljanja napak, zagotavljanje kvalitete storitev. Za povrh se tudi na pravo ne razumejo kaj dosti. Oziroma - redko najdeš situacijo, ko znanja lastnkov ta področja pokrivajo.
2. Stanovanjske skupnosti nimajo jasno opredeljene hierarhije, ker se s tem v bistvu nikomur ne želi ukvarjati.
3. Nihče ni pripravljen najeti zunanjega človeka zato, da nastopa kot vmesni člen med njihovimi interesi in izvajalci.

Če potegneš črto: vzroki so neznanje, nezainteresiranost in škrtost lastnikov stanovanj. Za povrhu bi se pa radi še qrčili?

Če odgovorim le pod črto, se 2/3 strinjam! Škrtost je le deloma utemeljena, ker ljudi učijo izkušnje, da višji račun še ne prinese višje kvalitete storitev. Sam omenjaš, da nima smisla verjeti 24 urnemu odzivu (kdo pa sploh verjame?)

Najemanje posrednikov je pa šala mala, ne? Ker imajo v rokah toliko moči, kot najbolj zagret lastnik in ker jih bodo zminirali v objektu samem. Saj sem pred časom sam rekel, da je ovcam vseeno... Razen, če ne misliš na Črnogorce :angel:

Pogovori in usklajevanja so super, dokler ti na sestanku upravnik kima, čez pet minut je pa itak voda pod mostom. Zakaj? Ker Ima stanovanjska inšpekcija le par zaposlenih za celo Slovenijo!? Če ni nadzora in če ni posledic, kaj preprečuje samovoljo in šalabajzerstvo??? Zakoni in predpisi so zato le papir.

mrjerry
08.10.2008, 12:57
Ne mislim na črnogorce. Kot na posrednike mislim na ljudi, ki imajo potrebne izkušnje s področja opravljanja kvalitetnih storitev. Lahko jim rečeš tudi svetovalci, če želiš. Te storitve se v Sloveniji počasi razvijajo - če pač za kvaliteto storitev ne poskrbi izvajalec sam ga mora v to pač znati prisiliti naročnik.

Vedno pa obstaja možnost, da se upravniku, ki ti kima, zahvališ za sodelovanje. To funkcionira v marsikaterem resnem poslu - ne vem zakaj ne bi smelo / moralo tukaj.

Mowgli
08.10.2008, 13:01
V teoriji sva na istem bregu, v praksi si pa ti na oblaku.

Upravljanje objektov pač ni resen posel (čeprav zaslužek je), ampak posel na principu "yebe lud zbunjenog" :angel:

mrjerry
08.10.2008, 13:04
Se strinjam s tabo, zato pa je situacija takšna kakršna je.

To je znak, da narod zaenkrat še ni zrel za neko normalno upravljanje stavb. Nima konkretnih pričakovanj, ne zna postaviti zahtev, zanima ga pa samo to, kdo je cenejši. In da se s tem nima pretirano za ukvarjati.

Kdo je potem narodu kriv, da se žarnice ne menjajo, da v liftu en teden smrdu po kozlanju in da se ogrevanje začne takrat, ko zebe upravnika in ne stanovalcev?

Mowgli
08.10.2008, 13:12
Narod nikjer in nikoli ni bil zrel, vedno so bili le neki poskusi sprememb!
Zato podpiram fevdalizem; sistem, kjer so vsaj pravila jasna in tlačan ve,
da upanje ali nedeljske obljube nič ne zaležejo!!! :angel: Kaj sploh blefiramo?