Nazaj   Siol.net forumi > Družba > Avtomobilizem

Avtomobilizem avtomoto problematika, neonska podvozja...

 
 
Orodja za teme
  #1  
Staro 11.11.2007, 21:56
ancl Uporabnik ancl ni prijavljen
Novinec
Član od: Nov 2007
Sporočila: 1
Thumbs up Kaj je to - dražje od Ferrarija, mogočnejše od Goljata

Kaj je to - dražje od Ferrarija, mogočnejše od Goljata, strašnejše od vsega, kar ste kdaj vozili in ima hude pospeške?

Traktor kot traktor, bi rekli tisti, ki jih tovrstna tehnika ne zanima. Fendt 936 ni navaden traktor, še zdaleč ne. Fendt je orjak med traktorji in namenjen zares enormnim obdelovalnim površinam in zahtevnim nalogam. Ampak to je 936 kot delovni stroj. Po drugi strani pa je ta nadtraktor, traktor vseh traktorjev, tudi vozilce, ne ravno nedolžno, polno tehničnih rešitev in elektronike. Povprečen traktor, ki ste ga lahko nekoč srečali na podeželju, nekoč zato, ker so tudi manjši traktorji danes precej zvite zverinice, temu našemu Fendtu ne seže niti do profila na gumi, kaj šele kolen. Oblikovno je 936 precej konvencionalna pojava, dizajn je pri kaki drugi znamki precej bolj drzen, da ne rečemo športen. A na 5,6 metra dolžine in predvsem treh metrih in pol višine se odpira drugačen, mogočen svet. Gumi zadaj merita 710 mm v širino, s polmerom dober meter, spredaj za odtenek manj. Na prednjem in zadnjem delu so vsi potrebni priključki za resno delo, ampak to je stvar stroke. Nas je bolj zanimalo sedenje v dveh metrih in pol višine, v vesoljski ladji. Sedež pilota je udoben in mehak, ima ogrevanje, klimatsko hlajenje, električni pomik in je aktivno vzmeten. Če boste divjali na polno čez brazde, se bo to videlo samo odzunaj. V notranjosti razvaja še klimatska naprava in radijski sprejemnik, dovolj je tudi odlagalnih mest za pijačo in ostalo kramo, ob vozniku pa je še pomožni sedež za kako brhko prsato mladenko. O standardnem padanju s traktorja iz črne kronike tu ni govora, potniška kabina je izdatno okrepljena z vsemi potrebnimi rollbari, kar se vidi že na vratih.


Pod motornim pokrovom se ne skriva, pač pa rohni 7,1-litrski vrstni šestvaljni dizel z vso sodobno mehaniko in elektroniko, tudi s štirimi ventili na valj. Razvije 355 konjičev in kar 1450 Nm navora, kar je dovolj za silno hude pospeške z mesta, kljub temu, da zver tehta kar 10 ton in nekaj malega čez. Moč se prenaša na vsa štiri kolesa prek brezstopenjskega menjalnika. Od opreme odvisne so tudi zavore. V Profi različici ima Fendt 936 dvokrožni, suholamelni sistem, ki orjaka dobesedno pribija na mesto. Tako opremljen zmore, ali bolje rečeno, mu je dovoljena največja hitrost 60 km/h, ki jo kot rečeno doseže precej hitreje kot večina avtomobilov.

Kolesa so vzmetena posamično s pnevmatskim aktivnim vzmetenjem, kar omogoča prilagajanje načina vožnje in oddaljenost od tal.
Primerna je tudi poraba, seveda, če gledamo nam znani svet štirikolesnikov. Normirana je v 198 gramih goriva na kilovatno uro. Reč ima 261 kilovatov, pri polni moči bi tako pojedla 51 kilogramov goriva na uro, v praksi pa jih povprečno štirikrat manj. Temu primeren je seveda 660-litrski rezervoar goriva. Kdaj ste nazadnje na črpalki nalili za 150 starih tisočakov?
Posebni so tudi režimi vožnje. Osnovni je klasični z volanom in stopalkami, čeprav je stopalka sklopke le varovalka, ki odklopi pogon, traktor pa je mogoče voziti tudi s pomočjo joysticka ali s kombinacijo uporabe stopalke za plin in omenjene ročke. Sistem Vario so Fendtovi inženirji morali prilagoditi enormni moči motorja, kar jim je uspelo celo tako uspešno, da se brezstopenjski menjalnik odlično odreže tako pri cestni vleki, kakor tudi pri povsem počasnem načinu vožnje, ki ga omogoča reduktor. Za Fendta 936 Profi ni nič prepočasno saj se lahko premika s hitrostjo 100 m na uro, sistem TMS pa lahko konstantno hitrost obdrži tudi v primeru vožnje navkreber in navzdol, saj samodejno poveča ali zmanjša število vrtljajev, glede na dane razmere. Vse podatke lahko voznik odčita tudi na zaslonu.

Seznam dodatne opreme lahko dopolnimo s takimi posebnostmi, kot je samodejni program obdelovanja polja s pomočjo GPS navigacije, kjer traktorju sprogramiramo dimenzije polja in ga prepustimo avtomatiki. Poznate avto, ki bi po avtocesti vozil sam? Dvomim.

Poseben in zmogljiv stroj ima tudi posebno ceno. Reci in piši, 195.000 evrov, kar je več kot 99,9 % avtomobilov na našem trgu, le kak Ferrari in najbolj naviti Porsche sta malce nad njegovim kraljestvom. Cena verjetno opravičuje njegove zmogljivosti, tako na primer namesto treh stez z brano vleče kar 12 stez, ampak to so stvari, ki so kot rečeno bolj stvar namembnosti vozilca kot predmet našega drobnogleda.

S ceno in pojavo, ki ga uvršča med prestiže, si bi z njim upal celo v opero ali kino. Predstavljajte si izbuljene oči in poklapane lastnike pločevine, namenjene zgolj poziranju.

Da, dragi moji, pa menda pravijo, da velikost ni vse?


vtisi>
Fendt v mestu? Hm, ne vemo, če boste poskusili, sporočite vtise.
Pravi vaški dirkalnik.
Bolj kot hitrost - pojava!
pohvale:
hudo zmogljiv delovni stroj, tehnika in elektronika, naprednejša od avtomobilske, vodljivost
pripombe:
cena dodatne opreme, specifika uporabe


Fendt 936 Profi 195.000 €
Tip motorja: vrstni 6; Število ventilov: 24; Prostornina: 7142 cm3; Vbrizg: skupni vod; Odmična gred: dohc; Prisilno polnjenje: ; Katalizator: da; Moč: 261 kW (355 KM) pri 2200 vrt/min; Navor: 1450 Nm pri 1800 vrt/min;

Pogon: 4x4; Menjalnik: brezstopensjki; Zavore spredaj: lamelne, suhe; Zavore zadaj: lamelne, suhe; Pnevmatike: 710/75R42;

Karoserija: traktor, kaj pa drugega; Dolžina: 5,65 m; Širina: 2,75 m; Višina: 3,72 m; Medosna razdalja: 3,05 m; Prtljažnik: -; Rezervoar: 660 l;
Masa: 10.360 kg; Nosilnost: 5640 kg;

Naj. hitrost: 60 km/h (omejena, 110 km/h); Pospešek: 4 s do 50 km/h; Gorivo: dizel; Poraba198 g/kWh (13-14 l na uro)

ABS ; EBD ; BA ; ASR ; ESP ;

Centrl. zaklepanje , daljinsko; Tempomat , dinamični; Klimatska naprava , samodejna; Parkirni senzor ;

Sedeži - nast. po višini ; Sedeži - el. pomik ; Sedeži - ogrevanje ; Sedeži - športni ; Sedeži - usnje ; Usnjen volan ; Nastavljiv volan , višina & globina; Naslonjalo za roko ; Bralne lučke , spredaj & zadaj; Merilnik vrtljajev ; Merilnik temperature ; Potovalni računalnik ; Radio , CD; Navigacija ; GPS avtomatsko vodenje kot opcija ;

Intervalni brisalniki , senzor za dež; Lita platišča , ne se hecat; Sončna streha ; Kovinska barva ; Odbijači v barvi karoserije ; El. ogledala , ogrevana; Prednje meglenke ; Ksenonski žarometi ; Pranje žarometov ;

Cena ob predstavitvi: 195.000 €; Aktualna cena: 195.000 €; Splošna garancija: 3 leta, neomejeno; Garancija na prerjavenje karoserije: doživljenska; Začetek prodaje: junij 2005; Konec prodaje: še v prodaji.








 

Značke
dražje, ferrarija, goljata, kaj, mogočnejše

Orodja za teme

Dovoljenja
Novih tem ne moreš odpirati
Odgovorov ne moreš objavljati
Priponk ne moreš dodajati
Svjoih objav ne moreš urejati

BB koda je Vključeno
Smeški - Vključeno
[IMG] koda je Vključeno
HTML koda je Izključeno
Hitra izbira


Časovni pas: GMT +1. Trenutno je ura: 16:38.